مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی

مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی

مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی را باید زمانی توضیح داد که شما با KeepAlive آشنا باشید. HTTP پروتکل اصلی برای منتقل کردن داده در وب به شمار می آید. بین وب سرور و مرورگر برای منتقل کردن فایل ها، باید برای هر فایلی یک  Session (جلسه) به وجود آید که بعد از ارسال فایل، Session بسته می شود و KeepAlive برای بهبود پروسه انتقال فایلها امکاناتی را ارائه می دهد. زمانی که KeepAlive تنظیم گردد، می توان چندین فایل را به راحتی با توافق مرورگر و وب سرور در نظر گرفت که بعد از انتقال و اتمام فایل ها به صورت خودکار   Connection قطع می شود.

مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی

4 مورد از مزایایی که بسیار مهم می باشند عبارتند از:

افزایش سرعت وب سایت

یکی از مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی می‌تواند افزایش سرعت وب سایت باشد. به گونه ای که با توافق بین مرورگر و وب سرور که چندین فایل برای انتقال انتخاب شود، لازم نیست هر سری Session ایجاد و چندین مرتبه باز و بسته شود، این چنین است که سرعت وب سایت نیز افزایش پیدا می کند. با وجود  KeepAlive و توافق ایجاد شده تنها یکبار Connection قطع خواهد شد.

پایین آمدن مصرف پردازنده از مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی

Session با وجود امکانی که KeepAlive به وجود می آورد باعث می شود که تعداد کمتری داشته باشد و همین امر، به کاهش مصرف پردازنده کمک می کند. متأسفانه بسیاری از افراد از چنین مزایایی غافل مانده اند. ناگفته نماند که Session یک فشار کاملاً کاذب به وجود می آورد.

بهبود سئوی سایت

ما در ابتدا در مورد KeepAlive و مزایای که در هاست اشتراکی دارد، به افزایش سرعت سایت اشاره کرده ایم. همچنین با وجود KeepAlive می توان حتی سئوی سایت را به راحتی تقویت کنید. لود سایت امتیاز خوبی را از آن خود خواهد کرد و بدون شک این چنین رنکینگ سایت نیز بالا خواهد رفت.

پیشنهاد  مطالعه : جهت آشنایی و خرید هاست اشتراکی php می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

بهبود سرعت HTTPS از مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی

افزایش سرعت HTTPS یکی دیگر از این مزایا در هاست اشتراکی است. سایتی که دارای HTTPS است برای امنیت اطلاعات خود از SSL استفاده می کند. استفاده از HTTPS به خاطر رمزنگاری بودن آن کمی کند تر از HTTP است. به همین خاطر است که KeepAlive می تواند در سایتی که از HTTPS استفاده می کند، سرعتی همانند سایتی که از HTTP استفاده می کند را به وجود آورد.

راهنمای فعال سازی  KeepAlive

حال که در مورد مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی صحبت کرده ایم، بهتر است بدانید که قبل از فعال سازی KeepAlive باید نکاتی را در نظر بگیرید. اولین نکته این است که نوع سایت را بررسی کنید. سایتی که دارای عکس و صفحه متعدد است، قطعاً به KeepAlive بیشتر نیاز دارد. ترافیک سایت را نیز باید بررسی کنید. به این دلیل که اگر در زمان مشخصی کاربران به سایت مراجعه نمی کنند، قطعاً استفاده از KeepAlive می تواند بسیار مناسب باشد.

راهنمای فعال سازی  KeepAlive

بررسی فعال بودن KeepAlive

شما برای فعال بودن KeepAlive می توانید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید. همچنین می توان توسط وب سایت تست سرعت و فعالیت سایت به فعال بودن و یا عدم فعال بودن KeepAlive پی برد. برای اینکار به سایت Varvy مراجعه کنید و سپس وضعیت KeepAlive را چک کنید. قسمت تست سایت را انتخاب و نام وب سایت خود را وارد کنید.  حال می توانید به Summery مراجعه کرده و به مشاهده وضعیت بپردازید.

فعال کردن KeepAlive از طریق htaccess

شما از طریق htaccess می توانید به فعال سازی KeepAlive بیندیشید. مدیریت فایل پنل خود را انتخاب کنید. برای پیدا کردن فایل به دایرکتوری Public_html مراجعه کنید. ناگفته نماند که فایل htaccess یک فایل مخفی است. از طریق ویرایشگر سیپنل را باید باز کنید و سپس <ifModule mod_headers.c> Header set Connection keep-alive </ifModule> را کپی کنید که اینگونه فایل ذخیره می شود و می توانید خارج شوید و در حال حاضر KeepAlive برای صفحات مورد نظر فعال می شود و می توانید از مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی و خرید انواع سرور مجازی

سخن پایانی

ما در مورد مزایای KeepAlive در هاست اشتراکی با شما صحبت کرده ایم. استفاده از هاست اشتراکی به این معنا نیست که شما نتوانید از امکانات و قابلیت های متفاوت به راحتی استفاده کنید. امکانی مانند KeepAlive قطعاً می تواند بسیار به صرفه باشد. تنها باید از طریق روش های گفته شده به فعال بودن و عدم فعال بودن آن مطمئن باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی این مجموعه نیز در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *