راه اندازی سرور مجازی به چه صورت انجام میگیرد؟

راه اندازی سرور مجازی

راه اندازی سرور مجازی به علت کاهش هرینه های مربوط به نگهداری شبکه، می تواند در حل بسیاری از مشکلات سازمان ها راه گشا باشد.

سرور مجازی چیست ؟

سرور مجازی قسمت هایی از سرور اختصاصی می باشد که با به کار بردن فناوری پیشرفته مجازی سازی و نرم افزارهای مربوط به آن، متمایز شده است.

مدیر ابتدا یک سرور اختصاصی را آماده می کند و سپس اقدام به نصب یک مجازی ساز تحت سرور می کند و به تقسیم بندی سرور به  چندین سرور کوچک می پردازد تا بتواند با توجه به نیاز کاربر دسترسی آسان تری به منابع داشته باشد. بدین ترتیب در سرورهای مجازی امنیت استفاده از سرور به علت اختصاصی بودن آن افزایش می یابد.

کاربردهای سرورمجازی

از عمده ترین کاربردهای سرور مجازی میزبانی وب، پشتیبان گیری ها و بکاپ گیری ها، سرور بازی، شبکه های مجازی خصوصی، معاملات بورس، انتقالات مالی در سطح جهانی، تلفن های اینترنتی، سرویس های ایمیل، سرویس های مدیریت اسم دامنه، جی پی اس ها، بانک اطلاعاتی، استریمینگ تصویر می باشد.

دلیل راه اندازی سرور مجازی

اکثر سازمان ها و کمپانی های بزرگ در سراسر جهان، به علت استفاده از مزایای سرور مجازی و رفع بسیاری از دغدغه های درون سازمانی خود، اقدام به راه اندازی سرور مجازی کرده اند.

سرورهای مجازی بسیاری ارائه می گردند که یکی از معروفترین آنها VMWARE  است که مورد استفاده بسیاری از بانک ها، شرکت های بزرگ، بیمه ها و ادارات بزرگ می باشد.

روند راه اندازی سرور مجازی

یرای مجازی سازی نیاز به یک نرم افزار مجازی ساز داریم. نرم افزار مجازی سازی را انتخاب می کنیم  که از تکنولوژی مجازی سازی پشتیبانی کند. حال برای راه اندازی سرور مجازی به صورت محلی یا عمومی روش های مورد نظر را پیاده سازی می کنیم.

آی پی های مخصوص هر سرور را باید در نظر گرفت. منابع اختصاصی یا اشتراکی تعیین می گردد. منابع اختصاصی، محدودیت های دسترسی منابع برای هر کاربر را تعیین می کند. منابع اشتراکی منابعی است که کاربران می توانند به صورت مشترک مورد استفاده قرار دهند.

مدیریت سرور مجازی

با توجه به در دسترس بودن سرورها در اینترنت، خطرات امنیتی آنان از سیستم های خانگی بالاتر می باشد. پورت های باز به علت سرویس دهی موجب تهدید بیشتر امنیتی می شوند. وجود بعضی از مشکلات امنیتی هم می توانند با آپدیت بودن آنتی ویروس ها، باز هم سرور کاربر را تهدید کنند.

با وجود مشکلات بالا، لزوم مدیریت درست سرور مجازی مشخص می شود. در ایران بیشتر افراد اقدام به انتخاب سرویس های مدیریت نشده می کنند که مشکلات زیادی را برای آنها در آینده بوجود می آورد.

مزایای سرور مجازی

از منابع سازمان ها به صورت بهینه و مطلوب استفاده می شود.

هزینه های نگهداری، تأمین تجهیزات و نیروهای تعمیراتی پایین می آید.

با تلفیق سرویس ها در یک یا چندین سرور، امکان مدیریت و سازماندهی بهتر صورت می گیرد.

امکان ارتقای سرویس ها بدون نیاز به خرید تجهیزات جدید، فراهم می گردد که به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد.

سرعت راه اندازی سرویس های جدید برای کسب و کارهای جدید سازمان، افزایش می یابد.

امکان توسعه و پیشرفت سریع سیستم ها با ریسک بسیار پایین بوجود می آید.

خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس

انواع سرورهای مجازی سازی شامل سرورهای لینوکس، ویندوز، سرور مجازی اختصاصی، اشتراکی و ابری می باشند.

سرور مجازی ویندوز سروری می باشد که سیستم عامل آن، ویندوز می باشد. سرورهای مجازی ویندوزدارای تجهیزات سخت افزاری اینتل و سوپرمیکرو می باشند که توسط ESXI  راندمان و سرعت و کیفیت بالایی را به کاربران ارائه می دهد.

سرور مجازی لینوکس سروری می باشد که سیستم عامل آن، لینوکس می باشد . در این سیستم عامل نصب و راه اندازی بیشتر برنامه ها و ماژول ها انجام می شود. بسیاری ازشرکت های طراحی سایت به سیستم عامل لینوکس نیاز دارند.

خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس، از شاپینگ های حرفه ای سرور انجام گیرد تا از مزایای پشتیبان گیری 24 ساعته در تمام روزها، راه اندازی سرور مجازی در کمتر از چندین دقیقه و … برخوردار شوید.

از نکات مهم در ارتباط با خرید سرورهای مجازی، انتخاب کشور میزبان سرور مجازی است. بیشترین دیتا سنترهای مستقر شده در کشورهای ایران، شرق آسیا، اتحادیه اروپا و آمریکا و کانادا می باشند. هر چه کشور ارائه دهنده سرور مجازی به کاربر نزدیک تر باشد سرعت دسترسی و کیفیت بالاتر می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *