روش های افزایش سرعت سایت وردپرس

افزایش سرعت سایت وردپرس

روش های افزایش سرعت سایت وردپرس شامل انتخاب هاست مناسب ، فشرده سازی اطلاعات و عکس ها ، بهینه نمودن صفحه اصلی و… می باشد.

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم راه اندازی وب سایت و تولید سایت می باشد. به بیان علمی تر ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا cms است که امکان طراحی و تولید یک وب سایت را فراهم می کند.

سایت وردپرس کاملاً رایگان می باشد و برای تمام کاربران قابل استفاده می باشد. وردپرس توانایی فراهم کردن بخشی از نیازهای کاربران را دارا می باشد. جهت فراهم کردن نیازهای تخصصی کاربران به سایر امکانات و ابزارها نیاز می باشد.

ورد پرس دارای ویژگی هایی نظیر نصب آسان ، مدیریت آسان ، پشتیبانی مناسب و امنیت قابل قبول می باشد.

دلایل کندی سایت وردپرس

هاست بی کیفیت موجب کندی و قطعی های مکرر سایت می شود. خرید هاست با کیفیت ، موجب افزایش سرعت سایت وردپرس می شود. به خصوص برای سایت های پربازدید بهتر است از سرور مجازی استفاده کنید.

بالا بودن ترافیک سایت ، عدم بهینه سازی تصاویر سایت ، استفاده از ورژن های قدیمی PHP  ، افزونه های کند ، عدم وجود حافظه پنهان و… از دلایل دیگر کندی وردپرس است.

راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس

سرعت وب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای افزایش سرعت بارگذاری سایت ها روش های متعددی وجود دارند.

 

 افزایش سرعت سایت وردپرس

استفاده از CDN

CDN ها موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت ها می شوند. CDN با کپی کردن از فایل های سایت و نگهداری آنها در نقاط گوناگون جهان ، امکان بارگذاری سایت ها را از نزدیکترین مکان به بازدید کنندگان فراهم می نماید. این امکان که سایت ها از نزدیکترین و مجاورترین نقطه به کاربر لود شوند ، در افزایش بارگذاری سایت ها تأثیر زیادی دارند.

 

افزایش سرعت سایت وردپرس

مدیریت حجم سایت

پایین بودن حجم وب سایت ها موجب افزایش سرعت لود شدن آنها می شود. با استفاده از امکان Gzip  می توان حجم داده ها و اطلاعات سایت ها را به میزان زیادی کاهش داد. با کاهش حجم منابع اطلاعاتی سایت ها ، سرعت وب سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از افزونه های Cache

از دیگر روش های افزایش سرعت سایت وردپرس ، استفاده از Cache  می باشد. Cache یا حافظه پنهان بخشی از داده های ذخیره شده به صورت ناپایدار می باشد. زمانی که کاربر سایت را بازدید می کند ، ورد پرس به دیتابیس برای نمایش اطلاعات فرمان می دهد . بنابراین با افزایش بازدید ها در یک مدت زمان کوتاه ، سرعت لود شدن سایت ها کاهش می یابد.

افزونه های Cache از سایت ها ، یک نسخه کپی در حافظه کوتاه مدت نگهداری می کنند. با بازدید کاربر از سایت و نمایش نسخه کپی از حافظه موقت ، از کندی لود شدن سایت جلوگیری می شود.

کاهش حجم تصاویر

اگر حجم تصاویر سایت ها را با برنامه هایی بتوان کاهش داد ، سرعت بارگذاری سایت افزایش پیدا خواهد کرد.تمام سایت ها دارای عکس ها و تصاویری می باشند ، که در صورت فشرده سازی این تصاویر با کندی بارگذاری سایت ها رو به رو نخواهیم شد.

بهینه نمودن صفحه اصلی سایت

با بهینه نمودن صفحه اصلی سایت موجب افزایش سرعت سایت وردپرس شوید. از سنگین نمودن صفحه اصلی سایت باید خودداری شود و محتواهای موجود در صفحه ی اصلی را تا حد ممکن بهینه و خلاصه نمایید. روش های مؤثر زیادی برای بهینه نمودن مطالب و محتواهای سایت ها وجود دارند.

انتقال اسکریپت به فوتر سایت

از اسکریپت ها به علت مزایایی که دارند ، استفاده زیادی می شود. اما این اسکریپت ها از دلایل کندی سایت ها می باشند. با استفاده از افزونه های مختلفی می توان بارگذاری اسکریپت ها را به تعویق انداخت تا ابتدا سایت بارگذاری شود و سپس اسکریپت ها لود شوند.

به کارگیری قالب مناسب

با انتخاب یک قالب ساده و کم حجم می توان سرعت بارگذاری وب سایت ها را بهبود بخشید. تنها به ظاهر و زیبایی قالب ها توجه نکنید و به حجم قالب و کیفیت کدنویسی آنها توجه کنید.

طبقه بندی کامنت ها به چندین صفحه

باید اظهارنظرها و دیدگاه ها را با استفاده از تنظیمات وردپرس به چندین صفحه تقسیم نمایید. با طبقه بندی کردن کامنت ها، می توان موجب افزایش سرعت سایت وردپرس شد.

  • روش های تأثیرگذار دیگری مانند تقسیم کردن پست های طولانی به چندین صفحه ، به روز رسانی و آپدیت وردپرس ، حذف افزونه های خراب و بی استفاده و خرید سرور مجازی مناسب برای سایت هایی با حجم اطلاعات بالا و… موجب افزایش سرعت می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *