کاربرد سرور مجازی چیست و چه کارهایی میتوان با vps انجام داد؟

کاربرد سرور مجازی چیست

کاربرد سرور مجازی چیست و چه کارهایی میتوان با vps انجام داد؟ vps (سرور خصوصی مجازی) یک سرویس میزبانی است که از فناوری مجازی سازی برای ارائه منابع اختصاصی (خصوصی) در سروری با چندین کاربر استفاده می کند.

vps یک راه حل امن تر و پایدارتر از میزبانی مشترک است که در آن فضای سرور اختصاصی دریافت نمی کنید. با این حال، مقیاس کوچکتر و ارزان تر از اجاره یک سرور کامل است.

میزبانی vps معمولاً توسط صاحبان وب سایت هایی انتخاب می شود که ترافیک سطح متوسطی دارند که از محدودیت های برنامه های میزبانی مشترک فراتر می رود اما هنوز به منابع یک سرور اختصاصی نیاز ندارند.

مورد دیگری که درباره کاربرد سرور مجازی باید بیان کنیم این است که راه حل های سرور خصوصی مجازی معمولاً بیش از یک طرح میزبانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، در هاستینگر، ما شش برنامه vps داریم که مطابق با نیازهای مختلف کسب و کار است و به شما اجازه می‌دهیم تا زمانی که به منابع بیشتری نیاز دارید، سایت خود را یکپارچه مقیاس کنید. می توانید جهت خرید سرور مجازی به لینک صفحه مراجعه نمایید.

وی پی اس

هاست vps چگونه کار می کند؟

سرور رایانه ای است که میزبان وب شما فایل ها و پایگاه های داده مورد نیاز برای وب سایت شما را در آن ذخیره می کند. هر زمان که یک بازدیدکننده آنلاین بخواهد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، مرورگر آنها درخواستی را به سرور شما ارسال می کند و فایل های لازم را از طریق اینترنت منتقل می کند. میزبانی vps یک سرور مجازی در اختیار شما قرار می دهد که یک سرور فیزیکی را شبیه سازی می کند، اما در واقعیت، دستگاه بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شود.

با استفاده از فناوری مجازی سازی، ارائه دهنده هاست شما یک لایه مجازی را در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می کند. این لایه سرور را به پارتیشن تقسیم می کند و به هر کاربر اجازه می دهد سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

بنابراین، سرور خصوصی مجازی (vps) هم مجازی و هم خصوصی است زیرا شما کنترل کاملی دارید. از دیگر کاربران سرور در سطح سیستم عامل جدا شده است. در واقع، فناوری vps مشابه ایجاد پارتیشن در رایانه شخصی شماست، زمانی که می خواهید بیش از یک سیستم عامل (مانند ویندوز و لینوکس) را بدون راه اندازی مجدد اجرا کنید.

اجرای vps به شما امکان می دهد وب سایت خود را در یک محفظه ایمن با منابع تضمین شده (حافظه، فضای دیسک، هسته های cpu و غیره) راه اندازی کنید که نیازی به اشتراک گذاری آن با سایر کاربران ندارید. با میزبانی vps، شما همان دسترسی در سطح ریشه را دارید که گویی یک سرور اختصاصی دارید، اما با هزینه بسیار کمتر.

هاست vps

مقایسه vps با سایر انواع میزبانی وب

انواع مختلف میزبانی وب به شما امکان می‌دهد سطوح مختلف سفارشی‌سازی را روی سرور خود انجام دهید. آنها در قیمت، عملکرد (به عنوان مثال زمان بارگذاری صفحه)، و همچنین در دسترس بودن سرویس (به عنوان مثال زمان آپدیت) متفاوت هستند. در زیر، می توانید در مورد نحوه مقایسه هاست vps با راه حل های میزبانی دیگر بخوانید.

هاست اشتراکی

خرید هاست اشتراکی راه حلی برای صاحبان وب سایت هایی است که سایت هایی با ترافیک کمتر دارند. این نقطه شروع اکثر کسب و کارهای کوچک و وبلاگ نویسان است. با هاست اشتراکی، شما همان سرور فیزیکی را با تعدادی دیگر از مشتریان شرکت میزبان تقسیم می کنید. شما منابع اختصاص داده شده به شما را دریافت نمی کنید، زیرا سایت شما بر روی همان سیستم عاملی اجرا می شود که سایرین.

بنابراین، حافظه و قدرت محاسباتی سایت شما می تواند استفاده کند تحت تأثیر نیازهای سایر کاربران خدمات قرار می گیرد. به عنوان مثال، اگر یک جهش ناگهانی ترافیک در وب سایتی که در همان سرور میزبانی می شود وجود داشته باشد، ممکن است زمان بارگذاری صفحه شما افزایش یابد. شما نمی توانید سیستم عامل و سایر نرم افزارهای سرور خود را نیز انتخاب کنید، زیرا همه کاربران از یک پیکربندی استفاده می کنند. در مجموع، این ارائه دهنده هاست شما است که از هر جنبه ای از محیط میزبانی مشترک شما مراقبت می کند.

می توانید هاست اشتراکی را به عنوان اجاره ای در نظر بگیرید که در آن آپارتمان یکسانی را با تعدادی هم اتاقی به اشتراک می گذارید. خرید هاست vps هنوز هم نوعی flatshare است، با این حال، هرکسی اتاق مخصوص به خود را دارد که می تواند فضا را مطابق با نیاز خود شخصی سازی کند. به عنوان مثال، آنها می توانند نقاشی، مبلمان، دکوراسیون و غیره را انتخاب کنند.

هاست اشتراکی

میزبانی ابری

با میزبانی ابری، شما از یک سرور واحد استفاده نمی کنید، بلکه از خوشه ای استفاده می کنید که در فضای ابری اجرا می شود. هر سرور در کلاستر یک نسخه به روز از وب سایت شما را ذخیره می کند. هنگامی که یکی از سرورها بیش از حد مشغول است، خوشه به طور خودکار ترافیک را به سروری هدایت می کند که کمتر مشغول است. در نتیجه، میزبانی ابری بدون خرابی ارائه می شود، زیرا همیشه یک سرور در خوشه وجود دارد که می تواند به درخواست های بازدیدکنندگان وب سایت شما پاسخ دهد.

خرید هاست ابری و هاست vps مختص یکدیگر نیستند. درعوض، بسیاری از شرکت‌های میزبان میزبانی vps را در زیرساخت ابری ارائه می‌دهند. این نیز راه حلی است که ما در هاستینگر انتخاب کرده ایم، زیرا متوجه شدیم که ترکیب vps و فناوری های ابری منجر به بالاترین عملکرد و قابلیت اطمینان ممکن در محیط سرور مجازی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *