هر آنچه باید در مورد آمار بازدید سایت بدانید

آمار بازدید سایت

آمار بازدید سایت یک مسئله مهمی می باشد که برای مدیران سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. این آمار به سنجش میزان رشد سایت کمک می کند.

اهمیت آگاهی از آمار بازدیدکنندگان سایت

آگاهی از تعداد بازدیدهای وب سایت برای برنامه ریزی عملکرد وب سایت در آینده ضرورری می باشد. با داشتن این آمار برای تمامی فعالیت های وب سایت مانند تولید محتوا ، بازاریابی محتوا ، انجام ویرایش های لازم برای طراحی سایت و … برنامه ریزی جدیدی صورت می گیرد تا وب سایت جایگاه بهتری پیدا کند.

خرید هاست و دامنه ، طراحی سایت ، محتواسازی ، تعیین کلمات کلیدی ایده آل ، بهینه سازی لینک ها و … از اقدامات اولیه برای ایجاد وب سایت ها می باشند. آمار بازدیدها ، به آنالیز و تحلیل اقدامات اولیه کمک می کند و مسیر جدید را برای وب سایت ها مشخص می کند. کسب این آمار از روش های مختلفی صورت می گیرد.

 

آمار بازدید سایت

آمار بازدید سایت در طول روز

نخستین علامت رشد یک وب سایت ، افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت در طول روز می باشد. روش های زیادی برای کسب این آمار وجود دارند. بازدید روزانه نشان دهنده شمار دفعاتی می باشد ( بدون درنظر گرفتن آی پی کاربر ) که وب سایت مورد بازدید قرار گرفته است. میزان رشد وب سایت و ترافیک وب سایت با داشتن این آمار به آسانی مشخص می گردد.

تعداد بازدیدکنندگان وب سایت

مسئله مهم دیگری که در بررسی بازدیدکنندگان وجود دارد ، شمار بازدیدکنندگان می باشد. چنانچه وب سایت یک باشگاه فوتبال به طور روزانه 20 هزار بازدید دارد ، به معنای بازدید 20 هزار کاربر مختلف نمی باشد. ممکن است بازدیدکنندگان از صفحات مختلف یک سایت بازدید کنند. لذا دو مورد باید بررسی شوند. مورد اول ، آمار بازدیدهای روزانه و مورد دوم ، تعداد بازدیدکنندگان می باشد.

بازدیدکنندگان بازگشتی وب سایت

در تحلیل آمار بازدید سایت ، تعداد بازدیدکنندگان برگشتی مشخص می شوند. موفقیت هر کسب و کاری به نگه داشتن مشتریان و مخاطبان خود وابسته می باشد. میزان بازدیدکنندگان بازگشتی ، محبوبیت و مقبولیت وب سایت را نشان می دهد. بازدیدکنندگان بازگشتی ، کاربرانی می باشند که به طور روزانه سایت را بازدید می کنند. به بازدیدکنندگانی که فقط یک بار سایت را بازدید می کنند ، بازدیدکنندگان جدید می گویند.

چه عواملی در آمار بازدید سایت مهم می باشند ؟

کلمات کلیدی مناسب و با ارزش ، سبب معرفی و شناسایی سایت ها به کاربران می شوند. تعیین کلمات کلیدی بر اساس نتایج Keyword Planner  و مقدار جستجوی ماهیانه انجام می شود. چنانچه کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای تولیدی برای سایت با حوزه ی فعالیت سایت متناسب نباشد ، کاربران را به مشتری تبدیل نخواهد کرد. سرعت سایت در افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت نقش دارد. با انتخاب یک هاست مناسب برای وب سایت خود مانند سرور مجازی و سرور اختصاصی و … سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. سه عامل اصلی در بررسی آمار بازدیدها باید مورد توجه قرار بگیرند.

  • ضریب بازگشت ( نرخ پرش ) : این مشخصه به معنای شمار کاربرانی می باشد که پس از ورود به سایت ، سریعاً بدون مشاهده صفحات دیگر سایت ، از آن خارج می گردند. این عامل جذابیت سایت را نشان می دهد.
  • مدت زمان حضور بازدیدکنندگان : اصلی ترین عامل برای افزایش آمار بازدید سایت ، افزایش تایم حضور کاربران در سایت می باشد. اگر میزان حضور کاربران در سایت کمتر از 60 ثانیه باشد ، بعید است که کاربر به مشتری تبدیل شود.
  • صفحات بازدید شده و ورودی های سایت : شمار بازدیدهای هر صفحه ، کلمات کلیدی ورودی ، Bounce Rate تمامی پیج ها ، مواردی می باشند که در تحلیل آمار بازدیدها مورد اهمیت می باشند.

آمار بازدید سایت

روش های بدست آوردن آمار بازدید سایت

این آمار با روش های گوناگونی بدست می آید. اصلی ترین روش های کسب این آمار موارد زیر می باشند.

کدنویسی اختصاصی سایت برای ثبت آمار

یکی از روش های کسب این آمار ،  کدنویسی اختصاصی برای وب سایت موردنظر می باشد. روش کدنویسی اختصاصی به تسلط بر دانش برنامه نویسی نیاز دارد. این روش ، زمان بر و هزینه بر می باشد.

استفاده از آمارگیر سایت های وردپرس و جوملا

برای وب سایت هایی که بر اساس سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و … ایجاد شده اند ، امکان استفاده از افزونه های ارائه آمار بازدید سایت وجود دارد. این یک روش سریع ، مفید و اثربخش است.

استفاده از ابزارها و نرم افزارهای مخصوص

نرم افزارهایی وجود دارند که آمار بازدیدکنندگان را به صورت دقیق ارائه می کنند. امروزه از این روش به عنوان مطمئن ترین و حرفه ای ترین روش کسب آمار سایت ها ، استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *