سرور ابری چیست ؟؟

سرور ابری چیست ؟؟

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت در زندگی روزمره ما و وابستگی هرچه بیشتر به دنیای اینترنت و سرور های سخت افزاری این سوال پیش می آید که اگر روزی سرور یک سایت دچار مشکلات سخت افزاری شد چه اتفاقی می افتد؟؟ آیا قطع شدن ناگهانی سایت تاثیر زیادی در عقب افتادن آن سایت در برابر رقبای خود دارد ؟ مشتریان چه کنند؟؟؟

برای رفع این مشکل نیاز به راهکاری برای عدم وابستگی سایت ها و سرویس های اینترنتی به سخت افزار و یا دیتاسنتر خاصی وجود دارد . اینجا بود که مفهوم سرویس های ابری متولد شدند.

سرور ابری چیست؟

سرویس های ابری چگونه کار میکنند

این سرور ها بصورت بستری یکپارچه روی مجموعه ای از سخت افزار ها در نقاط مختلف دنیا کار میکنند و داده های شما روی سخت افزار های مختلف در حال تردد میباشد و هر زمان که سخت افزاری دچار مشکل شود و یا بدلیل لود بالا کند شود محتوای شما بدون قطعی در جای دیگره به فعالیت خود ادامه میدهد و کاربران هیچ تغییری را احساس نخواهند کرد همچنین بدلیل انعطاف بالا در هر زمان که بخواهید میتوانید منابع سرور خود را افزایش و یا کاهش دهید و به میزان مصرف واقعی خود پرداخت کنید

 

این سرور ها بدلیل عدم وابستگی به سخت افزار از پایداری بالایی برخوردارند به صرفه ترین سرویس در حوزه سرور های اینترنتی میباشند و شما میتوانید با خیال راحت و بدون هراس از قطع شدن سایت خود به فعالیت بپردازید و از پایداری سرور خود لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : سرور مجازی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *