سرور مجازی کنفرانس چیست ؟

سرور مجازی کنفرانس

سرور مجازی کنفرانس به صورت های مختلفی عرضه می شود که هر کدام دارای امکانات و قابلیت های متفاوتی می باشند.

اینترنت سبب تغییرات و تحولات زیادی در بسیاری از امور شده است. انجام کارهای زیادی که به وقت و هزینه بالایی نیاز داشته اند ، با استفاده از اینترنت بدون صرف زمان و هزینه زیادی امکان پذیر شده اند. ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری ، امکان اشتراک گذاری عکس ها و متون در سراسر دنیا از قابلیت ها و امکاناتی می باشند که توسط اینترنت به آسانی قابل انجام است. ارتباطات صوتی و تصویری برای برپایی کلاس های آنلاین ، جلسات و کنفرانس های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

وب کنفرانس چیست ؟

 

سرور مجازی کنفرانس

قبل از آشنایی با سرور مجازی کنفرانس ، با اصطلاح وب کنفرانس آشنا می شویم. وب کنفرانس برای برپایی جلسات آنلاین زیادی مثل سمینار ، کلاس های آنلاین ، همایشات و … مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه ارتباط در وب کنفرانس به شکل آنلاین و ویدیویی می باشد. اشخاص حاضر در وب کنفرانس اطلاعات و نظرات خود را به کمک متن ، تصویر ، فیلم و صوت با دیگران به اشتراک می گذارند.

وب کنفرانس توانسته است فاصله ها را از بین ببرد و اشخاص را از نقاط مختلف گرد هم آورد. افراد با داشتن یک سیستم متصل به اینترنت و یک نرم افزار وب کنفرانس می توانند از وب کنفرانس استفاده کنند. برگزاری کلاس های آموزشی ، جلسات اداری و سازمانی ، همایشات ، افتتاحیه ها ، سمینارها و … دیگر نیازی به جمع کردن اعضای آنها ندارد و با وب کنفرانس به آسانی قابل انجام می باشد.

ابزار برگزاری کنفرانس آنلاین

برای برگزاری وب کنفرانس به یک نرم افزار سمت کاربران و یک سیستم نصب شده روی یک سرور ( مانند سرور مجازی کنفرانس ) ، نیاز می باشد. نرم افزار سمت کاربران ، قابلیت نصب و اجرا در انواع سیستم ها مانند لپ تاپ و گوشی موبایل و … را دارا می باشد. این نرم افزار به ارسال انواع اطلاعات شامل صوت ، متن ، تصویر ، فیلم و … به یک سرور مرکزی اقدام می کند. برای برگزاری انواع جلسات و کلاس های آنلاین باید آشنایی کاملی با ابزارهای برگزاری آن داشته باشید. نرم افزارها و سرورها با ویژگی های مختلفی برای برگزاری کنفرانس های آنلاین وجود دارند که با توجه به نیاز و هدف خود باید مناسب ترین آنها را انتخاب کنید.

سرویس کنفرانس آنلاین اختصاصی

سرویس های مختلفی برای برپایی کلاس ها و سمینارهای آنلاین و … وجود دارند. برخی از سرویس های کنفرانس وب از محدودیت شمار افراد حاضر در جلسه ، تایم جلسه و تعداد جلسه ها برخوردار می باشند. اگر به یک سرویسی نیاز دارید که این محدودیت ها را نداشته باشد ، باید سرویس کنفرانس اختصاصی را انتخاب کنید. این سرویس به هزینه بالاتری نیاز دارد. سرویس کنفرانس آنلاین اختصاصی با استفاده از یک سرور مجازی و یک نرم افزار وب کنفرانس ، خدمات ارائه می دهد.

آشنایی با سرور مجازی کنفرانس

سرور مجازی از اعضای مهم و اصلی یک سرویس اختصاصی کنفرانس آنلاین به شمار می رود. نرم افزار وب کنفرانس روی این سرور نصب می شود.  این سرور ، یک سرور مجازی می باشد که نصب آن روی ویندوز سرور ورژن 2016 ، همراه با نصب نرم افزار Adobe Connect انجام گرفته است. خرید سرور مجازی کنفرانس ، به منظور راه اندازی کلاس های آنلاین ، سمینار ، کنفرانس و … می باشد. این سرور از دسترسی Administrator  برخوردار می باشد که امکان اعمال تنظیمات دلخواه را برای کاربر ایجاد می کند تا بتواند امنیت جلسات خود را افزایش دهد.

نرم افزار Adobe Connect برای سرور مجازی کنفرانس

این نرم افزار برای برپایی ایونت ها و کلاس های آنلاین به صورت رایگان ارائه شده است. نرم افزار Adobe Connect دارای قابلیت ها و ویژگی های خاصی می باشد که بسیار کارایی دارند. این نرم افزار از رابط کاربری جذابی برخوردار می باشد. ویژگی های این نرم افزار سبب شده است که استفاده کنندگان زیادی داشته باشد. این نرم افزار به صورت تکی قابلیت اجرایی ندارد و به یک سرور کنفرانس احتیاج دارد که بهترین آن سرور مجازی کنفرانس می باشد. نرم افزار Adobe Connect بر روی سرور نصب می گردد که سبب افزایش امنیت جلسات می شود. این موضوع برای سازمان ها و شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *