نحوه کانفینگ کردن سرور

نحوه کانفینگ کردن سرور

در جهان مدرن امروز، صنعت میزبانی سیستم یا هاستینگ، یکی از بزرگ ترین صنایع در فناوری نوین به شمار می آید. شرکت های ارائه دهنده هاستینگ، مدیران هاستینگ و وب مستر ها در ارتباط مستقیم با این مقوله گسترده هستند. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه پیکر بندی سیستم است. شاید پیکربندی را با اصطلاح متداول کانفینگ کردن سرور بشناسید. آیا نحوه کانفینگ کردن سرور را می شناسید؟ اصولا کانفینگ چیست؟ سرور های مختلف ارائه دهنده هاستینگ، دارای میزان مختلفی از توانایی در پاسخگویی به نیاز مخاطبان هستند. امروزه میلیون ها صفحه وب در بستر اینترنت به وجود آمده اند. و از طرفی ارائه دهندگان سرور مجازی، در حال تلاش برای به کار گیری دانش فنی روز به جهت پیشی گرفتن از یکدیگر هستند. اصولا کانفینگ سرور نیاز به تخصص و اطلاعات دقیق دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی نحوه کانفینگ کردن سرور بپردازیم. با ما همراه باشید.

کانفینگ سرور چیست؟

سرور آماده برای میزبانی پیش از انجام کانفینگ، عملا غیر کار آمد بوده است. فرآیند کانفینگ، یک سیستم خام را مبدل به سیستمی مجهز و آماده می سازد. این فرآیند ایمنی سیستم و سرور ها را در پی خواهد داشت. پس از آشنایی با نحوه کانفینگ کردن سرور، متوجه خواهید شد که این عمل در واقع به بهینه سازی سیستم می پردازد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارند. متخصصان این زمنیه به مقوله هایی چون سیستم عامل میزبانی، پی اچ پی، دیتابیس و وب سرور اشراف کامل دارد.

برای اینکه بهترین خرید سرور مجازی را داشته باشید می توانید برای آشنایی با آن به صفحه مراجعه فرمایید.

کانفینگ سرور چیست؟

انواع کانفینگ سرور را بشناسید:

  1. کانفینگ سرور هاستینگ اختصاصی؛ این فرآیند بسیار حساس و دقیق است. این عمل می تواند قابلیت ارتقاء سیستم بدون بهبود در بخش سخت افزاری را به همراه داشته باشد.
  2. کانفینگ سرور شخصی؛ نحوه کانفینگ سرور شخصی متفاوت با نوع اشتراکی است. این عمل تنها باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات هاست اشتراکی یا سرور مجازی دارید، حتما با شرکت های معتبر در ارتباط باشید. هر گونه سهل انگاری در ارائه اینگونه خدمات ممکن است به قیمت از بین رفتن وب سایت به صورت کامل تمام شود.

 

آیا با آموزش نحوه کانفینگ سرور می توانیم دست به کار شویم؟

نکته بسیار ارزشمند در حفظ و نگهداری سرور، و گسترش و به روز رسانی وب سایت، استفاده از خدمات تخصصی است. افرادی که با نحوه کانفینگ کردن سرور آشنایی دارند، تنها به انجام مراحل نمی پردازند. بلکه تلاش آنان برای جلوگیری از پیش آمد هایی است که ممکن است در پی آن ها وب سایت به طور کامل از دست برود. فرآیند کانفینگ عملی به شدت پر اهمیت، تخصصی و وابسته به اطلاعات روز در دنیای هاستینگ است. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات شرکت های معتبر و برند های برجسته است. صرفا آشنایی با مراحل و نحوه کانفینگ کردن سرور نمی تواند پاسخگوی نیاز های شما در حین پیکربندی سیستم باشد.

آیا با آموزش نحوه کانفینگ سرور می توانیم دست به کار شویم؟

5 کانفینگ مختلف برای سرور:

  • جداسازی پایگاه داده؛ قابلیت ارتقاء دادن به منابع بخش هایی که نیاز دارید به صورت مجزا
  • شتابدهنده http؛ افزایش سرعت لود توسط به کار گیری این روش
  • master-slave؛ افزایش سرعت در سیستم مدیریت محتوا
  • لود بالانسر؛ با توزیع حجم کار بین سرور های مختلف، سبب افزایش بازدهی خواهد شد
  • داده ها بر روی یک دیسک، سرعت بالا در نصب برنامه

در صورتی که نیاز به هر گونه اطلاعات و خدمات در زمینه هاست اشتراکی، سرور مجازی و نحوه کانفینگ کردن سرور دارید، با ما در ارتباط باشید.

5 کانفینگ مختلف برای سرور:

چه زمانی به بهینه سازی سرور و خدمات کانفینگ نیاز داریم؟

  • در صورتی که دچار تکذیب سرور شده اید
  • در صورت وجود حملات دی دی اُ اِس
  • در صورتی که برای راه اندازی هاستینگ شخصی، نیاز به سرور فول مدیریت شده دارید
  • اگر پس از کانفینگ کردن سرور از نتیجه راضی نیستید و نیاز به پیکر بندی دوباره دارید
  • در صورتی که سیستم دچار کندی و افت در سرعت ارائه خدمات شده است
  • هنگامی که منابع زیادی توسط وب سایت ها مصرف می شود
  • در صورت هک شدن سایت های تحت میزبانی و یا سرور

اگر سایت هایی که بر روی سرور شما میزبانی می شوند دارای لود بسیار سنگینی هستند، حتما باید با نحوه کانفینگ کردن سرور آشنا شوید.

خرید هاست، خدمات سرور مجازی، هاست اشتراکی و کانفینگ سرور؛ فعالیت هایی هستند که برای انجام آن ها نیاز به یک تیم قدرتمند و حرفه ای دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *