کاربرد رایانش ابری چیست ؟

کاربرد رایانش ابری

کاربرد رایانش ابری در زمینه های گوناگونی می باشد که می توان به تلفن های ثابت سازمانی اشاره نمود که توسط اینترنت در فضای ابری راه اندازی می شوند.

رایانش ابری ( Cloud Computing ) چیست ؟

 

کاربرد رایانش ابری

رایانش ابری به معنای انتقال منابع نرم افزار ، داده ها و اطلاعات آن ، پردازش ها و محاسبات آن به یک فضای بیرونی می باشد. شما می توانید با ورود به این سیستم توسط هر دستگاه متصل به اینترنت به تمامی داده ها و برنامه ها دسترسی پیدا کنید. میزبانی از داده ها و برنامه ها روی یک فضای خارجی صورت می گیرد. این فضای خارجی تمامی داده ها و اطلاعات را در امنیت بالایی نگهداری می کنند. این کاربرد رایانش ابری سبب افزایش توان پردازشی و به اشتراک گذاری بهتر داده ها می گردد. همچنین دسترسی به داده ها صرف نظر از موقعیت کاربر ، به صورت کاملاً امن توسط گوشی های موبایل امکان پذیر می باشد.

مشاغل مختلفی از نرم افزارهای گوناگونی در فضای ابری استفاده می کنند و با استفاده از رایانش ابری اهداف خود را پیاده سازی می کنند که می توان به مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  ، منابع انسانی و حسابداری اشاره داشت. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها پس از بررسی ها و انجام تست های گوناگون ، نرم افزارهای خود را به فضای ابری Salesforce  انتقال می دهند.

عملکرد Cloud Computing

تمامی خدمات رایانش ابری در بستر یک شبکه وسیع از دیتاسنترهای ایمن ارائه می شوند که همواره به جدیدترین نسخه های سخت افزاری رایانشی آپدیت و به روز می شوند. این عملکرد رایانش ابری با مزایای زیادی برای شرکت ها و سازمان ها همراه است. تمامی  خدمات سرویس های میزبانی ابری ( هاست ابری ) بر روی زیرساخت های رایانش ابری ارائه می شوند. زیرساخت های ابری شامل سرورهایی در موقعیت مکانی های گوناگون می باشند و شامل یک سرور یا یک هاست اشتراکی نمی باشند.

کاربرد رایانش ابری

رایانش ابری یک شیوه اصولی برای ارائه منابع محاسباتی است. با استفاده از رایانش ابری ، اساس کار محیط های نرم افزاری و خدماتی بر پایه روابط اشتراکی تنظیم می گردد. کاربران دیگر نیازی به خرید ماهانه مجوز ندارند و کنترل و سازماندهی نرم افزارها و پلتفرم ها بر عهده  ارائه دهندگان آنها می باشد.

آپدیت برنامه ها و نرم افزارها به صورت دوره ای انجام می گردد تا کارایی و امنیت آنها به بهترین شکل ارائه شوند. با استفاده از رایانش ابری امکان آنالیزهای محاسباتی از راه دور فراهم می گردد. چندین کاربر به طور همزمان و به صورت مشترک می توانند به اطلاعات و نرم افزارها دسترسی داشته باشند.

 

کاربرد رایانش ابری

مزایای استفاده از رایانش ابری

پس از آشنایی با کاربرد رایانش ابری به بررسی مزایای استفاده از این سرویس می پردازیم.

کسب و کارها از خرید سرورهای بزرگ بی نیاز می شوند و دیگر مشکلات مربوط به نگهداری از سرورها را ندارند.

تهیه نسخه های بک آپ از داده ها و اطلاعات دیسک ها و هارد دیسک ها و سایر اطلاعات شرکت ها و سازمان ها موردنیاز نمی باشند.

بسیاری از وظایف کارمندان مانند به روزرسانی نرم افزارها و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری توسط این سرویس انجام می شود.

امکان دورکاری برای کارمندان سازمان ها و شرکت ها فراهم می شود و کارمندان می توانند بسیاری از کارهای خود را از راه دور انجام دهند.

کاربرد رایانش ابری در سازمان ها و شرکت ها ، به منظور رفع بسیاری از مشکلات مربوط به افزودن داده ها و اطلاعات و پاک کردن این اطلاعات می باشد.

نرم افزارهای بر پایه فضای ابری قادر خواهند بود به طور مداوم کار کنند و هزینه های کمتری برای کاربران ایجاد کنند.

خدمات سرویس رایانش ابری در سطح امنیت بالایی به کاربران ارائه می شوند.

نرم افزارهای مبتنی بر فضای ابری توسط شرکت ارائه دهنده آنها ، نگهداری و بک آپ گیری و عیب یابی می شوند.

استفاده از این سرویس به مصرف برق و انرژی نیازی ندارند.

تمامی نرم افزارهای مبتنی بر فضای ابری ، انعطاف پذیری بالایی دارند و قابلیت شخصی سازی دارند.

افزایش قدرت ، افزایش پهنای باند و افزایش فضای ذخیره سازی در این نرم افزارها به راحتی امکان پذیر است.

آپدیت و به روزرسانی پروتکل های امنیتی و زیرساخت ها به طور منظم انجام می شود تا تمامی ایرادات و مشکلات و خطرهای موجود شناسایی و رفع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *