دلایل انتخاب سرور مجازی

دلایل انتخاب سرور مجازی

دلایل انتخاب سرور مجازی برای تجارت های الکترونیک و سایر کسب و کارها ، امنیت بالای سرور مجازی ، عملکرد مطلوب و قیمت مناسب آن می باشد.

سرور مجازی

سرور مجازی بخشی از یک سرور بزرگ و با قدرت می باشد که به واسطه مجازی سازها به شکل مستقل و اختصاصی در اختیار کاربران قرار می گیرد. سرورهای مجازی در انواع مختلفی وجود دارند. در این سرویس بسیاری از مشکلات میزبانی سایر سرویس ها وجود ندارد.

 

دلایل انتخاب سرور مجازی

سرور مجازی یکی از بهترین سرویس های میزبانی می باشد که برای کاربرانی با سایت های پربازدید بسیار مناسب است. در این سرور منابع RAM  و CPU  به طور مستقل و جداگانه برای هر کاربر مورد استفاده می باشد.

بررسی دلایل انتخاب سرور مجازی

مهمترین دلایل انتخاب این سرور برای وب سایت ها موارد زیر است.

امنیت بالای سرور مجازی

 

دلایل انتخاب سرور مجازی

برای وب سایت هایی که از درگاه های پرداخت آنلاین استفاده می کنند ، سرور مجازی امنیت خوبی دارد. سرور مجازی برای سایر وب سایت هایی که به دنبال امنیت و نظارت پیشرفته هستند انتخاب خوبی می باشد.

قابل ارتقاء بودن سرور مجازی

ممکن است وب سایت شما در آینده با افزایش حجم اطلاعات و افزایش بازدید کنندگان مواجه شود. سرور مجازی دارای ویژگی هایی می باشد که به آسانی قابل ارتقاء و قابل تغییر می باشد.

پشتیبانی مناسب سرور مجازی

سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی می باشد. سرورهای اختصاصی به طور کامل توسط شرکت های هاستینگ مربوطه ساپورت و پشتیبانی می شوند. لذا سرور مجازی پشتیبانی مناسبی دارد. پشتیبانی مناسب از دلایل انتخاب سرور مجازی توسط بسیاری از کاربران می باشد.

سرعت بالای سرور مجازی

سرور مجازی به علت استفاده از هارد دیسک های پرسرعت  و پورت های قدرتمند و سایر ویژگی ها ، از سرعت خوبی برخوردار می باشد. وب سایت هایی که با سرور مجازی میزبانی می شوند بسیار پر سرعت تر از وب سایت هایی هستند که با هاست اشتراکی میزبانی می شوند.

قیمت مناسب سرور مجازی

سرور مجازی از آنجا که بخشی از سرور اختصاصی کامل می باشد ، دارای هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی می باشد. البته هزینه این سرور نسبت به برخی دیگر از سرویس های میزبانی مانند هاست اشتراکی بالاتر است. اما به طور کلی با توجه به ویژگی ها و قابلیت های سرور مجازی می توان گفت که قیمت آن مناسب است.

سرور مناسب وب سایت های پرحجم

اگر وب سایت شما دارای حجم بالایی از داده ها و اطلاعات می باشد ، باید سروری را برای وب سایت خود انتخاب نمایید که به علت حجم بالای اطلاعات دچار قطعی وب سایت و کندی بارگذاری وب سایت نشود. یکی از دلایل انتخاب سرور مجازی برای وب سایت هایی با محتوای بالا ، این مسئله می باشد.

سرور مناسب وب سایت های پرترافیک

برای وب سایت هایی که ترافیک پایینی دارند ، هاست اشتراکی سرویس مناسبی است. اما برای وب سایت هایی که ترافیک بالایی دارند و تعداد بازدید کنندگان آنها زیاد می باشد ، سرور مجازی یک گزینه مناسب می باشد.

چگونه یک سرور مجازی مناسب انتخاب کنیم ؟

چنانچه با توجه به دلایل انتخاب سرور مجازی تصمیم به خرید سرور مجازی گرفته اید ، باید با نحوه انتخاب یک سرور مجازی مناسب آشنا باشید.

با توجه به موقعیت سرور و و موقعیت اکثر کاربران وب سایت ، باید به انتخاب نزدیکترین سرور به موقعیت کاربران اقدام کنید.

به نوع مجازی ساز در نظر گرفته برای آن توجه نمایید. مجازی سازهای معروف VMWare  و  KVM و …. می باشند. مجازی ساز سیستمی می باشد که منابع سرورهای اختصاصی را میان کاربران متعدد ، توزیع و تقسیم می نماید. با استفاده از سیستم مجازی ساز هر کاربر به منابع خود دسترسی دارد و امکان نصب سیستم عامل و روشن و خاموش کردن سرور مجازی خود را دارا می باشد.

تجهیزات و سخت افزار سرور را بررسی کنید. با توجه به نیاز سایت خود به خرید یک سرور مجازی که سخت افزار مورد نیاز شما را دارا می باشد ، اقدام کنید.

با توجه به اینکه یکی از دلایل انتخاب سرور مجازی ، مدیریت سرور توسط شرکت هاستینگ بود. باید به اعتبار و نحوه ارائه خدمات شرکت هاستینگ مربوط به سرور توجه نمایید.

با در نظر گرفتن زبان کد نویسی مورد نظر خود ، سیستم عامل سرور مجازی را تعیین کنید. به طور مثال برای زبان برنامه نویسی PHP سیستم عامل لینوکس از سیستم عامل ویندوز بهتر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *