روش ساخت سرور VPN

روش ساخت سرور VPN

روش ساخت سرور VPN

امروزه استفاده از سرورهای vpn به منظور تغییر IP و لوکیشن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این موضوع در کشورهایی همچون کشور ایران که استفاده از نرم افزارها و اپلیکیش‌های گوناگون دارای محدودیت مکانی می‌باشند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین علت بسیاری از افراد به دنبال راهی برای شناخت روش ساخت سرور وی پی ان می‌باشند. در ادامه ضمن ارائه اطلاعات کافی در خصوص چیستی وی پی ان و ویژگی‌های آن به بررسی نحوه و روش ساخت سرور VPN می پردازیم. با مطالعه این مطلب مخاطبان قادر به طراحی و ساخت سرورهای وی پی ان بدون نیاز به هیچ گونه امکانات و تجهیزاتی خواهند بود. به این ترتیب دو روش مختلف به منظور  ساخت سرور وی پی ان ارائه داده شده است. شما می توانید از این موارد برای ساخت سرور وی پی ان مختص به خود استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع از انواع پلن های سرور مجازی با مرکز داده مبین همراه باشید.

VPN چیست؟

کلمه فیلتر شکن یا VPN مختصر شده‌ی عبارت Virtual Private Networks به معنای شبکه‌های مجازی خصوصی است. vpn ها به افراد این امکان را می‌دهند تا با حضور در یک مکان قادر به ارائه IP یا  لوکیشن محل دیگری باشد. به همین علت بسیاری از افراد به دنبال یافتن روش ساخت سرور VPN هستند.  این  نوع بستر به خصوص در کشورهایی که قابلیت استفاده از برخی نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها را در لوکیشن فعلی خود را ندارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور بسیاری از افراد به دنبال راهی برای شناخت روش ساخت سرور VPN می باشند. علاوه بر موارد ذکر شده وی پی ان به افراد این امکان را می‌دهد تا از سرویس و دیگر شبکه های اجتماعی با سرعت بالاتری استفاده کند. همچنین در بسیاری از موارد ممکن است افراد نیاز به تغییر آی پی و محل زندگی خود و یا مخفی کردن IP یا لوکیشن داشته باشند که در این موارد استفاده از VPN بسیار کاربردی خواهد بود. VPNها دارای انواع مختلفی می باشند که از معروف ترین آن‌ها می توان به Express VPN، Tunnlebear VPN و Strong VPN اشاره کرد.

روش ساخت سرور وی پی ان چگونه است؟

راه های مختلفی به منظور شناخت روش ساخت سرور وی پی ان وجود دارد. به طور کلی امکان ساخت سرور VPN در بستر ویندوز و IOS  فراهم می باشد اما  اولین روش ساخت سرور VPN  به علت شرایط منحصر به فرد آن خیلی پیشنهاد نمی‌شود. در این روش نیاز است کامپیوتر یا لپ تاپ با بستر ویندوز یا IOS ای که قصد ایجاد سرور در آن وجود دارد به طور دائم روشن باشد. به طوری که امکان ساخت سرور VPN در کامپیوتر یا دستگاهی که برای مدتی خاموش و برای مدتی روشن  است وجود ندارد. روش دیگری برای ساخت سرور VPN وجود دارد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این روش به علت سهولت و آسانی آن دارای کاربردهای فراوانی می‌باشد‌. در این روش تنها با نصب اپلیکیشن OpenVpn قادر به ایجاد سرور VPN خواهید بود.  عملکرد این اپلیکیشن بسیار ساده است. به طوری که حتی افرادی که فاقد دانش مربوط به کامپیوتر هستند نیز توانایی استفاده از این اپلیکیشن را دارند و می توانند از آن برای ساخت سرور VPN استفاده نمایند. بنابراین پیشنهاد می‌شود بدون در نظر گرفتن روش اول اقدام به ساخت سرور وی پی ان با کمک روش دوم یا اپلیکیشن OpenVPN بپردازید.

روش ساخت سرور VPN چگونه است؟

حرف آخر

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد، امروزه استفاده از VPN ها به علت کاربرد و ویژگی گسترده آن ها مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. از انواع vpn ها به منظور تغییر IP و لوکیشن استفاده می شود. این امر مخصوصاً در کشورهایی همچون کشور ایران که دارای محدودیت های بسیار زیادی در  حوزه استفاده از نرم افزارهای مختلف خارجی می باشند، مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال شناخت روش ساخت سرور VPN هستند. با شناخت روش ساخت این نوع سرور افراد قادر خواهند بود که سرور مختص به خود را طراحی  کنند و بسازند. در نتیجه به راحتی قادر به استفاده از نرم افزار ها و اپلیکیشن هایی که  قابلیت استفاده از آن‌ها با استفاده از IP و لوکیشن ایران وجود ندارد، خواهند بود. به همین علت است که شناخت روش ساخت این سرور مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در متن بالا به برخی از ساده ترین روش ها برای ساخت سرور وی پی ان اشاره شده است. با مطالعه مطالب فوق می‌توانید به راحتی اقدام به ساخت سرور وی پی ان نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *