هاست مناسب وردپرس

هاست مناسب وردپرس

خرید هاست مناسب وردپرس در موفقیت و رسیدن به اهداف وب سایت ها نقش اساسی و غیرقابل انکاری دارد، لذا باید مورد توجه قرار بگیرد.

وردپرس چیست ؟

وردپرس سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد سایت است که به واسطه آن امکان راه اندازی وب سایت ها و وبلاگ فراهم می شود.

زبان برنامه نویسی وردپرس PHP است و به وسیله Mysql  پشتیبانی می گردد. وردپرس از محبوب ترین سایت ساز و پلتفرم مدیریت محتوا  در سطح ایران و سطح جهانی می باشد.

هاست چیست ؟

هاست فضایی می باشد که داده ها و اطلاعات سایت را ذخیره می نماید. در فضای هاست، عکس ها، فیلم ها و تمام فایل های سایت ها نگهداری می شوند و کاربران در تمام نقاط جهان می توانند از آن بازدید کنند.

هاست ها در انواع مختلفی شامل هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، هاست ابری، هاست رایگان،هاست VPS  یا سرور مجازی وجود دارند.

ویژگی هاست مناسب وردپرس

اگر هاست نامناسبی برای وردپرس در نظر گرفته شود، مشکلات فراوانی را بوجود می آورد. هاستی که برای وردپرس انتخاب می شود باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد.

قدرت و سرعت خوبی داشته باشد.

از امنیت بالایی برخوردار باشد. هاست انتخابی باید بتواند در مقابل هرگونه حملات احتمالی مقاومت کند. از خارج شدن سایت ها از دسترس جلوگیری کند تا مانع وارد شدن خسارت های فراوان به مدیران سایت شود.

هاست باید از منابع پردازشی بالایی برخوردار باشد. CPU  و RAM  باید قدرت بسیار خوبی داشته باشند.

نیازهای کاربران در تعیین هاست مناسب وردپرس تأثیرگذار هستند.

کلیه ی داده ها و اطلاعات وردپرس را بتواند پشتیبانی نماید. با بکاپ گیری از اطلاعات وردپرس در صورت بروز هرگونه مشکل برای سایت و از بین رفتن اطلاعات آن، اطلاعات ما در نسخه پشتیبانی موجود و قابل استفاده است. بنابراین دیگر نگران از دست دادن این اطلاعات نیستیم.

اجازه دسترسی FTP را داشته باشد. اگر هاست انتخابی شما برای وردپرس این دسترسی را نداشته باشد در سایت مشکلات و محدودیت هایی را ایجاد می کند.

کنترل پنل و سیستم عامل مناسبی را دارا باشد که برای تولید و ذخیره پایگاه داده بتوان از آن استفاده نمود. کنترل پنل به سازماندهی و مدیریت هاست کمک می نماید و امکان کارهای گرافیکی بدون کدنویسی را فراهم می کند.

فضای میزبانی بالایی داشته باشد تا جوابگوی نیاز کاربر باشد. برای مثال اگر هاست اشتراکی نتواند نیاز کاربر را تأمین کند، کاربر مجبور به خرید سرور اختصاصی می شود که سبب افزایش هزینه ها می گردد.

اجرای وردپرس در محیط ویندوز انجام می شود ولی سرور مجازی فضای مناسب تری را برای وردپرس ایجاد می کند.

در تهیه ی هاست مناسب وردپرس باید هزینه آن را در نظر گرفت. کاربران با توجه به امکانات و قابلیت هایی که شرکت های هاستینگ برای هاست خود ارائه می دهند و در نظر گرفتن قیمت آن، انتخاب به هاست مناسب می کنند.

از آپتایم بالایی برخوردار باشد.

آپتایم

آپتایم در واقع ثبات و میزان در دسترس بودن سرور است که به صورت عددی تعیین می گردد. هر چه آپتایم بالاتر باشد و میزان عدم دسترسی به سایت در طول شبانه روز کمتر باشد، هاست بهتر و مناسب تر برای وردپرس می باشد.

 

هاست ایرانی یا خارجی ؟

به دلیل اینکه کاربران ما اغلب ایرانی می باشند، هاست مناسب وردپرس ما هاست های ایرانی است.

حتی در بسیاری از سایت ها ویژگی های لحاظ شده در انتخاب هاست خوب، را توجه به منطقه مکانی کاربران می دانند زیرا در سرعت سایت ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود. از میان هاست های خارجی هاست لینوکس آلمان، یکی از بهترین گزینه های خرید هاست می باشد.

پیش نیازهای هاست وردپرس

وردپرس برای اینکه قابلیت اجرا و پردازش داده ها را به بهترین کیفیت و بالاترین سرعت انجام دهد موارد زیر را نیاز دارد.

باید با PHP  ورژن های 5.2 و بالاتر طراحی شده باشد.

پایگاه داده Mysql  نسخه 5.0  و بالاتر از آن و یا پایگاه داده MariaDB با نسخه 10 یا بالاتر از آن را پشتیبانی نماید.

سرور لینوکس از مدل آپاچی باشد.

ویژگی هاست های رایگان

هاست های رایگان از امکانات پشتیبانی برخوردار نیستند و از داده ها و اطلاعات، نسخه پشتیبان ( بک آپ گیری ) تهیه نمی کنند.

امکان استفاده از هاست های رایگان در بازه های زمانی کوتاه مدت می باشد. با توضیحات ارائه شده درباره ی هاست های رایگان، خرید هاست های رایگان توصیه نمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *