سرور اختصاصی لینوکس

سرور اختصاصی لینوکس

سرور اختصاصی لینوکس از سرورهای با قدرت و دارای منابع اختصاصی است که سیستم عامل استفاده شده در آن سیستم عامل لینوکس می باشد.

انواع سرور مجازی

سرور مجازی به دو نوع، سرور مجازی اشتراکی و سرور مجازی اختصاصی تقسیم می شوند.

سرور مجازی اشتراکی VPS  با مجازی سازی طراحی و سازماندهی می گردند. در این سرورها منابع به صورت اشتراکی قابل استفاده هستند که موجب تضعیف کیفیت آنان می گردد. سرورهای مجازی اشتراکی قیمت بسیار مناسبی دارند.

سرور مجازی اختصاصی VDS  از مجازی سازی های ایزوله بهره گرفته است. هر کاربری امکان استفاده از برخی از منابع مخصوص را دارد و به همین علت امکان دسترسی به منابع کمتری وجود دارد.

سرور اختصاصی چیست ؟

سرور اختصاصی که یک سرور با قدرت به لحاظ سخت افزاری می باشد در دو نوع عمومی و سازمانی وجود دارد. سیستم عامل این سرورها از نوع ویندوز، لینوکس و مجازی ساز می باشد.

برای پردازش های بالا و استفاده از فایل های سنگین سرور اختصاصی مناسب است که مزایای فراوانی دارد.

سرور اختصاصی لینوکس چیست ؟

این سرور از کاربردی ترین سرورها است که سیستم عامل لینوکس دارد و امکان بهره وری از منابع گوناگون بر روی سرور را برای کاربر فراهم می کند و قابلیت استفاده از کنترل پنل های سی پنل بر روی آن وجود دارد. زبان برنامه نویسی این سرور PHP و  CGI و Perl می باشد. MySQL  این سرور را پشتیبانی می کند.

در مدل ایرانی این سرور امکان استفاده از کنترل پنل وب مین و دایرکت ادمین وجود دارد و امکان استفاده از کنترل پنل سی پنل به علت شرایط تحریمی حاکم بر کشور وجود ندارد. این سرورها ارزان هستند و برای فعالیت ها در ایران مناسب می باشند.

در مدل خارجی، کنترل پنل سی پنل قابل استفاده می باشد. این سرور در آلمان ارائه می گردد و قیمت بالایی دارد. برای فعالیت و کسب و کارهای که نیازمند آی پی اختصاصی خارجی می باشند، استفاده می گردند.

اهمیت سرور اختصاصی لینوکس

این سرور به علت اینکه یک سیستم عامل منبع باز می باشد و از هزینه اضافی برای دریافت مجوز بی نیاز است، به نسبت سرور ویندوز یک انتخاب به صرفه برای صاحبان کسب و کارها می باشد.

از دیگر مواردی که این سرور را تبدیل به سرورهای مهم کرده است، طراحی آن بر اساس نیاز کاربران و تکنسین ها می باشد.

کاربرد سرور اختصاصی لینوکس

این سرور از کاربردهای بی شماری برخوردار می باشد که برخی از آنها استفاده از حجم دیتابیس بدون هیچگونه محدودیت، توانایی ارسال ایمیل به تعداد نامحدود، نصب و راه اندازی برنامه ها و اپلیکیشن های گوناگون، استفاده برای سایت هایی با پردازش بالا، استفاده از فضای نگهداری داده ها و اطلاعات می باشد. سرور اختصاصی لینوکس خارجی از مناسب ترین سرورها برای خرید هاست مناسب وردپرس و… می باشد.

مزایا

از مزیت های این سرور می توان به اختصاصی بودن منابع، سرعت بالا، پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری، امکان کنترل از راه دور، توانایی تجهیز کردن بیشتر منابع در کمترین زمان، امکان میزبانی وب سایت بدون کوچکترین محدودیت و دارا بودن آی پی ویژه و توانایی بهره گیری از هارد SSD  و  HDD بر روی این سرورها ، اشاره نمود.

سرور اختصاصی لینوکس مقرون به صرفه است. از امنیت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

این سرور امکان اجرای همزمان چند اپلیکیشن را با سرعت و عملکرد مطلوب به کاربران می دهد.

مزیت های  کم اهمیت تر دیگری مانند سهولت استفاده، خاموش و روشن نمودن سرور، نصب دوباره سیستم عامل، توانایی بررسی منابع مصرفی سرور و… وجود دارند.

خرید سرور اختصاصی لینوکس

نرخ خرید این سرور با در نظر گرفتن موقعیت سرور و سایر مشخصات متفاوت است. هزینه لایسنس این سرور به فاکتورهای خرید سرور ضمیمه نمی گردد. قیمت این سرور با توجه به کیفیت و اختصاصی بودن منابع، بالا است.

ثبات و پایداری لینوکس

این سرور از احتمال خطا و خرابی بسیار کمی برخوردار است. سرور اختصاصی لینوکس به نصب و راه اندازی دوباره نیازی ندارد. به دلیل طراحی بر پایه  UNIX  ثبات و پایداری بسیار قابل قبولی دارد. فایل های سرور را می توان بدون  نیاز به راه اندازی دوباره، تغییر داد.

برای به روز رسانی ها نیاز به راه اندازی دوباره نمی باشد. همچنین در این سرور روش هایی برای مقابله با مشکلات غیر عادی در نظر گرفته شده است و مجموعه این عوامل سبب ثبات و پایداری لینوکس شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *