روش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

روش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

پس از ایجاد ساب دامین، باید آن را به هاست دیگری متصل کنید. در این مقاله اتصال ساب دامین به هاست دیگر را به طور کامل با استفاده از ابزار Zone Editor انجام می دهیم و آموزش و نحوه اتصال ساب دامین به هاست دیگر را می آموزید. جهت خرید هاست با قیمت مناسب از مرکز داده مبین می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

ساب دامین چیست؟

ساب دامین یا همان زیر دامنه در واقع زیرمجموعه ای از دامنه اصلی وب سایت است که به عنوان پیشوند به دامنه اصلی اضافه شده و در آدرس اصلی سایت قرار می گیرد. ساب دامنه قبل از SLD. است و www.  رایج ترین زیر دامنه می باشد. این ساب دامنه شامل صفحه اصلی وب سایت و مهمترین صفحات آن می باشد. زیر دامنه ها به شما کمک می کنند تا قسمت های مختلف سایت خود را سازماندهی و پیمایش کنید و معمولاً برای جدا کردن بخش هایی از وب سایت از دامنه اصلی استفاده می شوند.

چطور ساب دامین بسازیم؟

در موضوع روش اتصال ساب دامین به هاست دیگر باید گفت که سوال مهم دیگر این است که چگونه یک ساب دامنه ایجاد کرده و آن را به وب سایت خود اضافه کنیم. ایجاد ساب دامین در سی پنل بسیار آسان است و تنها با چند کلیک انجام می شود. سی پنل یکی از پرکاربردترین کنترل پنل های لینوکس است که مدیریت وب سایت شما را با ارائه عملکردهای متعدد آسان می کند. برای ایجاد یک ساب دامین در سی پنل، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • از قسمت Domain گزینه Subdomain را انتخاب کنید تا بتوانید آن سه قسمت را پر کنید.
  • با وارد کردن نام زیر دامنه (مانند بلاگ) در قسمت Subdomain و نام دامنه مورد نظر در قسمت Domain یک زیر دامنه ایجاد کنید. در قسمت Document Root نیز باید یک آدرس محلی با زیر دامنه ها وارد کنید.
  • پس از نوشتن نام ساب دامین و دامنه اصلی سایت خود بر روی گزینه Create کلیک کنید و صفحه جدیدی با پیغام سبز رنگ مبنی بر اینکه شما با موفقیت ساب دامین را درست کردید، مشاهده می کنید.

چطور ساب دامین بسازیم؟

نحوه ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

علاوه بر سی پنل، می توانید ساب دامین نیز ایجاد کرده و در دایرکت ادمین به وب سایت خود اضافه کنید. مشابه سی پنل، دایرکت ادمین یک کنترل پنل لینوکس است که ویژگی های مفیدی را برای مدیریت حرفه ای سایت ارائه می دهد. در اینجا نحوه اتصال ساب دامین در دایرکت ادمین را شرح خواهیم داد:

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود در دایرکت ادمین شوید و از قسمت Account Manager گزینه Subdomain Management را انتخاب کنید.
  • برای ایجاد یک ساب دامین روی گزینه Add Subdomain کلیک کنید.
  • در پنجره جدیدی که باز می شود باید نام ساب دامین مورد نظر را وارد کرده و مجددا گزینه Add Subdomain را بزنید تا ساب دامین ساخته شود.

با دنبال کردن این چند مرحله ساده، می توانید زیر دامنه های لازم را در دایرکت ادمین ایجاد کنید تا بخش های مختلف سایت خود را برای پیمایش راحت تر برای کاربران خود جدا کنید.

نحوه اتصال ساب دامین به هاست دیگر

یک وب سایت ممکن است از دو هاست (سرویس هاست) به طور همزمان استفاده کند. به عنوان مثال، از یک هاست برای وب سایت خود و از هاست دیگر برای آپلود فایل و لینک دادن از طریق زیر دامنه ها استفاده کنید. برای اتصال ساب دامین به هاست دیگر از طریق cPanel، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • وارد حساب سی پنل خود شوید.
  • سپس از فیلد Domains گزینه Zone Editor را انتخاب کنید
  • در صفحه جدید روی گزینه CNAME RECORD در پایین کلیک کنید
  • در پنجره ای که باز می شود، آدرس زیر دامنه خود را در قسمت Name و آدرس هاست دیگر را که به ساب دامنه شما متصل می شود را در قسمت CNAME وارد کنید.
  • و در نهایت گزینه Add CNAME Record را انتخاب کنید.

کلام پایانی درباره اتصال ساب دامین به هاست

در این مقاله، ما به مهمترین سوالات در مورد اینکه ساب دامین چیست، برای چه مواردی استفاده می شود، پاسخ دادیم و حتی نحوه ایجاد آن را بررسی کردیم. همانطور که خواندید، ساب دامین یا زیر دامنه زیرمجموعه ای از دامنه اصلی وب سایت شما است که به عنوان پیشوند به دامنه اصلی شما اضافه شده و در آدرس اصلی سایت شما قرار می گیرد. استفاده از ساب دامین ساختار سایت شما را بهبود می بخشد و باعث می شود تا کاربران راحت تر پیمایش کنند. ایجاد یک ساب دامین، همچنین سئو سایت شما را بهبود می بخشد و صفحات شما را معتبرتر می کند.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با سرور مجازی و خرید آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *