هاست جوملا چیست ؟

هاست جوملا

هاست جوملا باید ویژگی های زیادی داشته باشد تا برای میزبانی از سیستم مدیریت محتوای جوملا مناسب باشد و به عملکرد درست آن کمک کند.

بررسی سیستم مدیریت جوملا

این سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت های شرکتی استفاده می گردد . این اسکریپت از زبان فارسی حمایت کرده و قالب های متنوع و کنترل پنل مدرنی دارد. جوملا را می توان یک اسکریپت جدید و فول آپشن دانست که زبان کدنویسی آن PHP است.  برای استفاده از تمامی امکانات جوملا ، نیازمند خرید هاست مناسب برای آن می باشید.

رایگان بودن ، امکان اعمال تنظیمات دلخواه ، استفاده راحت از اصلی ترین ویژگی های جوملا می باشند که برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است. جوملا به سایت سازی کمک زیادی می کند و بسیاری از خدمات هاستینگ ها را عرضه می نماید. هاست جوملا باید بستر مناسب برای عملکرد مطلوب اسکریپت جوملا را فراهم نماید.

وردپرس یکی از معروفترین سیستم های مدیریت محتوا است که به علت ویژگی هایی که دارا می باشد ، طرفداران زیادی دارد. اما وردپرس دارای معایبی می باشد. جوملا در مقایسه با وردپرس ، معایب کمتری دارد. کارایی جوملا فقط برای مدیریت و سازماندهی وب سایت های اینترنتی نمی باشد ، بلکه کارایی های بیشتری دارد. یکی از این کارایی ها ، کمک به ساخت شبکه داخلی سازمان ها و شرکت ها می باشد.

ویژگی های جوملا چیست ؟

 

هاست جوملا

 

قبل از آشنایی با هاست جوملا ، به بررسی ویژگی های جوملا می پردازیم.

این برنامه دارای افزونه های بی شماری است و امکان افزودن افزونه های دیگر از سایر منابع به آن وجود دارد.

جوملا متن باز می باشد و دارای کاربران بی شماری می باشد.

از زبان های فراوانی پشتیبانی می کند که یکی از آنها زبان فارسی است.

جوملا کاملاً رایگان می باشد و این یک مزیت عالی برای برخی از کاربران به شمار می آید.

جوملا انعطاف پذیری خوبی دارد و برای راه اندازی وب سایت ، وبلاگ و فروشگاه و … مورد استفاده قرار می گیرد.

جوملا ریسپانسیو است و وب سایت های ایجاد شده بر اساس جوملا ، بر روی سیستم های گوناگون مانند گوشی و لپ تاپ و … در دسترس می باشند.

آشنایی با هاست جوملا

این سرویس میزبانی ، هاستی ویژه سیستم مدیریت محتوای جوملا است و به صورتی تنظیم می گردد تا سازگاری کاملی در سرور جهت راه اندازی جوملا بوجود بیاید. این موارد به صورتی تنظیم می شود که سازگاری جامع و کامل با سئو جوملا ایجاد شود و تنظیم خودکار دستیابی به فایل ها و توابع گوناگون و کد های مربوط به PHP و لاگ و کش و … ایجاد گردد. طراحی جوملا به صورتی انجام شده است که با MySQL و PHP و Apache و Linux به خوبی کار می کند. برترین و مناسب ترین سرور برای جوملا ، سرور لینوکس می باشد. اگر چه جوملا بر روی ویندوز قابل نصب می باشد. اما نصب آن روی لینوکس بهتر می باشد.

نکات مهم درباره انتخاب هاست جوملا

برای ایجاد وب سایت با استفاده از جوملا ، باید هاست مناسبی انتخاب کنیم. هاست انتخاب شده باید بتواند از امکانات و قابلیت های جوملا به طور کامل پشتیبانی کند. هاست های متعددی با این ویژگی وجود دارند و به آسانی در دسترس کاربران می باشند.

این نکته مهم را درنظر داشته باشید که نصب هاست جوملا با نصب هاست وردپرس متفاوت می باشد. اکثر شرکت های هاستینگ ، هاست های مناسب برای وردپرس و جوملا را ارائه می دهند.

هسته ی سرویس های میزبانی زیادی بر پایه ی PHP طراحی شده است که می توانند با جوملا مطابقت داشته باشند. ولی در انتخاب یک هاست باید پشتیبانی از تمام جهات با جوملا بررسی گردد.

هاست انتخاب شده برای جوملا باید پهنای باند مناسبی داشته باشد و دارای هارد پرسرعتی باشد. سرویس میزبانی انتخاب شده باید دارای پشتیبانی 24 ساعته باشد. امنیت هاست موردنظر باید بررسی شود.

برخی از معایب جوملا

پس از آشنایی با جوملا و هاست جوملا ، به بررسی معایب این سیستم مدیریت محتوا می پردازیم. جوملا دارای ویژگی های مثبت زیادی است که به آنها اشاره کردیم. اما این سیستم مدیریت محتوا ، بی نقص نیست و معایبی نیز دارد. برای کار با این برنامه باید از دانش نسبی در زمینه کدنویسی برخوردار باشید. بسیاری از افزونه های کاربردی و مهم این برنامه رایگان نمی باشند. پشتیبانی جوملا خیلی مناسب نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *