نحوه راه اندازی سرور مجازی در منزل

نحوه راه اندازی سرور مجازی در منزل

راه اندازی سرور مجازی چیست؟ همانطور که از نامش مشخص است؛ برای بهبود سیستم های اینترنتی از آن بهره می گیرند. سرور های مجازی قابلیت نصب در محیط های کوچک همانند خانه ها نیز دارند. به همین علت، اگر شما قصد دارید، در خانه به طراحی و مدیریت وب سایت خود بپردازید؛ می توانید از انواع سرور مجازی کمک بگیرید .سرور مجازی، از قابلیت های گوناگونی برخوردار است. هر کدام از قابلیت های این سرور سبب بهبود عملکرد وب سایت شما می شود. بنابراین بهره گیری از سرور مجازی در سیستم های خانگی، تصمیمی هوشمندانه برای افزایش عملکرد شبکه های اینترنتی می باشد.در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با چگونگی راه اندازی سرور مجازی در منزل توضیح داده شده است؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

راه اندازی سرور مجازی چگونه است؟

راه اندازی سرور مجازی مهم ترین بخش یک دیتاسنتر می باشد؛ لذا وظیفه تامین کلاینت و سایر سیستم ها را بر عهده دارد. وجود سرور دارای انواع مختلفی است. مهم ترین سرور که قدرت آن در مدیریت سیستم ها عالی است؛ سرور مجازی می باشد.

سرور مجازی به سرور های خصوصی در دیتاسنتر، گفته می شود. در این گونه از سرور ها، مدیر سایت تعیین کننده بازدیدکنندگان می باشد. سرور مجازی بسته به نوع کانفینگ اولیه و تنظیمات، سهم به خصوصی از دیتاسنتر را شامل می شود.   قسمتی از دیتاسنتر که شامل سرور مجازی شما است؛ دارای منایع بسیاری همچون قطعه پردازنده، فضای ذخیره، فضای دیسک، پهنای باند و… می باشد.

منابع زیاد در سرور های مجازی، سبب عملکرد بالا وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می شود. میزبانی سرور های مجازی، عالی است؛ به همین دلیل برای راه اندازی سرور مجازی سیستم های خانگی و حساس مناسب می باشد. بنابراین اگر قصد برپایی یک سیستم اینترنتی را دارید، از سرور مجازی بهره بگیرید؛ تا وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما از امکانات بیشتری برخوردار شود.

سرور مجازی چیست؟

 

آیا سرور مجازی بر سیستم های خانگی، نصب می شود؟

برای سرور مجازی اکثر سیستم های اینترنتی مناسب است. یکی از کاربرد های پر مصرف سرور مجازی، در سیستم های خانگی می باشد؛ از آن جایی که در سیستم های خانگی حداقل ۲ یا ۳ کامپیوتر و لپ تاب وجود دارد، راه اندازی سرور مجازی فوق العاده می شود؛ لذا باعث شده هماهنگی بی نظیری بین شبکه ها به وجود آید.

سرور مجازی، در سیستم های خانگی قادر است؛ به واسطه کامپیوتر ها یک شبکه محلی پر قدرت راه اندازی کند. برای این که قدرت و عکس العمل سیستم های خانگی بی نظیر باشد، باید کامپیوتری که در آن سرور راه اندازی می شود؛ از سخت افزار ها و نرم افزار هایی با رم و پردازنده بالا برخوردار باشد.

اگر رم و قطعه پردازنده نصب شده بر کامپیوتر ضعیف باشد؛ ذخیره سازی اطلاعات به خوبی انجام نمی گیرد. در نتیجه مهم ترین هدف مجموعه که بارگذاری اطلاعات در وب سایت ها است؛ صورت نمی گیرد.

کامپیوتری که در راه اندازی سرور مجازی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد؛ بایستی از نظر اینترنت و پهنای باند مناسب باشد؛ تا بتواند به درستی در شبکه محلی عمل کند و همچنین بر سیستم های متصل به شبکه نیز نظارت داشته باشد.

 

آیا سرور مجازی بر سیستم های خانگی، نصب می شود؟

چگونه سرور مجازی را بر کامپیوتر خانگی نصب کنیم؟

کامپیوتر های خانگی هیچ فرقی با سیستم هایی که در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند؛ ندارند. به همین دلیل، می توان با بهره گیری از آن ها یک سرور پر قدرت در خانه تاسیس کرد.

در اولین گام برای ساخت و راه اندازی سرور مجازی در منزل باید هدف مجموعه را مشخص کرد؛ چرا که وابسطه به هدف، نوع سرور مجازی نیز تعیین می شود. از آن جایی که سرور مجازی نیازمند به یک اینترنت پر سرعت می باشد؛ شما باید در طراحی و ساخت آن از وای فای بهره بگیرید.

اینترنت پر سرعت، باعث شده شبکه محلی که بین نرم افزار ها و سخت افزار های خانگی به وجود آمده است؛ از انسجام بالایی برخوردار باشد. هر چه نظم بیشتری در شبکه برقرار باشد؛ قابلیت های مجموعه نیز بیشتر است.

برای بهبود عملکرد وب سایت هایتان در سیستم های خانگی، از نرم افزار های بروز بهره بگیرید؛ تا مدیریت و نظارت بر آن آسان و راحت باشد.

مزایای راه اندازی سرور مجازی در منزل

  • بهبود عملکرد نرم افزار ها و سخت افزار ها
  • افزایش امنیت داده های موجود در دیتاسنتر
  • بهره برداری از قابلیت های برتر سرور مجازی
  • اینترنت پر سرعت
  • راه اندازی آسان
  • مقرون به صرفه
  • و…

مزایای احداث سرور مجازی در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *