مفهوم لوکال هاست چیست ؟

مفهوم لوکال هاست

برای درک بهتر مفهوم لوکال هاست یک تعریف ساده وجود دارد. لوکال هاست، فضایی است که امکان داشتن یک سرور واقعی بر روی سیستم کاربر را فراهم می کند.

آشنایی با مفهوم لوکول هاست

هنگامی که کاربر با استفاده از اینترنت با یک رایانه دیگر ارتباط برقرار می کند، این پل ارتباطی توسط IP ایجاد می شود. IP  مخفف Internet Protocol  ( اینترنت پروتکل ) می باشد. هر دامنه ای در شبکه ی اینترنتی دارای یک IP به خصوص می باشد.

لوکول هاست دارای آی پی می باشد که آدرس آن می تواند بین آدرس های 127.0.0.0 تا 127.225.225.225 متغیر باشد. آدرسی که برای لوکال هاست متداول است 127.0.0.1 است. اگر کاربر با سیستم خود به این آدرس وصل شود، با لوکال هاست ارتباط برقرار نموده است.

 

مفهوم لوکال هاست

در سرویس اینترنت، لوکال هاست به عنوان یک سرور شناخته می شود. این بدان معنا نیست که مفهوم لوکال هاست به سرور مجازی اشاره دارد، بلکه اسمی برای یک دامنه می باشد. این دامنه برای کارهای زیادی مانند ثبت اسناد، تست برنامه و… مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع لوکال

پس از آشنایی با مفهوم لوکال هاست ، انواع هاست های محلی را بررسی می کنیم. هاست محلی را می توان به دو نوع آپاچی و nginx  دسته بندی نمود. این دسته بندی بر طبق نوع وب سرور، انجام می گردد. این دو نوع سرور دارای شباهت ها و تفاوت هایی هستند و کارایی مختلفی دارند.

بیشترین تفاوت های این دو هاست محلی در طراحی ، سیستم عامل، ماژول ها و نحوه عملکرد سیستمی آنها می باشد.

وب سرور آپاچی که در شمار زیادی از سایت های جهان مورد استفاده قرار می گیرد، دارای منبع باز و رایگان می باشد. آپاچی بیشتر در لینوکس استفاده می شود.

وب سرور nginx  قابلیت انجام بخش زیادی از وظایف سرورها را دارد. این نوع هاست محلی برای برطرف نمودن مشکل ساپورت موازی و همزمان شمار زیادی از کلاینت ها طراحی گردیده است.

تفاوت هاست با لوکال هاست

هاست در لغت به معنای میزبان است  و به قسمتی از سرور گفته می شود. سرور به قسمت های متعددی تقسیم می شود و هر قسمت از آن در قالب یک هاست از وب سایت ها میزبانی می کند. هاست ها دارای انواع مختلفی شامل هاست اشتراکی ، سرور مجازی، سرور اختصاصی و هاست ابری می باشند.

حال با تعریف هاست و درک مفهوم لوکال هاست ، می توان گفت که هاست و لوکول هاست دارای تفاوت های زیادی هستند.

لوکول هاست که هاست محلی نیز گفته می شود، این امکان را به کاربران می دهد که با صرف هزینه کمتری بتوانند از برخی از قابلیت های هاست استفاده نمایند. این به معنای استفاده از لوکول هاست به جای هاست است. البته این هاست محلی نمی تواند تمام کارایی های هاست را داشته باشد.

یکی از تفاوت های این دو، آن است که هاست محلی روی سیستم کاربر قرار می گیرد و دستیابی به آن راحت است. اما هاست در محیط وب می باشد و قابل دستیابی نمی باشد.

دلیل استفاده برنامه نویسان از لوکال

برنامه نویسان بزرگ و با تجربه، برنامه های خود را ابتدا در لوکال انجام می دهند. کدها را بررسی می کنند، پس از تست و آنالیز برنامه ها و رفع خطاهای موجود، آنها را به یک سرور واقعی انتقال می دهند. بنابراین یکی از بهترین روش های برنامه نویسی، نوشتن کدها در لوکال و سپس انتقال آن به سرور واقعی است.

مزایای استفاده از لوکال هاست به جای هاست

با درک کامل مفهوم لوکال هاست به مزایای زیادی از آن پی می بریم. برخی از مزایای استفاده از هاست محلی به جای هاست موارد زیر است.

هاست محلی به اینترنت نیازی ندارد و بدون برقراری اینترنت می توانید کدهای مربوطه را اجرا کنید.

سرعت هاست محلی بسیار بالاتر از هاست است.

لوکال هاست به صورت رایگان می باشد و با نصب برخی از برنامه ها امکان استفاده از لوکال هاست فراهم می شود.

امکان مدیریت و سازماندهی فایل ها و اسناد کاربر با سرعت بالا فراهم می گردد.

معایب استفاده از لوکال هاست به جای هاست

یکی از معایب استفاده از هاست محلی، دسترسی نداشتن به سرویس های اینترنتی می باشد. در هاست ها می توان به ایمیل و سایر سرویس ها به راحتی دسترسی داشت، اما در هاست محلی امکان استفاده از سرویس ایمیل وجود ندارد.

در هاست محلی امکان تست خدمات اینترنتی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *