دلایل جریمه وب‌سایت توسط گوگل

جریمه وب‌سایت توسط گوگل

جریمه وب‌سایت توسط گوگل موجب کاهش چشمگیر رتبه وب سایت می شود. در نتیجه جذب کاربر برای وب سایت ها با مشکل مواجه می شود.

جریمه گوگل

برخی از کاربران برای بهبود رتبه سئوی سایت خود از روش های نادرستی استفاده می کنند که سبب می شود با جریمه گوگل روبرو شوند. گوگل برای جریمه کردن سایت ها دلایل زیادی دارد. یافتن دلیل قطعی جریمه شدن توسط گوگل امکان پذیر نمی باشد. زیرا گوگل دارای دستورالعمل های زیادی در این زمینه می باشد.

اما عمده ترین دلایل جریمه وب‌سایت توسط گوگل ، مواردی مانند لینک دهی اشتباهی ، بهینه سازی بیش از اندازه وب سایت ، محتواهای تکراری ، فقدان داده های سایت مپ ، خطاهای 404 ، استفاده بیش از اندازه از تگ ها ، لینک های فوتر ، استفاده از شبکه های بلاگ ، زیاده روی در استفاده از کلیدواژه ها ، گزارش و شکایت های کاربران سایت  و … است.

بررسی دلایل جریمه وب‌سایت توسط گوگل

برخی از مهمترین این دلایل ، موارد زیر می باشد.

لینک گرفتن از سایت های نامرتبط

اگر از لینک دهی های مکرر برای ارجاع کاربر به صفحات مختلف وب سایت خود استفاده کنید ، با جریمه گوگل روبرو می شوید. استفاده از لینک های خارجی بسیار زیاد و نامرتبط هم با جریمه گوگل همراه می باشد. توجه داشته باشید که برای لینک دهی باید سایت هایی را لینک دهی کنید که زبانی یکسانی با زبان محتوای وب سایت شما داشته باشند.

استفاده کردن از کلمات کلیدی داخل دامنه

چنانچه از نام دامنه خود به عنوان کلمه کلیدی داخل مطالب و محتواهای سایت ها استفاده کنید ، وب سایت شما با جریمه سنگینی روبرو می شود. برای جلوگیری از نزول رتبه وب سایت خود ، هرگز از کلمه کلیدی که داخل نام دامنه وب سایت شما می باشد ، استفاده نکنید.

بهینه سازی زیاد وب سایت

یکی دیگر از جریمه وب‌سایت توسط گوگل ، بهینه سازی زیاد وب سایت می باشد. اگر قوانین سئو را بیش از اندازه برای وب سایت پیاده سازی کنید با جریمه  گوگل همراه می شوید و سبب تنزل شدید رتبه وب سایت شما خواهد شد. وب سایت ها باید قوانینی را پیروی کنند که مورد نیاز وب سایت خود باشند.

 

جریمه وب‌سایت توسط گوگل

محتواهای تکراری

تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد برای گوگل اهمیت بسیاری دارد. اگر محتواهای وب سایت ها کپی باشد ، سبب افت رتبه وب سایت می شود. باید برای جلوگیری از جریمه گوگل ، محتوای باکیفیت و منحصر به فرد تولید کنید. علاوه بر تولید محتواهای یونیک باید به استفاده درست از کلمات کلیدی نیز توجه کنید. اگر محتوای شما منحصر به فرد باشد اما استانداردهای به کارگیری کلمات کلیدی در آن رعایت نشده باشد ، جریمه خواهد شد.

لینک دهی اشتباه ، از دلایل جریمه وب‌سایت توسط گوگل

برخی از وب سایت ها با تبادل لینک و یا خرید لینک از وب سایت های پربازدید ، قصد افزایش رتبه وب سایت خود را دارند. قوانین گوگل به گونه ای می باشد که با این مسئله مشکل دارد و این وب سایت ها را به شدت جریمه خواهد کرد. بنابراین لینک دهی ها به این صورت ، موجب نابودی وب سایت و هزینه نمودن های بیهوده می شود.

تأثیر سرور نامناسب روی وب سایت

با خرید هاست مناسب برای وب سایت خود ، از قطعی های مکرر سایت جلوگیری کنید. قطعی های مکرر وب سایت از جمله دلایل جریمه وب‌سایت توسط گوگل می باشد. باید با توجه به شرایط وب سایت ، مانند تعداد بازدید کنندگان وب سایت و سایر عوامل یک هاست مناسب را برای وب سایت انتخاب کنید.

ممکن است برای یک وب سایت ، سرور مجازی هاست مناسبی باشد و برای وب سایت دیگر سرور اختصاصی مناسب باشد. بنابراین نمی توان نوع دقیقی از سرور را به عنوان سرور مناسب معرفی نمود. سرور مناسب وب سایت باید آپتایم و سرعت بالایی داشته باشد. اگر سرعت بارگذاری وب سایت پایین باشد و کاربر را از مراجعه به سایت منصرف کند ، به تدریج موجب جریمه وب سایت می شود.

روش های جریمه وب‌سایت توسط گوگل

جریمه گوگل به دو صورت دستی و الگوریتمی می باشد.

در جریمه دستی  یکی از کارمندان گوگل ، وب سایت را مورد تحلیل و آنالیز قرار می دهد و در صورت یافتن مشکل وب سایت را جریمه می کند.

در جریمه الگوریتمی ، توبیخ وب سایت ها به کمک الگوریتم های مختلف مانند پنگوئن ، پاندا و سایر الگوریتم ها بر اساس دستورالعمل های الگوریتم صورت می گیرد.

 

جریمه وب‌سایت توسط گوگل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *