راهکارهای فوق العاده برای استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت با هدف ارتقاء رتبه سئو برنامه ریزی می شود و سبب می شود که وب سایت در بازه ی زمانی نه چندان طولانی ، پیشرفت کند.

استراتژی سئو سایت چیست ؟

این استراتژی ، مجموعه ای از برنامه ریزی ها و اقداماتی می باشد که موجب بهبود رتبه وب سایت در گوگل می شود. این استراتژی می تواند به رونق کسب و کار شما کمک زیادی کند. زیرا وب سایت شما را در جایگاه بهتری قرار می دهد و کاربران بسیار زیادی را جذب وب سایت شما می کند. البته برای دستیابی به این هدف ، نیازمند خرید هاست مناسب برای وب سایت خود هستید. داشتن یک هاست پر سرعت و با کیفیت سبب می شود که بتوان برنامه ریزی های لازم برای پیشرفت وب سایت خود را انجام داد.

بهترین استراتژی‌های سئو

 

استراتژی سئو سایت

 

مهمترین موارد در استراتژی سئو سایت ، شامل موارد زیر می باشند.

تحقیق در زمینه کلمات کلیدی مناسب ( اولین استراتژی )

با درک درست نیاز مخاطبین ، باید بازاریابی و تبلیغات را آغاز نمود. در این راستا بایستی انواع کلمات کلیدی که از سوی مخاطبین سرچ می شوند را شناسایی کنیم. در واقع هدف ما این است که با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط ، صفحات وب سایت ما در نتایج جستجو نشان داده شوند. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب به سه مورد توجه داشته باشید.

1 – شناسایی درست مخاطبان

با کمک ابزارهای گوگل می توانید بخش زیادی از سؤالاتی که مورد جستجوی کاربران هدف شما است ، را شناسایی کنید. شما باید متوجه شوید که مخاطبان هدف شما چه موضوعاتی را جستجو می کنند تا بتوانید روی آن موضوعات ، تمرکز داشته باشید.

2 – دسته بندی کلمات کلیدی

دسته بندی کلمات کلیدی ، از مهمترین بخش های استراتژی سئو سایت می باشند. زیرا می توانید قسمت های زیادی از محتواهای خود را با بهره گیری از مجموعه ای از کلمات کلیدی مناسب ، بهینه سازی کنید. شما باید با برنامه ریزی دقیقی برای کلمات کلیدی مختلف محتواسازی کنید. پس از دسته بندی کلمات کلیدی ، کلماتی از محتواهای جدید خود را به محتواهای پیشین خود لینک بدهید. این اقدام سبب افزایش بازدیدها از محتواهای قبلی شما می گردد.

3 – استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل  long tail

هر چند که کلمات کلیدی لانگ تیل در مقایسه با کلمات کلیدی عمومی از بازدیدهای کمتری برخوردار می باشند ، اما بی اهمیت نیستند. به دلیل اینکه بر سر این کلمات کلیدی رقابت کمتری می باشد ، استفاده از آنها می تواند شما را سریعاً به صفحات اول نتایج جستجوی آنها بیاورد.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی موجود در SERP ( دومین استراتژی سئو سایت )

پس از تنظیمات مربوط به کلمات کلیدی ، بایستی هدف این کلمات کلیدی را شناسایی کنید. برای این کار باید هر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید. در این راستا به صورت زیر اقدام کنید.

– هدف جستجو را مشخص کنید

پس از اینکه SERP را بررسی کردید ، نوبت به آنالیز نتایج می رسد. باید بررسی شود که نتایجی که نمایش داده شده است ، به لحاظ اطلاعاتی مفید است یا اینکه صرفاً جنبه تجاری و تبلیغاتی داشته است.

– محتواهای رقیب را بررسی کنید

در این مرحله از استراتژی سئو سایت ، باید به بررسی نحوه تولید محتواهای رقیب بپردازیم. مطالب آنها را کپی نکنید ، اما از آنها ایده بگیرید و نکات مثبت آنها را یاد بگیرید. نحوه نگارش محتوا ، تیترهای محتوا ، قالب های آنها ، تصاویر و ویدیوهای موجود و … از مواردی می باشند که باید در سایت های رقیب بررسی شوند. اصول کلی را یاد گرفته و از آنها تبعیت کنید ، اما به هیچ عنوان کپی نکنید. سلیقه و خلاقیت خود را هم به کار ببرید.

چرا باید به استراتژی سئو سایت توجه کنیم ؟

 

استراتژی سئو سایت

 

به علت رقابت شدیدی که در این عرصه وجود دارد ، تبعیت از یک استراتژی اصولی ضروری می باشد. به جای اینکه تولید محتوای بی کیفیتی داشته باشید ، با تبعیت از این استراتژی می توانید یک تولید محتوای هدفمند داشته باشید. از هیچ یک از کلمات کلیدی که در زمینه کسب و کار شما می باشد ، غافل نشوید.

عدم برنامه ریزی برای دستیابی به هر هدفی ، می تواند خود یک برنامه ریزی برای شکست به شمار بیاید. بنابراین تمامی اصول گفته شده را درنظر داشته باشید تا بتوانید به موفقیت دستیابی پیدا کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *