روش های بهتر ایندکس شدن سایت

ایندکس شدن سایت

روش های زیادی برای ایندکس شدن سایت در گوگل وجود دارد که در ادامه برخی از این روش ها را به طور مختصر توضیح می دهیم.

ایندکس شدن سایت یعنی چه ؟

زمانی که عنوانی را در موتور جستجوگر گوگل ، جستجو می کنید ، در واقع از گوگل تقاضا دارید که تمامی صفحات مربوط با عنوان شما را توسط ایندکس خود نشان دهد. گوگل در میان هزاران صفحاتی که مرتبط با عنوان شما می باشد ، آنها را بر اساس تناسب با عنوان شما رتبه بندی می کند.

درنظر داشته باشید که رتبه بندی و ایندکس کردن مباحثی جداگانه می باشند. ایندکس کردن مانند شرکت در یک مسابقه و رتبه بندی مانند برد در آن مسابقه می باشد. برای اینکه در لیست صفحات لینک های برتر قرار داشته باشید ، باید دستورالعمل های موردنظر گوگل را انجام دهید.

برای داشتن یک وب سایت موفق علاوه بر خرید هاست مناسب ، باید به اصول و دستورالعمل های رتبه بندی و ایندکس شدن وب سایت ها پایبند باشید. بدین ترتیب به ویژگی های یک وب سایت موفق دست پیدا خواهید کرد.

بررسی ایندکس شدن

دو راه برای اطمینان از ایندکس شدن سایت شما ، پیش روی شما قرار دارد. در روش اول می توانید در قسمت موتور جستجوی گوگل URL خود را چک کنید. بدین منظور در قسمت جستجو ” Site : آدرس صفحه مربوط ” ،  را تایپ کنید. اگر URL مربوط به شما ایندکس نشده باشد ، هیچ موردی برای شما نشان داده نخواهد شد. چنانچه قصد دارید تعداد صفحات ایندکس شده وب سایت خود را مشاهده کنید باید  ” Site : آدرس وب سایت ” را تایپ کنید. عدد نمایش داده شده بیانگر تعداد کل صفحات وب سایت شما که گوگل ایندکس کرده است ، می باشد.

 

ایندکس شدن سایت

در روش دیگر از طریق سرچ کنسول  Google Search Console ، می توانید ایندکس شدن سایت را بررسی نمایید. طبق مسیر  Google Search Console – Index – Coverageحالت ایندکس وب سایت خود را مشاهده نمایید.

Error لینک های ایندکس نشده

Valid with warnings صفحات ایندکس شده اما دارای مشکل

Valid صفحات ایندکس شده و بدون مشکل

Excluded   یعنی URL  ها ایندکس نشده اند ، اما امکان مسدود کردن دسترسی خزنده های گوگل توسط شما وجود دارد.

 

 ایندکس شدن سایت

روش های ایندکس شدن سایت

اگر صفحات شما ایندکس نشده اند ، از روش های زیر برای ایندکس کردن آنها استفاده کنید.

حذف موانع کراول در فایل robots. txt

برای این کار به آدرس yourdomain.com/robots.txt رفته و کدهای ( Uset-agent : Googlebot    /:Disallow     و /: Disallow *:Uset-agent    )  را جستجو کنید.

این کدها به گوگل اعلام می کند که نمی تواند در صفحات وب سایت بخزد. حال این کدها را حذف نمایید تا امکان خزیدن ربات های گوگل  در وب سایت خود را فراهم کنید.

قرارگیری صفحه در نقشه

از دیگر روش های ایندکس شدن ، قرار دادن صفحه درنقشه وب سایت می باشد. نقشه سایت اهمیت صفحات و زمان کراول کردن صفحات را برای گوگل مشخص می نماید.

قرار دادن لینک صفحات در صفحات قوی تر سایت

شما می توانید لینک صفحات جدید را در صفحات  قوی که ایندکس می شوند قرار دهید. با این روش احتمال ایندکس شدن صفحات جدید بالا می رود.

ویرایش لینک های داخلی Nofollow

به کارگیری تگ های Nofollow موجب حذف لینک های هدف از گراف کلی وب می گردد. البته چنانچه صفحه ی هدف در سایر وب سایت ها تحت عنوان منبع استفاده شده باشند یا url آن در نقشه سایت جای گرفته باشد ، در ایندکس ما نمایان می شود.

بررسی Orphan Page ، ( برای ایندکس شدن سایت )

از دیگر روش های ایندکس شدن ، بررسی این مورد می باشد که صفحات یتیم یا Orphan Page نباشند. این اصطلاح یعنی هیچ صفحه ای ، این صفحه را به عنوان لینک داخلی استفاده نکرده است. اگر صفحه اهمیتی ندارد ، آن را حذف نمایید و اگر اهمیتی دارد باید در صفحات دیگر به آن لینک بدهیم.

حذف تگ های زائد کنونیکال

اکثر صفحات از تگ کنونیکال و تگ self- referencing استفاده می نمایند. این تگ ها به گوگل اعلام می کنند که کدام صفحات را ایندکس کنند. حال اگر تگ کنونیکال زیادی داشته باشید ، به گوگل اعلام کرده اید که هیچکدام از ورژن های صفحه نباید ایندکس شوند. بررسی این موضوع از طریق URL inspection  سرچ گوگل می باشد. اگر پس از استفاده از این ابزار با پیام  Alternate page with canonical مواجه شدید ، باید برای ایندکس شدن سایت در گوگل تگ مربوطه را پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *