راهنمای خرید هاست node js

خرید هاست node js

در صورتیکه از جاوا اسکریپت استفاده می کنید، شاید به دنبال مناسب ترین و بهترین میزبانی برای محیط Node js خود می باشید و تاکنون در مورد پیشنهاداتی مانند خرید هاست Node js نیز چیزی شنیده اید. در بحث امروز می خواهیم این را یادآور کنیم که هاست Node js چه می باشد و آیا می تواند برای شما مفید باشد! پس با ما همراه باشید و بیایید این مقاله را با بررسی تعریف Node JS شروع کنیم.

Node js چیست؟

Node js یک محیط اجرایی است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کد جاوا اسکریپت خود را در سمت سرور اجرا نمایند. در واقع با Node.js می توانید جاوا اسکریپت را در محیط سرور اجرا کنید نه در مرورگر. Node JS قادر است بر روی سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز و توزیع های مختلف لینوکس اجرا شود.

توجه داشته باشید که NodeJS تنها گزینه برای اجرای جاوا اسکریپت در backend است. همچنین این هاست مناسب برای توسعه اپلیکیشن تحت وب و اپلیکیشن موبایل می باشد.

چطور یک سرویس میزبانی خوب برای Node js انتخاب کنیم؟

یافتن یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برایNode JS  در مقایسه با سیستم های مبتنی بر WordPress و  PHP کمی دشوار به نظر می رسد. می توانید برای اجرای اسکریپت های مورد نیاز خود هاست خریداری کنید، اما به خاطر داشته باشید که هاست اشتراکی دارای امکانات و منابع محدودی است. قطعاً گزینه های دیگر مانند سرور مجازی یا ابری برای شما بهتر است.

در این حالت شما دو گزینه دارید:

  1.  شما می توانید یک VPS مدیریت شده دریافت کنید و به شرکت میزبان خود اجازه دهید همه کارها را انجام دهد و ابزارهای لازم را قبل از پیکربندی، راه اندازی و نصب کند.
  2.  یک سرویس مدیریت نشده تهیه کنید و خودتان نرم افزار مورد نیاز را در صورت نیاز نصب و مدیریت کنید.

هاست node js یا میزبانی node js روی سرور مجازی

در VPS یا سرور مجازی، منابع به صورت جداگانه و انحصاری در اختیار کاربران مختلف قرار می گیرد. یکی از مزایای سرور مجازی انعطاف پذیری آن است، بنابراین می توانید تنظیمات سرور را تغییر دهید و پس از مدتی منابع بیشتری دریافت کنید. یکی دیگر از دلایل روی آوردن بسیاری از کاربران به سرورهای مجازی محدودیت های هاست اشتراکی است.

در واقع شما مجاز به اعمال تغییرات و دستورات پیشرفته در هاست اشتراکی نیستید، اما در سرور مجازی می توانید این کار را به راحتی، سریع و آسان انجام دهید. هاست های اشتراکی دارای محدودیت هایی در اجرای دستورات و تغییراتی هستند که زبان برنامه نویسی NODJS برای اجرا به آن ها نیاز دارد. بنابراین، برای میزبانی برنامه NodeJS خود به یک سرور مجازی نیاز دارید.

مزایای خرید هاست node js چیست؟

با خرید هاست Node js می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به خوبی اجرا شده و وب سایت شما در مکانی اختصاص داده شده به NodeJS میزبانی می شود. به همین دلیل وب سایت شما با بیشترین سرعت ممکن برای کاربران بارگذاری می شود و کاربران می توانند در کمترین زمان ممکن به نیازهای خود در وب سایت شما برسند.

در هاست Node js می توانید از دیتابیس مخصوص این فریم ورک استفاده کنید و داده های دریافتی از کاربران خود را در دیتابیس ذخیره کنید. ممکن است از خود بپرسید که میزبان Nodejs از چه نسخه ای از این فریمورک پشتیبانی می کند؟

هنگام خرید هاست Nodejs می توانید از تمامی نسخه های Nodejs استفاده کرده و نرم افزار خود را بدون هیچ مشکلی بر روی هاست Node js اجرا کنید. بنابراین هیچ محدودیتی برای انتخاب نسخه NodeJS برای اجرا بر روی هاست NodeJS وجود ندارد.

شاید از خود بپرسید که با خرید هاست Node js آیا می توانید از پروژه ای مانند PHP یا Laravel استفاده کنید؟ بله، می توانید از پروژه های php و لاراول در هاست NodeJS استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر از محیط NodeJS برای جاوا اسکریپت وب سایت خودتان استفاده می کنید، بهتر است قبل از اقدام به خرید هاست node js مورد نیاز وب سایت خود با افراد متخصص در این زمینه مشاوره دریافت نمایید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، Node js نقش بسیار مهمی در ساخت اپلیکیشن های تک صفحه ای، ساخت چت روم و ساخت بازی های آنلاین ایفا می کند. بنابراین هاستی که برای این منظور آماده می کنید بهتر است هاستی حرفه ای و سریع باشد تا در روند کار مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *