روش بالا بردن امنیت هاست های اشتراکی

روش بالا بردن امنیت هاست های اشتراکی

شاید شما یک وب سایت شخصی داشته باشید که از آن برای وبلاگ نویسی استفاده می کنید یا یک شرکت جهانی در مقیاس بزرگ را اداره کنید! در هر صورت امنیت سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. امنیت جنبه ای از میزبانی وب است که برای همه مهم است. اگر مسائل امنیتی منجر به از دست رفتن درآمد یا سرقت هویت شود، می تواند برای تجارت ویرانگر باشد. بنابراین، دانستن جنبه های امنیتی که باید به آنها توجه شود، مهم است. در این مقاله به بررسی راه های افزایش امنیت هاست اشتراکی وب سایت می پردازیم.

بالا بردن امنیت هاست های اشتراکی در برابر چه افرادی خواهد بود!؟

اساساً، دو دسته از افراد وجود دارند که می‌خواهند به سایت شما آسیب برسانند. رایج‌ترین و خطرناک‌ترین آن ها سارقان اطلاعات هستند. آن ها اغلب مخفیانه عمل می‌کنند و به دنبال فرصت‌هایی برای جمع‌آوری هستند. آن ها سعی می‌کنند برای مدت طولانی بی‌توجه باشند. برای به حداکثر رساندن تعداد قربانیانی که می توانند به آن ها برسند، لطفاً توجه داشته باشید که همه کسانی که سعی در آسیب رساندن به سایت شما دارند سعی در سرقت از شما ندارند. این نوع هکرها فقط باعث هرج و مرج در سایت می شوند.

اگر قربانی یکی از این هکرها شوید، ممکن است سایت شما از کار بیفتد و درآمد شما از بین برود. آن ها معمولاً سعی می کنند سازمان ها و مشاغل را برای سرگرمی یا اثبات خود از بین ببرند.

مشکل امنیت هاست های اشتراکی

در بعضی از هاست ها که به آن ها هاست اشتراکی می گویند زیرا می تواند صدها یا هزاران سایت دیگر روی یک سرور وجود داشته باشد و با هک کردن سرور یک هکر می تواند به همه این سایت ها دسترسی پیدا کند مثلاً تکنیکی که در زمینه سرور استفاده می شود، هک لینک های نمادین است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و موارد دیگری مشابه این حمله وجود دارد که سرور و تمامی سایت های داخل آن را می توان هک کرد و بهترین راه برای حل این مشکل امنیتی هاست استفاده از سرور مجازی اختصاصی و نیمه اختصاصی است.

روش های افزایش امنیت هاست اشتراکی

در مورد اینکه از چه روش هایی می توان برای بالا بردن امنیت هاست های اشتراکی استفاده کرد، به طور کلی دو عامل در این موضوع دخیل هستند:

  • مدیر اصلی سایت که شما هستید
  • هاستینگی که خرید هاست خود را از آنجا انجام دادید.

در افزایش امنیت هاست Web hosting security، هر یک از این موارد نقش زیادی در امنیت ایجاد شده برای هاست و صحت عملکرد ارائه شده توسط هاست دارند. میزبانی شامل استفاده از برنامه های کنترلی دارای مجوز، اطمینان از عملکرد صحیح و ایمن سیستم عامل، جلوگیری از ورود داده های مخرب توسط سایر کاربران، برنامه های امنیتی حرفه ای در لیست وظایف و فعالیت های کاربر است. شما هم باید به این موضوع توجه کنید و تا حد امکان سعی کنید امنیت هاست خود را برقرار کنید.

روش های افزایش امنیت هاست اشتراکی

افزایش امنیت هاست از طریق هاستینگ

یکی از مهم ترین قسمت های ایمن سازی هاست، سرویس دهنده ای است که این هاست را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. سطوح مختلف کار برای بالا بردن امنیت هاست شما وجود دارد و بسته به اینکه ارائه دهنده شما یک ارائه دهنده رده بالا باشد یا خیر، ویژگی هایی که برای امنیت هاست شما ارائه می دهند متفاوت است.

در واقع، بسیاری از هاستیگ هایی که در وب وجود دارد، نماینده میزبان های دیگر هستند و تعداد کمی از هاست ها رک های سخت افزاری خود را در مراکز داده دارند و می توانند خدمات کامل را ارائه دهند. اگر هاست خود را از یک نماینده دریافت می کنید، این عامل از نظر افزودن امنیت در قالب نرم افزار در سطح برنامه شما کمک می کند، اما نه بیشتر. اما اگر سرویس هاست خود را از شرکت هاستینگ خریداری کنید، مطمئنا هاست شما از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که برای افزایش امنیت هاست های اشتراکی خود چه کاری باید انجام دهید و اگر می خواهید یک هاست مطمئن داشته باشید باید چه نکاتی را رعایت کنید. این موضوع به همکاری کامل و نزدیک بین کاربران و هاست بستگی دارد. این بدان معناست که هم ارائه دهندگان و هم کاربران باید نکات حفظ و افزایش امنیت هاست را رعایت کنند تا اطمینان حاصل شود که هاست آن ها در سطح قابل قبولی از امنیت قرار دارد. برای اطلاع از کارهایی که کاربران برای بهبود امنیت هاست خود باید انجام دهند، نیاز به انتخاب رمزهای عبور قوی برای هاست، ترجیحاً با استفاده از ورود دو مرحله ای و تعیین سطح دسترسی برای کاربران مختلف با استفاده از هاست وجود دارد. همچنین می توانید با خرید سرور مجازی، امنیت هاست سایتتان را به بالاترین سطح ممکن برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *