سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

در رابطه با سرور مجازی چه می دانید؟ آیا می دانید سرور مجازی چیست؟ برای کسب اطلاع از این موضوع با ما در مرکز داده مبین همراه باشید.

اشخاصی که قصد راه اندازی یک وب سایت را دارند تا به این صورت کسب و کاری را راه اندازی کنند، معمولا با این مساله مواجه هستند که در میان میزبان های وب و هاست کدام را برای کسب و کار خود انتخاب کنند.

سرور مجازی یکی از میزبان های وبی است که این اشخاص می توانند برای راه اندازی وب سایت خود مورد استفاده قرار دهند و در این مقاله در رابطه با سرور مجازی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

سرور چیست؟

سرور در واقع به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند گفته می شود که تمامی فایل ها و اطلاعات مربوط به وب سایت شما بر روی آن بارگذاری می شود. با این وجود زمانی که آدرس دامنه در مرورگر وب وارد می شود، این کامپیوتر اطلاعاتی را که مورد نیاز است به مرورگر ارسال می کند و به این شکل سایت برای کاربر به نمایش در می آید.

با شرح یک مثال می توان گفت که چون کلمه serve در انگلیسی به معنای پذیرایی کردن است، سرور نیز به کسی گفته می شود که تمامی فایل ها و داده ها را در ظرف مرورگر قرار می دهد و به این شکل از کاربر پذیرایی می کند.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی مخفف vps است که از عبارت virtual private server گرفته شده است و در فارسی به آن همان سرور مجازی می گویند.

در سرور های مجازی به جای اینکه چندین سخت افزار مستقل را بر روی هر سرور اختصاص داد، یک سخت افزار قدرتمند را با استفاده از یک نرم افزار به چند سرور شبیه سازی می کنند.

با انجام شدن این کار می توانید بر روی یک سخت افزار چندین سرور جداگانه و با سیستم عامل مستقل و منابع مخصوص خود داشته باشید.

جهت شناخت بهتر سرور مجازی و درک تفاوت آن با سرور فیزیکی و سرور اختصاصی مقاله های مقایسه سرور مجازی و سرور فیزیکی و مقایسه سرور مجازی و سرور اختصاصی را مطالعه نمایید.

 

سرور مجازی چیست؟

 

سرور مجازی چگونه کار می کند؟

سرور مجازی را می توان به عنوان یک واحد آپارتمان در یک مجتمع مسکونی بزرگ مثال زد که در واقع شما به همراه همسایه های خود در این مجتمع مسکونی به عنوان یک سرور فیزیکی هستید که هر کدام از فضای امن و مخصوص به خود برخوردار می باشید.

در سرور مجازی نیز به همین شکل چندین کاربر وجود دارد که همه از همان یک سرور استفاده می کنند اما از هم جدا هستند. به عبارت دیگر در سرور مجازی هیچ منبعی بر روی منبع دیگر تاثیری ندارد و اشخاص می توانند از سرعت و امنیت مورد نظرشان بدون دخالت منابع دیگر استفاده کنند.

مزایای سرور مجازی چیست؟

Vps ها از مزیت های زیادی برخوردارند که مزایای آنها از قبیل زیر بر شمرده می شود:

  • سرور های مجازی بسیار قابل اعتماد تر و سریع تر از هاست های اشتراکی هستند
  • ترافیک سرور های مجازی دیگر هیچ تاثیری بر روی سایت شما نمی گذارد و آن را دچار مشکل نمی کند.
  • در سرور مجازی شما می توانید به روت دسترسی داشته باشید و آن را پیکره بندی کنید
  • دیتابیس ها در این سرور ها بسیار ایمن هستند و سرور های همسایه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • قابلیت ارتقا دادن سرور های مجازی بالا است و امکان بالا بردن میزان سی پی یو، رم، پهنای باند و … در صورتی که بخواهید وب سایت خود را توسعه دهید، وجود دارد
  • سرور مجازی از هزینه بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار است
  • بر روی این سرور ها می توان نرم افزار های خاصی را اصلاح کرد و یا آنها را نصب نمود

معایب سرور مجازی چیست؟

با وجود تمامی مزیت هایی که در سرور مجازی قرار دارد، معایبی نیز در آنها نهفته شده است که معایب آن از قبیل زیر می باشند:

  • قیمت سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی بیشتر است
  • برای مدیریت این سرور ها به دانش بیشتری نیاز است
  • در صورتی که تنظیمات این سرور درست انجام شود، ممکن است که امنیت به خطر بیفتد

بخش پایانی

سرور مجازی را در مرکز داده مبین برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دادیم تا در این زمینه کمکی به شما هموطنان عزیز کرده باشیم. در مرکز داده مبین می توانید انواع مختلف سرویس های میزبانی مانند: سرور مجازی را دریافت کنید و به کسب و کار خود به بهترین شکل ممکن بپردازید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *