نحوه بررسی ترافیک سایت ها

بررسی ترافیک سایت

بررسی ترافیک سایت ، با هدف تحلیل عملکرد وب سایت انجام می شود و از این طریق می توان وب سایت خود را با سایر وب سایت ها مقایسه نمود.

چرا ترافیک سایت خود و سایت های رقیب را بررسی کنیم ؟

به منظور اینکه از عملکرد وب سایت خود مطلع گردید و بتوانید تغییرات موردنظر را روی وب سایت اعمال کنید ، باید همواره ترافیک سایت خود را آنالیز نمایید. عوامل بسیار زیادی در افزایش ترافیک وب سایت نقش دارند. خرید هاست مناسب ، اولین اقدامی است که باید برای افزایش ترافیک وب سایت انجام داد. زیرا یک سرویس میزبانی مناسب ، سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش می دهد. تولید محتوای مناسب ، استفاده از کلمات کلیدی مناسب ، بهینه سازی سایت و … از دیگر عواملی  هستند که در افزایش آمار ترافیک وب سایت مؤثر می باشند.

نه تنها آنالیز ترافیک وب سایت خود اهمیت دارد ، بلکه باید ترافیک وب سایت های رقبا را آنالیز نمایید. باید مشخص شود که بیشتر روی چه کلمات کلیدی کار شده است و چه عواملی موجب افزایش ترافیک وب سایت رقبا شده است.

روش های بررسی ترافیک سایت

ابزارهای زیادی برای مشخص شدن ترافیک وب سایت وجود دارند. ابزارهایی که با ارائه اطلاعات لازم درباره ترافیک وب سایت ، به تغییر استراتژی سایت کمک می کنند. در واقع می توان با کمک اطلاعات بدست آمده ، درباره لینک سازی ها و تولید محتواها و روند جستجوی کلمات کلیدی برای محتواهای جدید سایت برنامه ریزی نمود. برخی از ابزارهای نشان دهنده ترافیک وب سایت ها ، موارد زیر می باشند.

ابزار SimilarWeb

این ابزار ، یک شمای کلی از ترافیک وب سایت های رقیب و سایر وب سایت های پرترافیک ارائه می دهد. همچنین می تواند اطلاعات کاملی درباره ترافیک وب سایت در اختیار ما قرار دهد. این ابزار ، ترافیک را به تفکیک کشورهای بازدیدکننده از سایت نشان می دهد. نرخ برش ، شمار صفحات بازدید شده در هر بازدید ، تایم زمان بازدید و رفرنس های برتر بازدید از جمله داده هایی می باشند که به کمک این ابزار بدست می آیند.

Google Search Console ( ابزار بررسی ترافیک سایت )

کنسول گوگل ، یک نمایی از نحوه بازدید وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو ارائه می دهد. تعداد دفعات نمایش ، کلیک ، نرخ CRT و … از اطلاعات ارائه شده توسط این وب سایت می باشند. اینکه چه کلمات کلیدی با چه رتبه ای از سوی شما مورد استفاده قرار می گیرد ، اطلاعات مفیدی است که توسط کنسول گوگل ارائه می گردد.

ترافیک وب سایت و ابزار SEMRush

 

بررسی ترافیک سایت

 

یکی از برترین ابزارهای آنالیز ترافیک وب سایت ها ، این ابزار می باشد. به منظور جستجوی کلمات کلیدی ، مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی و .. از این ابزار سودمند استفاده می گردد. در این ابزار ، شما می توانید آدرس وب سایت رقیب خود را وارد نمایید و بازدیدکنندگان سایت رقیب را به تفکیک ، مشاهده کنید. حجم ترافیک ماهانه ، توزیع ترافیک بر مبنای کشورها ، کلمات کلیدی پربازدید و … را می توان به کمک این ابزار مشاهده نمود.

Ubersuggest ( ابزار بررسی ترافیک سایت )

 

بررسی ترافیک سایت

 

این ابزار اطلاعات مفیدی درباره ترافیک وب سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. استفاده از این ابزار برای کاربران مبتدی هم راحت است. بهترین صفحات سایت ، میزان ترافیک وب سایت رقیب ، کلمات کلیدی پر بازدید و … از اطلاعات ارائه شده به کمک این ابزار می باشند. تنها کافیست آدرس URL وب سایت موردنظر را وارد کرده و گزینه Search را انتخاب کنید.

صفحه Traffic Overview  اطلاعاتی شامل حجم بازدید ماهانه ، شمار کلمات کلیدی که سایت بر اساس آن رتبه بندی گردیده ، اعتبار دامنه و شمار پیوندها را نمایش می دهد. این ابزار می تواند اطلاعات جزئی تری را در اختیار شما قرار دهد. تعداد بک لینک ها و شمار دنبال کنندگان فیس بوک و Pinterest و … در این ابزار مشخص می گردد.

ابزار Serpstat

یکی دیگر از ابزارهای بررسی ترافیک سایت ، Serpstat می باشد که ویژگی های مثبت زیادی دارد. کار با این ابزار بسیار راحت است و کاربران آماتور به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. تعداد دقیق بازدید کنندگان ، حسابرسی سایت ، آمار بک لینک ها ، ردیابی رتبه و … از اطلاعات ارائه شده از سوی این ابزار می باشند. در واقع این ابزار ، مجموعه ای از ابزارهای گوناگون سئو را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *