مهمترین نکات در سایت سازی

سایت سازی

سایت سازی باید بر اساس اصول و قواعد مشخصی صورت بگیرد. برخی از نکات با اهمیت در طراحی و ساخت سایت را با هم مرور می کنیم.

اهمیت انتخاب دامین

اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید ، انتخاب یک دامین مناسب است. دامنه ، اسم وب سایت است که متشکل از دو بخش نام و پسوند می باشد. انتخاب دامین مناسب برای وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یک دامین متناسب با محتوای سایت ، می تواند سبب پیشرفت کسب و کار و جذب مخاطبان زیادی برای وب سایت شود. کاربران و مخاطبان با دیدن نام دامین سایت ، اطلاعات مختصری درباره حوزه فعالیت وب سایت بدست می آورند.

توجه به سرعت بارگذاری سایت برای سایت سازی

سرعت بارگذاری در رتبه بندی سایت اثرگذار می باشد. سایت هایی با سرعت بالا در جذب بازدیدکنندگان موفق می باشند. سرعت پایین آپلود سایت ها ، سبب منصرف شدن کاربران از ورود به سایت می شود. در مواردی مشاهده می شود که کاربر به سایت مراجعه می کند ، اما به دلیل بالا نیامدن مطالب و محتواهای سایت از سایت خارج می گردد.

بنابراین به سرعت سایت خود توجه داشته باشید. بهینه سازی تصایر و متن به افزایش سرعت سایت کمک می کند. روش های دیگری هم برای افزایش سرعت سایت وجود دارند. یکی از این روش ها انتخاب یک هاست مناسب برای سایت است. باید بررسی شود که چه سرویسی برای میزبانی از وب سایت شما مناسب است. خرید سرور مجازی برای وب سایت شما مناسب است یا خرید سایر سرویس ها مناسب می باشد.

رعایت استانداردهای طراحی

طراحی استاندارد و اصولی لازمه ی سایت سازی است. اگر سایتی فاقد طراحی مناسب باشد ، در جذب کاربر موفق نخواهد بود. زیرا کاربر علاوه بر محتوای سایت به طراحی سایت نیز اهمیت می دهد. اگر سایت محتوای خوبی داشته باشد اما دچار بی نظمی ظاهری باشد ، موفقیتی کسب نخواهد کرد.

اهمیت محتوای مناسب برای سایت ها

کاربر به سایت ورود کرده و طراحی سایت را می پسندد و شروع به خواندن محتوای سایت می کند. اگر محتوای سایت بی کیفیت و نامناسب باشد ، در همان لحظات ابتدایی از سایت خارج می شود. در این صورت کاربر در جستجوهای بعدی ، سایت شما را انتخاب نمی کند. بنابراین با توجه به موضوع یا عنوان ، باید محتوای با کیفیت و جذابی برای آن تولید شود.

رنگ بندی در سایت سازی اهمیت دارد ؟

بله. رنگ ها در طراحی سایت ها بسیار اثرگذار می باشند. رنگ ها به لحاظ روانشناسی ، اثرگذاری زیادی در جذب مخاطب دارند. شاید به نظر شما ، رنگ اهمیت چندانی نداشته باشد. اما در واقعیت اینگونه نیست و رنگ ها از جهات مختلفی می توانند اثرگذار باشند.

 

سایت سازی

رنگ ها در دسته بندی موضوعات سایت کمک کننده می باشند. استفاده از رنگ های مناسب سبب ماندن کاربر در سایت می شود و استفاده از رنگ نامناسب سبب ترک سایت از سوی کاربر می شود. البته جذب کاربر و مخاطب توسط رنگ سایت در صورتی است که سایر فاکتورهای جذب مخاطب مانند محتوا و طراحی و … رعایت شده باشد.

برخی صاحبان سایت از اهمیت رنگ ها غافل شده و آنها را جدی نمی گیرند. در حالی که می توانید این مسئله را امتحان کنید. به استفاده از رنگ ها در سایت خود توجه کنید و نتیجه آن را در مقایسه با قبل بررسی کنید.

امکان دستیابی آسان به موضوعات سایت

نکته مهم دیگر در سایت سازی ، امکان دسترسی راحت به اطلاعات موردنیاز کاربر است. بین بازدیدکنندگان و موضوعات باید کمترین فاصله باشد. کاربر با حداقل تعداد کلیک به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کند. اگر کاربر برای مشاهده اطلاعات مورد نیاز خود ناچار به کلیک های متوالی باشد ، کلافه شده و سایت را فوراً ترک می کند.

نقش بهینه سازی و سئو سایت در طراحی و ساخت سایت

 

سایت سازی

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ، بسیار حائز اهمیت می باشد. روش های بسیار زیادی برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد. این روش ها شامل بهینه کردن تصاویر ، استفاده از نقشه سایت ، استفاده از تیترهای H1 ، متای توضیحات ، رمزگذاری SSL ، عنوان مناسب و .. می باشند. یکی از بهترین روش ها برای جذب کاربر استفاده از کلیک ارگانیک و طبیعی می باشد. بنابراین در ساخت سایت باید به بهینه کردن و سئو سایت ، توجه زیادی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *