مزایای سرور مجازی

سرور مجازی

سرور مجازی چه می باشد  ؟ مزایای سرور مجازی چیست ؟ سرور مجازی را چگونه می توان تهیه کرد؟

امروزه تمامی کاربرانی که قصد دارند وب سایتی را راه اندازی کنند و از آن برای خرید و فروش و کسب درآمد استفاده نمایند، باید از سرور مجازی استفاده کنند.

زیرا سرور مجازی به این شکل است که مانند یک میزبان عمل می کند و زمانی که کاربران برای خرید محصولات خود به وب سایت شما می آیند، تمامی اطلاعات وب سایت از طریق سرور مجازی در اختیار آنها قرار گرفته می شود.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، با ما در مرکز داده مبین همراه باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی و یا vps که مخفف عبارت virtual private server است و به معنای سرور خصوصی مجازی است. سرور مجازی بر روی سرور فیزیکی نصب می شود و به شکل کاملا مستقل عمل می کند و دارای سیستم عامل ها و نرم افزار های اختصاصی خود می باشد.

سرور های مجازی در کل به گونه ای هستند که میزان مشخصی از منابع سرور را در اختیار می گیرند و منابع سرور شامل پردازنده، حافظه اصلی و فضای دیسک سخت است.

مزایای سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی از 9 مزیت بسیار مهم برخوردار است که  از جمله بارز ترین مزیت هایی که vps با خود به همراه دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش سطح اطمینان:

سرور های مجازی از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند و علاوه بر اینکه امنیت و قابلیت اطمینان بالایی دارند، از سرعت، کیفیت، کارایی و عملکرد بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

مدیریت کامل سرور ها:

در سرور مجازی می توانید مدیریت کامل سرور ها را انجام دهید زیرا کارشناس وب رمز سرور شماست و همه تنظیماتی که می خواهید را بر روی سرور انجام میدهد. با این وجود دیگر نیازی به مدیر سرور نخواهید داشت و از استخدام کردن ادمین بی نیاز می شوید.

افزایش میزان بهره وری و عملکرد بالا:

منابع اختصاصی مانند: رم، سی پی یو، دیسک، پهنای باند در سرور مجازی به گونه ای هستند که به شما اجازه می دهند تا از سرعت بالای سایت و بارگزاری صفحات لذت ببرید.

افزایش انعطاف پذیری:

در سرور مجازی می توانید سیستم عامل و نرم افزار را به میل خود انتخاب کنید و آن را بر روی سیستم خود نصب کنید. همچنین با استفاده از آن می توانید تک تک منابع خود را ارتقا دهید.

سرور مجازی سرعت بسیار زیادی دارد و با به کار گیری آن میتوانید از مزایای سرور مجازی بهره مند گردید.

صرفه جویی کردن در هزینه:

Vps ها در مقایسه با هاست های اشتراکی و سرور های اختصاصی هزینه کمتری دارند و بر اساس ویژگی ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار مید هند هزینه کمتری خواهند داشت.

نظارت بر سرور:

Vps ها می توانند به صورت کاملا جدی سخت افزار و نرم افزار شما را تحت نظارت قرار دهند و امنیت فیزیکی سرور را تضمین کنند. علاوه بر آن این سرور های مجازی در مقابل حملات ویروسی و حمله هکر ها از شما مراقبت می کنند.

میل سرور اختصاصی:

در سرور های مجازی، سروری که برای دامنه است به شکل اختصاصی است و ایمیل های دریافت و ارسال را برای شما مدیریت می کند.میل سرور های اختصاصی در اینباکس ایمیل دریافت می شوند و محدودیت هایی که در هاست اشتراکی وجود دارد را در خود ندارند.

مدیریت بکاپ:

خدمات vps برای پشتیبان گیری داده ها ارائه داده می شوند و امکان بکاپ گیری را برای شما فراهم می کنند. در نتیجه با استفاده از این سرور های مجازی می توانید تنظیمات مربوط به بکاپ گیری آنها را انجام دهید و آنها را بر روی سرور به صورت جداگانه ذخیره کنید.

کلام پایانی:

مزایای سرور مجازی را برای شما عزیزان تحت بررسی قرار دادیم. چنانچه با توجه به مزیت های این سرور مجازی قصد دارید که آن را برای اهداف خود مورد استفاده قرار دهید، از مرکز داده مبین سرور مجازی خود را تهیه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

در مرکز داده مبین می توانید انواع بسته های vps را با شرایط  مختلف ببینید و بسته ای که مد نظر شما باشد را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در مرکز داده مبین در ارتباط باشید.

بیشتر بدانید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *