پنل ILO در سرورهای HP Enterprise

پنل ILO در سرورهای Hewlett Packard Enterprise

دسترسی پنل ILO در سرورهای HP

امروزه با توجه به افزایش سیستم‌‎های توزیع‌شده، دسترسی کنسول به سرورهای فیزیکی از راه‌ دور از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

در برخی موارد، مشکلات نرم‌افزاری سیستم‌های عامل موجب از دست‌رفتن دسترسی اینترنتی به سرورها خواهد شد، در این مواقع عموما از سرویس‌های KVM Console استفاده می‌شود.

باتوجه به هزینه بالا و همچنین زمان‌بر بودن برقراری دسترسی KVM Console، تمهیداتی از سمت شرکت‌های سازنده شرکت صورت گرفت تا دسترسی کنسول به همراه برخی اطلاعات کاربردی دیگر، در رابطه با فیزیک سرورها قابل نمایش و دسترسی از راه‌ دور باشد.

از جمله شرکت‌هایی به خوبی که دسترسی کنسول و مدیریت از راه‌ دور را برای مشتریان خود فراهم نموده است، شرکت HP می‌باشد که با نام تخصصی ILO شناخته می‌شود؛

دسترسی ILO در گذشته تنها از طریق اپلیکیشن دسکتاپ این شرکت قابل دسترسی بود که در نسل‌های جدید سرورهای این مجموعه، این سرویس به صورت تحت وب قابل دسترسی است.

دسترسی ILO از طریق کنسول مستقیم (Keyboard + Monitor) موارد آی‌پی و همچنین username و password دریافت نموده و سپس از با مشخصات وارد شده از طریق شبکه (داخلی و خارجی) قابل دسترسی خواهد بود.

 

صفحه ورود ILO در سرورهای HP

صفحه ورود به پنل مدیریت سرورهای HP با نام ILO

 

موارد زیر در پنل ILO نمایش داده می‌شود:

  • مشاهده مشخصات سخت‌افزاری سرور (مدل سرور، مدل و تعداد CPU، مدل و تعداد RAM، مدل و تعداد درایوهای HDD و…)
نمای کلی Overview در پنل ILO سرورهای HP

مشاهده وضعیت سخت‌افزاری و مشخصات سرورهای HP در قاب ILO

  • مشاهده وضعیت سلامت سخت‌افزاری سرور (درصورت وجود هرگونه مشکل سخت‌افزاری، گزینه مربوطه با رنگ‌های نارنجی یا قرمز در وضعیت warning ویا Alarm قرار خواهد گرفت.)
نمای Health Summary در پنل ILO سرورهای HP

قابلیت نمایش جزء به جزء وضعیت سخت‌افزارهای سرورهای HP

  • امکان برقراری دسترسی کنسول به سیستم‌عامل و همچنین سرور (ارائه کنسول KeyBoard + Monitor)
کنسول HTML5 از پنل ILO در سرورهای HP

قابلیت کار با سیستم‌عامل سرورهای اختصاصی از طریق کنسول ILO در سرورهای HP

  • مشاهده سطح دما و شدت گرما در هر قسمت از سرور
  • مشاهده لاگ‌های سخت‌افزاری و همچنین نرم‌افزاری مربوط به پنل ILO
  • مدیریت و مشاهده سطح مصرفی Power سرور
  • اتصال (Mount) نرم‌افزارهای نصبی خارجی از جمله ISO

و همچنین تنظیمات شبکه، سطوح دسترسی، لایسنس و دیگر موارد مربوط به پنل ILO، از دیگر مواردی است که توسط این دسترسی به مدیران سرور ارائه می‌گردد.

نکته: برقراری امنیت دسترسی‌های ILO در شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورت عدم به‌روزرسانی دائمی و قابلیت اتصال به اینترنت، بسیاری از آسیب‌پذیری‌ها مورد حمله قرار گرفته و موجب بروز مشکلاتی گسترده خواهد شد!

مرکز داده مبین با ارائه دسترسی ILO در خدمات سرور اختصاصی ایران، رضایت حداکثری مدیران سیستم را از این خدمات جلب و موجب راحتی این عزیزان را فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *