دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی

مهاجرت از هاست اشتراکی

مهاجرت از هاست اشتراکی، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افراد در هنگام راه اندازی وب سایت خود، در ابتدا از خدمات و مزایای هاست اشتراکی بهره مند می‌شوند ولی کم کم به  خرید سرور مجازی روی می آورند. حقیقتاً هزینه هاست اشتراکی به مراتب بسیار کمتر است. به همین دلیل، می تواند یک گزینه عالی برای شروع کار با هزینه ای مناسب باشد. در ادامه شما را با دلایل مهاجرت از  هاست اشتراکی به سرور مجازی بیشتر آشنا می کنیم.

دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی

از جمله دلایلی که باعث می شود از سرور مجازی به جای هاست اشتراکی استفاده کنید عبارتند از:

سرعت بالاتر را در سرور مجازی بیابید

اگر بی انصافی نکنیم، سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی بسیار سرعت بالاتری را ارائه می دهد و همین امر می تواند یکی از دلایل مهاجرت از هاست Host Migration اشتراکی به سمت سرور مجازی باشد. دلیل سرعت بالای سرور مجازی می تواند این باشد که از اشتراک گذاری منابع خبری نیست. زمانی که از سرور مجازی استفاده کنید، این قول را به شما می دهیم که سرعت بارگذاری و دانلود سایت بسیار افزایش می یابد. بدون شک، این مهم ترین و قابل قبول ترین دلیل برای مهاجرت به حساب می آید.

عدم اشتراک گذاری منابع در سرور مجازی

برای مالکان سایت های گوناگون، قطعاً امنیت سایت بسیار موضوع مهمی است. متأسفانه در هاست اشتراکی با اشتراک گذاری منابع رو به رو می شوید که این خود سطح امنیت سایت شما را کاهش می دهد. با خرید سرور مجازی شما تنها فردی هستید که به منابع خود دسترسی دارید. همچنین اگر از پیکربندی مناسبی استفاده کنید، قطعاً امنیت سایت می تواند چیزی فراتر از تصور شما باشد. توجه به امنیت سایت یکی از دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی  به شمار می آید.

دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی

هزینه بالاتر برای استفاده از امکانات بیشتر

یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید، هرچه قدر پول بدهی، همانقدر آش میخوری! دقیقاً شما هرچقدر هزینه کنید، همانقدر از امکانات و کیفیت بالاتری می توانید استفاده کنید. شما شاید هزینه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی برای خرید سرور مجازی پرداخت کنید، اما از امکانات خارق العاده تری استفاده خواهید کرد. از جمله دلایلی که به مهاجرت از هاست اشتراکی  اشاره می کند، قطعاً امکانات بیشتر سرور مجازی است. همین امکانات بیشتر به عملکرد و رشد بیشتر سایت شما نیز کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت هاست اشتراکی‌ با هاست وردپرس

تا به حال نام قابلیتی به اسم Self-Healing را شنیده اید؟

اگر در سایت خرابی خاصی رویت شود، به راحتی می توانید به رفع خرابی به صورت خودکار در سایت با سرور مجازی مطمئن باشید. Self-Healing که به خوددرمانی معروف است، یکی از قابلیت های ویژه سرور مجازی به شمار می آید. قطعاً مهاجرت از هاست اشتراکی با وجود چنین قابلیت هایی می تواند به هزینه های کمتر سایت نیز کمک کند. پلتفرم ابری که در سرور مجازی به کار رفته است، تمام این خدمات را مدیریت می کند. به هر حال خرابی هایی هرچند کوچک می تواند باعث ایجاد هزینه های گزافی در سایت گردد، به همین دلیل قابلیت خوددرمانی را باید جدی بگیرید و یکی از دلایل مطرح معرفی می شود.

عدم کنترل کامل در هاست اشتراکی

مهاجرت از هاست اشتراکی می تواند به خاطر عدم کنترل کامل هاست باشد. دسترسی کامل به CPU و RAM و همچنین فضای دیسک قطعاً با خرید سرور مجازی امکان پذیر است. در هاست اشتراکی منابع به اشتراک گذاشته می شوند و همین امر باعث می شود که نتوان کنترل کامل روی تنظیمات هاست اشتراکی داشته باشید. کنترل تنظیمات قطعاً می تواند عملکرد قابل توجه و قابل قبول تری را به وجود آورد که سایت بتواند قابلیت های ویژه خود را به نمایش بگذارد. تنظیمات اگر به صورت اختصاصی مدیریت شوند معمولاً پیکربندی های مدیریت شده تری را می توان انتظار داشت.

سخن پایانی درباره مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی

ما در مورد دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی با شما مطالبی را به اشتراک گذاشته ایم. هاست اشتراکی از جمله هاست های بسیار کم هزینه است که در ابتدای راه اندازی سایت می تواند گزینه ایده آل و معقولانه ای باشد. در ادامه قطعاً خرید سرور مجازی یک پیشنهاد هوشمندانه است. امنیت، سرعت و عملکرد بالاتر سایتی که با استفاده از سرور مجازی مدیریت می شود را نمی توان انکار کرد. شما چنانچه از یک شرکت معتبر به خرید سرور های معتبر مجازی بپردازید، قطعاً با پرداخت هزینه کمتری رو به رو خواهید شد و از پشتیبانی بیشتر نیز در ادامه بهره مند می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *