هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی یا خارجی

هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی ؟ یکی از متداول ترین سوالات وبمستران و کسانی که در حال راه اندازی سایت هستند، این است که هاست ایرانی بهتر است یا هاست خارجی زیرا هاست بر سرعت بارگذاری و لود مطالب سایت اثر می گذارد و این موضوع برای مدیران سایت بسیار با اهمیت است. جهت خرید هاست می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

اگرچه نوع مطالب و محتوای سایت در ارتقای آن تاثیر ویژه ای دارد اما سایتی که سرعت لازم را نداشته باشد باعث آزار مخاطب شده و در نتیجه میزان بازدید از چنین سایتی به شدت پایین می آید. در این مقاله قصد داریم به بررسی هاست ایرانی و خارجی بپردازیم تا شما اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

هاست ایرانی و خارجی چیست؟

هاست فضایی برای قرار گرفتن فایل ها و اطلاعات وبسایت ها می باشد و این سرویس دهی از طریق کامپیوترهای مخصوصی به نام سرور ارائه می گردد. تمامی سرورها در دیتاسنتر قرار دارند و تمامی دیتا سنترها به صورت شبانه روزی روشن و به اینترنت پرسرعت متصل هستند. وقتی می گویند هاست ایرانی یا خارجی یعنی اینکه سرور هاست در دیتاسنتر های داخل ایران و یا خارج از آن قرار دارد.

 

مزایا و معایب هاست ایرانی

۱- به دلیل نزدیک بودن منطقه به کاربر، سرعت بارگذاری مطالب در سایت سریع تر است.

۲- هاست های ایرانی هیچ وابستگی به سایر کشورها ندارند و به همین دلیل امکان تحریم آن وجود ندارد.

۳- در زمان هایی که اختلال های بین المللی در این فضا رخ می دهد، سایت های متصل به هاست ایرانی به خوبی بارگذاری می شوند.

۴- پهنای باند هاست ایرانی گران تر از هاست خارجی می باشد و این به دلیل وجود محدودیت های مختلفی است که برای نگهداری سرویس ها وجود دارد.

۵- زیرساخت ها و پورت اینترنتی هاست ایرانی ضعیف تر از سرویس های خارجی است.

 

مزایا و معایب هاست خارجی

۱- پهنای باند و ترافیک ماهانه آن بیشتر از سرویس های داخل ایران است.

۲- هاست خارجی دارای تکنولوژی جدیدتری می باشد.

۳- سرعت پورت و زیرساخت های خارجی بسیار بیشتر و قوی تر است.

۴- گاهی ممکن است به دلیل شرایط مختلف، تحریم هاست اتفاق بیفتد.

۵- بارگذاری از طریق این هاست ها به دلیل فاصله و مسافت زیاد، کمی کندتر است.

 

 سرعت بارگذاری هاست ایرانی و خارجی

همانطور که گفتیم سرعت بارگذاری مطالب در سایت بسیار با اهمیت است و این موضوع سبب می شود که افراد هاست های مختلفی را خریداری کنند. به طور کلی مکان جغرافیایی سرور، تاثیر ویژه ای بر سرعت سایت دارد. وقتی مکان جغرافیایی سرور به کاربر نزدیک باشد، سرعت بارگذاری نیز بیشتر است. بیشتر اساتید و متخصصان فعال در این زمینه پیشنهاد می کنند که اگر بیشتر بازدید کنندگان از سایت شما ایرانی هستند، پس هاست اشتراکی ایرانی تهیه کنید زیرا نقش مهمی در افزایش بازدید سایت شما دارد.

 

امنیت هاست ایرانی و خارجی

ممکن است شما در سایت خود اطلاعات مهمی را درج کنید و یا اینکه به عنوان مدیر سایت یک مجموعه دولتی مشغول به فعالیت هستید به همین دلیل با توجه به حساسیت و اهمیت حفظ اطلاعات بهتر است که از هاست ایرانی استفاده کنید زیرا از نظر حفظ اطلاعات و عدم سوءاستفاده از جزئیات درج شده در سایت، اطمینان بیشتری خواهید داشت.

 

قوانین کپی رایت در هاست ایرانی و خارجی

هاست های خارجی اهمیت بیشتری به کپی رایت می دهند و نظارت ریزبینانه ای بر این موضوع دارند اما هاست های ایرانی از این نظر سختگیری کمتری دارند.

 

قیمت هاست ایرانی و خارجی

قیمت هاست اشتراکی ایرانی از نمونه های خارجی آن ارزان تر است و اگر قیمت برای شما اهمیت دارد باید از این نمونه هاست استفاده کنید اما در صورتی که تمایل به خرید هاست خارجی دارید باید این کار را از طریق ارزها انجام دهید.

 

کلام آخر

هر کدام از این دو نوع هاست خارجی و هاست ایرانی دارای مزایا و معایبی هستند و مدیران سایت با در نظر داشتن اولویت ها و نیازهای خود باید به انتخاب هاست مطمئنی بپردازند. نزدیک بودن کاربر به سرور هاست بسیار با اهمیت است و نقش مهمی در سرعت سایت دارد.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با سرور مجازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *