ریدایرکت در کنترل پنل

ریدایرکت در کنترل پنل

با افزایش تعداد صفحات، دسته بندی ها و مقاله ها و… در سایت، URL های بیشتری ایجاد می شوند که ناچار به ریدایرکت در کنترل پنل می باشیم.

ریدایرکت چیست ؟

ریدایرکت در کنترل پنل

ریدایرکت، ارجاع کاربر از یک آدرس به یک آدرس جدید می باشد. در واقع زمانی که کاربران سایت در حال مشاهده سایت هستند، آنها را به یک آدرس دیگری ارجاع می دهیم، ریدایرکت کردیم.

اگر آدرس سایتی تغییر پیدا کرده باشد با ریدایرکت در کنترل پنل، کاربران را به صفحه جدید انتقال می دهیم. همچنین اگر یک سایت تعداد زیادی آدرس داشته باشد، به علت محدودیت محتوای چندگانه در سئو، آدرس های دیگر را ریدایرکت می کنیم.

انواع ریدایرکت

ریدایرکت ها با توجه به اهداف مختلفی که دارند، انواع گوناگونی را دارا می باشند. از کاربردی ترین ریدایرکت ها ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 می باشد.

ریدایرکت 301 و 302 عملکرد مشابه ای دارند و انتقال کاربر به آدرس های جدید را انجام می دهند. تفاوتی که بین ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 وجود دارد نوع انتقال می باشد. ریدایرکت 301 انتقال را به صورت دائم انجام می دهد، اما ریدایرکت 302 به صورت انتقال موقت است.

ریدایرکت 307 مشابه ریدایرکت موقتی 302 است که در HTTP  ورژن 1.1 می باشد. موتورهای جستجوگر نسبت به ریدایرکت 302 حساس می باشند و در صورت استفاده مکرر از آن، مانند ریدایرکت 301  با آن برخورد می کنند.

در مراحل ریدایرکت در کنترل پنل نوع ریدایرکت باید تعیین گردد.

انواع کنترل پنل ها

هاست ها بر اساس نوع سرویس ارائه دهنده انواع مختلفی دارند که شامل هاست اشتراکی ، هاست ابری، هاست ورد پرس،هاستینگ اختصاصی و سرور مجازی و… می باشد. هاست ها بر اساس سیستم عامل به دو دسته ی هاست ویندوز و هاست لینوکس تقسیم می شوند.

انواع کنترل پنل های هاست لینوکس cPanel، Direct Admin ، Zpanel می باشد.

انواع کنترل پنل های هاست ویندوز Plesk، Mail User ،  Website Panel می باشد.

نحوه ریدارکت در کنترل پنل

برای ریدایرکت در هاست کنترل پنل cPanel  دو روش وجود دارد.

دایرکت سریع دامنه جدید به دامنه اصلی سایت

در این روش با یوزر و پسورد به کنترل پنل وارد می شویم. در این مرحله اقدام به پارک دامین در کنترل پنل می کنیم. در صفحه بعد با مشاهده دامنه های پارک شده، دامنه موردنظر را پیدا کنید.

روی گزینه Manage Redirection کلیک کنید تا وارد صفحه Alias Redirection  شوید.

در این صفحه در بخش redirects to  اسم دامنه اصلی را تایپ کنید و گزینه save  را انتخاب کنید.

ریدایرکت توسط تنظیمات پیشرفته

در این روش از ریدایرکت در کنترل پنل باید از تنظیم بودن نیم سرورهای دامنه روی هاست موردنظر مطمئن شوید. با انجام این عمل نیازی به پارک نمودن دامنه ها در cPanel  نمی باشد.

وارد هاست کنترل پنل شوید. در بخش DOMAINS   باید Redirects را آدرس سایتی که قرار است از آنجا انتقال انجام گیرد را وارد کنید . در مرحله ی بعدی اقدام به انتخاب نوع Type ریدایرکت ( که شامل 301 یا 302 است) کنید.

برای انتقال بخشی از صفحه سایت به آدرس دیگر، اسم صفحه را با دقت پس از ” / ” تایپ کنید. حال پس از پرکردن فیلد Redirects نوبت به Redirects to می رسد. در Redirects to آدرس جدید که قرار است به آن انتقال انجام شود را وارد کنید.

در آخرین قسمت از مراحل ریدایرکت در کنترل پنل در روش ریدایرکت توسط تنظیمات پیشرفته، به  قسمت www.redirection رفته، در این قسمت سه گزینه وجود دارد که با توجه به نحوه ریدایرکت در کنترل پنل یکی از آنها را انتخاب کنید.

Only redirect with www  آدرس درخواستی را در صورت همراه بودن با www ریدایرکت می کند.

Redirect with or without www آدرس درخواستی چه با  www چه بی www باشد، ریدایرکت صورت می گیرد.

Do Not Redirect www  آدرس درخواستی بدون www باشد ریدایرکت در کنترل پنل انجام می شود.

در گزینه Wild Card Redirect   کاربر با انتقال به آدرس جدید، آدرس درخواستی خودش را نیز حفظ می کند. توصیه می گردد که این قسمت را اکتیو نکنید.

نحوه حذف ریدایرکت در هاست سی پنل

برای حذف یک ریدایرکت در کنترل پنل بدین ترتیب عمل می کنیم. از قسمت  Domains  به قسمت Redirects  رفته و در پنجره گشوده شده بخش Current Redirects  ریدایرکت مورد نظر را بیابید.

در بخش مقابل ریدایرکت مورد نظر، در انتهای ستون Actions دیلیت Delete  کلیک کنید. در پنجره ی بعدی با اطمینان از حذف ریدایرکت مورد نظر گزینه  Remove Redirect  را انتخاب نمایید. اکنون ریدایرکت مورد نظر شما  با موفقیت پاک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *