عملکرد هاست ابری

عملکرد هاست ابری

امروزه اکثر افراد بیشتر فعالیت های خود را در فضای مجازی می گذرانند و برای همین گاهی نیاز دارند که وب سایتی را طراحی کنند برای هر عنوانی که نیاز است تا بتوانند در آن به صورت حرفه ای تر و راحت تر ارائه خدمات را به کاربران خود داشته باشند. حالا برای داشتن این وب سایت ها نیاز است  به یک درگاهی که بتوانند اطلاعاتی را در آن ذخیره سازی کنند ، که داشتن این هاست ابری Cloud hosting بسیار موفق است که برای بهتر عمل کردن وب سایت شما بسیار مناسب است. ما در این مقاله قصد داریم برای شما از عملکرد هاست ابری و همچنین انواع آن ها اطلاعاتی را ارائه بدهیم. برای آشنایی و خرید هاست می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

عملکرد هاست ابری سبب شده است که سایت های بزرگ و معتبر مانند گوگل از هاست ابری استفاده کنند و دچار کاهش سرعت یا قطعی سایت نشوند.

هاست ابری چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

برای راه اندازی وب سایت و سایتی های که نیاز دارید باید حتما از هاست هایی استفاده کنید ، تا بتوانید تمام اطلاعات مانند عکس ها و فیلم ها و برنامه ها را در آن نگهداری کنید.  هاست ها دارای انواع های متفاوتی هستند،  که در این قسمت از هاست ابری قرار است صحبت کنیم ، که بی شک از موفق ترین ها و پر طرفدار ترین ها به دلایل ویژگی های منحصر به فردی که دارد می باشد.

هاست ابری یا Cloud Hosting  به معنای تقسیم وب سرور ها در سطح های منطقه های مختلفی در جغرافیا است.  منبع مورد نیاز شما برای داشتن یک وب سایتی که بتوانید از آن استفاده داشته باشید در هر جایی از نقطه های جغرافیایی این هاست ابری مناسب است.  برای تعامل چند سرور باهم برای اینکه وب سایتی را که می‌خواهید،  پشتیبانی بکنند تا بهترین عملکرد را با تقسیم بندی وظیفه ها بین آن ها در زمان پردازش اطلاعات از هاست ابری استفاده می کنند.

هاست یا میزبان مکانی است که در آن داده ها و اطلاعات وب سایت ها آپلود می شود. برای افتتاح تمام وب سایت ها به هاست نیاز است. هاست ها دارای انواع گوناگونی شامل هاست اشتراکی ، هاست ابری ،هاست مدیریت شده ، سرور مجازی ، سرور اختصاصی ، کولوکیشن می باشند.

هاست ابری هاستی می باشد که داده ها و اطلاعات وب سایت ها را در سرورهای مجازی متعددی ، نگهداری و ذخیره می کند. لذا با خرابی یا اختلال یک سرور ، اطلاعات در سرور دیگر موجود می باشد.

عملکرد هاست ابری چگونه است ؟

از آنجایی که انواع مختلفی از هاست ها موجود است،  نحوه عملکرد هر هاست نیز دارای تفاوت های بسیاری هستند. توجه کنید که نحوه عملکرد این هاست ابری به طوری است که اگر زمانی وب سایت شما دچار ایرادی شد و ا ارائه خدمات باز ماند ، و از ادامه کار خود برای کاربران نتوانست به درستی عمل کند باید هاستی باشد که بتواند آن را پشتیبانی کند و باعث ادامه کار آن شود که عملکرد هاست ابری  در این صورت بسیار مفید است.

هاست ابری از مسدود شدن وب سایت جلو گیری می کند ، و همچنین اگر زمانی به دلیل اوج درخواست های زیاد کاربران از سایت شما بالا برود و به زودی سایت هنگ کند و سرعت پایین بیاید و عملکرد سایت کم شود ، هاست ابری اینجاست تا بتواند بقیه سرور ها درون یک ابری قرار بگیرند تا باعث شود  سرعت آن افزایش یابد و خدمات بهتری برای کاربران ارائه بدهد.

سرورهای پشتیبانی وب سایت ها در هاست ابری ، در مناطق گوناگونی قرار دارند و به ارسال داده ها و اطلاعات مورد نیاز کاربران از مجاورترین سرور اقدام می کنند. زمانی که اطلاعات از نزدیکترین سروری که در دسترس است ارسال می گردد ، سرعت و آپلود وب سایت ها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

عملکرد هاست ابری

هنگامی که اطلاعات وب سایت ها در سرورهای متعددی نگهداری می شوند ، مشکل کاهش سرعت وب سایت ها در اثر افزایش تعداد بازدید کنندگان ایجاد نمی شود. هاست ابری دارای قدرت لازم برای ساپورت وب سایت های طراحی شده بر اساس html  و زبان php ، می باشد و توانایی پشتیبانی از CMC  های گوناگون را دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که ویژگی های ذکر شده در سرورهای ابری ارزان قیمت وجود ندارد.

مزایای هاست ابری چیست و یا اینکه عملکرد هاست ابری چه مزایای را به همراه دارد؟

هاست ابری دارای مزایای است که برای بهتر عمل کردن سایت بسیار کاربردی و موثر است که چند مورد از آن ها را مطرح می کنیم تا آشنا شوید.

مزایای عملکرد هاست ابری عبارتند از  :

بالا رفتن سطحی از امنیت و حفاظت اطلاعاتی که در وب سایت موجود است

استفاده های بسیار بهتر و بهینه و سود مند از منبع های سرور ها

امکان تغییرات و ایجاد تحولی در سرور بدون آنکه بخواهید آن را از دسترسی خارج کنید

بالا رفتن سطح قدرت و توانایی برای انجام و ارائه بهتر عملکرد

بهترین عملکرد در انجام حمله ها در سرور

همچنی با توجه به عملکرد هاست ابری ، مزایای زیادی را می توان از آن دریافت کرد. برخی دیگر از این مزایا موارد زیر می باشد.

استفاده مطلوب و بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرویس

افزایش پهنای باند شبکه میزبانی وب سایت ها و افزایش توان سخت افزاری منابع

افزایش پایداری سرویس و امکان دستیابی به down time صفر

امکان ارتقاء نرم افزاری منابع سخت افزاری وب سایت ها بدون از دسترس خارج شدن وب سایت ها

تأمین امنیت داده ها و اطلاعات و اسناد وب سایت ها

توانایی مقابله و دفع انواع حملات وارد شده بر وب سایت ها

کاهش نیاز به سرویس وب سایت ها ، به دلیل ممانعت از قطعی وب سایت ها

بالا بردن سرعت آپلود وب سایت ها

افزایش آپتایم

یکی از مزایای عملکرد هاست ابری توانایی افزایش میزان آپتایم وب سایت ها می باشد. دلیل این امر این است که زمانی که آپتایم توسط سرورهای متعددی فراهم شود ، احتمال down time  به کمترین میزان می رسد. یعنی میزان تایمی که وب سایت از دسترس خارج می شود و قطع می گردد بسیار کاهش می یابد. زیرا با خرابی یک سرور ، سرورهای دیگر خدمات دهی را انجام می دهند.

مقابله با انواع حملات

از دیگر مزایای هاست ابری مقابله بهتر با حملات وارد شده بر سایت ها می باشد. به دلیل وجود چندین سرور در هاست ابری ، این سرور میزبانی در مقابله با حملاتی که باعث مصرف زیاد منابع وب سایت ها می شود ، مقاومت و پایداری خوبی دارد.

عملکرد هاست ابری

این مسئله در مورد حملات تکذیب سرویس D-DoS بسیار اثربخش می باشد و موجب بالا رفتن امنیت وب سایت ها می شود.

معایب هاست ابری چیست؟ یا اینکه عملکرد هاست ابری چه معایبی می‌تواند داشته باشد؟

ممکن است به هنگام استفاده از این هاست ابری گاهی متوجه ایراداتی در انجام عملکرد هاست ابری شوید  که قرار است آن ها را مطرح کنیم.

معایب عملکرد هاست ابری عبارتند از :

  • هزینه های زیادی ممکن است در پی داشته باشد به هنگام افزایش عملکرد و بزرگ تر شدن وب سایت شما که کارایی بیشتری قرار است انجام شود.
  • تهیه نسخه ای برای پشتیبانی از آن لازم است زیرا که بدون پشتیبانی عملکرد به خوبی پیش نمی رود.
  • دارای ضریب امنیت است.

عملکرد هاست ابری با مشکلات و ایراداتی نیز ، همراه است که می توان به دشواری و پیچیدگی در بک آپ گیری ، افزایش مخارج وب سایت ها و توانایی کم در مقابله با برخی از حملات هکرها اشاره نمود.

برخی هاست های ابری دارای زیرساخت های ضعیفی هستند، پس باید در هنگام خرید هاست ابری به زیرساخت ها و تجهیزات آن توجه نمود.

آینده هاست ابری

اکثر کارشناسان تکنولوژی و فناوری بر این باورند که عملکرد هاست ابری به گونه ای است که از معایب  اندک آن در ازای مزایای فروان آن ، می توان چشم پوشی نمود.

در بسیاری از تجارت ها و کسب و کارهای بزرگ از هاست ابری استفاده می کنند. اما کسب و کارهای کوچکتر به علت بالا بودن هزینه های مربوط به هاست ابری، توانایی استفاده از آن را ندارند. این هزینه ها نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. اما کارشناسان انتظار دارند که در آینده بتوانند با روش ها و فناوری های جدیدتر این هزینه ها را به مقدار زیادی کاهش دهند تا امکان استفاده از سرورهای ابری برای تمام کسب و کارها فراهم شود.

سخن آخر

سعی کردیم در این مقاله راجع به نحوه عملکرد هاست ابری مطالبی را مطرح کرده باشیم،  تا در زمان راه اندازی وب سایتی که مورد نظر دارید برای حفظ اطلاعاتی که دارید بدانید از این هاست ابری چگونه استفاده خود را ببرید ، و تا حدودی با آن و عملکرد هایش آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *