هاست ویندوز ایران و اروپا چه تفاوت هایی دارند؟

هاست ویندوز ایران و اروپا چه تفاوت هایی دارند؟-وب سایت مرکز داده مبین

هاست ویندوز ایران و اروپا چه تفاوت هایی دارند؟ هر دوی این هاست ها تفاوت های ساختاری دارند که برای افرادی که به دنبال راه اندازی سایتی برای کسب و کار خود هستند بسیار اهمیت دارند‌. از این رو لازم است این تفاوت ها را بشناسید و بعد تصمیم به خرید بگیرید‌.

مهم است که شما قبل از خرید هاست بدانید که قرار است بر پایه لینوکس استقرار یابد یا ویندوز، بعد از آن باید به هاست ایران و هاست اروپا توجه کنید.

راهنمای انتخاب هاست

این دو را زمانی می توانید مقایسه کنید که بدانید دقیقا چه می خواهید و یک هاست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد‌.

با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند سئو، سرعت سایت، پایداری، پهنای باند، سرعت پورت، امنیت سایت، هزینه سرویس. هر یک از این موارد به خودی خود می تواند در تعیین هاست خوب و یا بد تاثیر مستقیم داشته باشد. از این رو لازم است مولفه های مختلف را بشناسید.

سئو سایت و انتخاب هاست ویندوز ایران و اروپا

همان طور که می دانید سئو سایت تحت تاثیر عوامل متعددی ست اما مهم ترین آن ها در دسترس بودن همیشگی و سرعت دست یابی به آن سایت می باشد. بسیار اهمیت دارد که موتورهای جستجوگر بتواند سایت را در سریع ترین زمان به نمایش بگذارد.

اگر به گذشته نگاهی بیندازیم می بینیم که سایت های ایرانی در این مورد دچار مشکل بودند و در سال های اخیر با برطرف شدن مشکلات تحریم به راحتی می توان از نوع ایرانی آن استفاده کرد‌.

موتورهای جستجوگر و گوگل با هاست ویندوز Windows host در کشور ایران و همچنین اروپا به یک شکل برخورد می کند بنابراین برای ایندکس شدن محتوا مشکلی وجود ندارد.

هاست ویندوز ایران و اروپا چه تفاوت هایی دارند؟ - وب سایت مرکز داده مبین

در مورد استفاده از وردپرس، هاست ایرانی اجازه استفاده از برخی افزونه های وردپرس را ندارد که البته این مشکل بسیار جزئی ست و می توان آن را نادیده گرفت و از هاست ایرانی استفاده کرد.‌

پینگ تایم و تاثیر آن در انتخاب هاست ویندوز ایران و اروپا

هر چه فاصله دستگاه و سرور بازدیدکنندگان کمتر باشد، سرعت بارگذاری بیشتر خواهد بود. از این رو سایت های ایرانی برای کاربران داخلی راحت تر بوده و توصیه می شود از هاست ویندوز ایران استفاده شود.

پایداری هاست ویندوز

پایداری این هاست در ایران و همچنین در اروپا تفاوت هایی از جهت زیرساختی دارد‌، در این مورد در دسترس بودن یا پایداری هاست اروپا به دلیل زیر ساخت قدرتمندش بالاتر است.

با توجه به پیشرفت دیتا سنترها در ایران، زیرساخت های قدرتمندی برای وبمسترها ارائه شده است. از این رو دیگر شاهد قطعی ها نیستیم.

پهنای ترافیک و تفاوت هاست ویندوز ایران و هاست ویندوز اروپا

این مورد در واقع مقدار اطلاعاتی ست که رد و بدل شده است. سرورهای خارجی شبکه ای بسیار منظم دارند و این موضوع در افزایش پهنای باند تاثیر فراوانی دارد. این امر باعث بالا رفتن کیفیت هاست اروپا می شود که نسبت به هاست ویندوز ایرانی برتری دارد.‌

پیشنهاد مطالعه : خرید سرور مجازی از بهترین مرکز ارائه دهنده آن

پورت سرور و تفاوت آن در هاست ویندوز ایران و هاست ویندوز اروپا

به منظور نمایش سرور، نیاز به اینترنت وجود دارد. از آن جایی که سرعت اینترنتی که در اختیار سرور های خارجی قرار می گیرد بیشتر از اینترنتی ست که در ایران قرار دارد، سرعت پورت سرور هاست ویندوز اروپا بیشتر است.

مهم ترین مولفه تفاوت هاست ویندوز ایران و هاست ویندوز اروپا

سرورهای ایرانی از امنیت بالاتری نسبت به سرورهای اروپایی برخوردار هستند. به همین علت سایت های سازمانی و یا سایت هایی که اطلاعات مهم دارند، لازم است از هاست ایرانی برای سایت خود استفاده کنید. با این حال چند سالی ست که سایت های دولتی به طور کلی نمی توانند از هاست اروپا استفاده کنند.

هزینه هر دو هاست

سال های قبل به دلیل پایین بودن قیمت دلار، خرید هاست اروپا به صرفه تر بود، اما در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت هزینه هر دو، تفاوت چندانی ندارد.

هاست ویندوز ایران و اروپا چه تفاوت هایی دارند؟-وب سایت مرکز داده مبین

کدامیک بهتر است؟

تفاوت هر دو در این مطلب از مرکز داده مبین مطرح شد. اینکه شما کدام مورد را خریداری کنید به نیاز شما بستگی دارد.

به طور کلی به دلیل افزایش و گسترش زمینه و زیرساخت هاست ایرانی، این مورد بیشتر توصیه می شود. مرکز داده مبین به شما در انتخاب صحیح و خرید به صرفه کمک خواهد کرد. لازم است نوع ایرانی هاست را که انتخاب می کنید از سرعت بالایی برخوردار باشد، از این رو بهتر است مشاوری که در این موارد اطلاعات بالاتری دارد به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *