خطای http در هنگام آپلود تصاویر در وردپرس

خطای http

اگر در هنگام آپلود تصاویر در وردپرس با خطای http مواجه شدید ، می توانید با راه کارهایی ایرادات مربوط به این خطا را رفع نمایید.

خطا در هنگام آپلود تصاویر در وردپرس

تصاویر وب سایت ها بسیار مهم و اثرگذار می باشند. تصاویر در ارائه بهتر محتوا و تبلیغات نقش مهمی دارند. با توجه به لزوم به کارگیری تصاویر در سایت ها ، همواره با آپلود تصاویر سروکار داریم. گاهی در آپلود تصاویر با خطاهای مختلفی روبرو می شویم. این خطاها ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند و در اکثر مواقع قابل حل می باشند. در این مقاله قصد داریم نمونه ای از خطاها در هنگام آپلود تصاویر در وردپرس،  که به خطای http معروف است را بررسی نماییم و روش های برطرف نمودن آنها را مرور کنیم. اگر تمامی روش های رفع خطا را آزمایش کرده و مشکل ارور http در هنگام آپلود و بارگذاری تصاویر رفع نشد ، با شرکت پشتیبانی که اقدام به خرید هاست خود کرده اید تماس بگیرید.

 

خطای http

بررسی موقتی نبودن خطای http در وردپرس

زمانی که با این خطا روبرو شدید ، باید اندکی صبر نمایید و پس از چندین دقیقه دوباره بارگذاری تصویر را انجام دهید. این احتمال وجود دارد که پس از گذشت چندین دقیقه مشکل خود به خود حل شود. دلایل این خطا را می توان ترافیک غیر عادی و کاهش منابع سرور دانست. روش دیگر برای برطرف کردن خطا ، انتخاب یک تصویر کوچکتر می باشد. یک تصویر کوچکتر را آپلود نمایید و اگر تصویر به صورت موفقیت آمیز آپلود شد ، ابعاد عکس موردنظر خود را کاهش دهید و آن را با فرمت دیگری ذخیره نمایید و بار دیگر آن را آپلود نمایید.

تغییر کتابخانه ویرایشگر تصویر وردپرس

وردپرس به دو روش تصاویر را مدیریت می کند که این آیتم ها کتابخانه GD و Imagick می باشند. وردپرس از یکی از این دو آیتم استفاده می کند. کتابخانه Imagick بیشتر در وردپرس به کار گرفته می شود. اگر با خطای http روبرو شدید برای رفع مشکل ، کتابخانه را به کتابخانه GD تغییر دهید. اگر با اعمال این تغییرات ، باز هم این خطا را مشاهده کردید به سراغ روش های دیگر بروید.

افزایش محدودیت حافظه وردپرس

گاهی به علت کمبود فضای حافظه PHP در وردپرس ، با پیغام http روبرو خواهید شدید. بنابراین برای حل کردن مشکل باید حافظه PHP را به میزان لازم افزایش دهید. اگر امکان افزایش حافظه را ندارید ، افزونه های غیرضروری و بلااستفاده را حذف یا غیر اکتیو نمایید. البته کدهایی موجود می باشند که موجب افزایش حافظه می شوند. شما می توانید از این کدها استفاده نمایید.

غیر فعال نمودن افزونه های سایت

یکی دیگر از راهکارهای رفع خطای http در هنگام آپلود تصاویر ، غیر فعال نمودن افزونه های سایت می باشد. حتماً سایت شما دارای افزونه های مختلفی است. چنانچه این افزونه ها از منابع نامعتبری بدست آمده باشند ، دردسرهای زیادی را ایجاد می کنند. برای رفع خطای مربوطه ، افزونه ها را غیر فعال نمایید. برای این کار اقدام به حذف افزونه ها به صورت تک تک نمایید. با حذف هر افزونه ای که خطا رفع شد ، افزونه نامعتبر شناسایی می شود. افزونه نامعتبر را حذف نمایید و آپلود تصاویر را مجدداً تست کنید.

کش شدن جاوا اسکریپت ، برای رفع خطای http

ممکن است ارور http در زمان آپلود تصاویر به علت کش شدن جاوا اسکریپت رخ داده باشد. این مسئله سبب می شود که بارگذار تصویر عملکرد درستی نداشته باشد. به منظور برطرف نمودن این خطا به قسمت wp- content < uploads مراجعه کنید و فایل Js- Cache را جستجو کنید. با یافتن فایل Js- Cache ، آن را پاک کنید تا مشکل آپلود تصاویر برطرف شود.

 

خطای http

استفاده از روش htaccess ، برای رفع خطای http

به کارگیری این روش سبب می شود که منابع ماژول Imagick را سازماندهی و کنترل نمایید. برخی از شرکت های هاستینگ برای ماژول Imagick بایدها و نبایدهایی را درنظر گرفته اند که این قابلیت بتواند از رشته های گوناگونی جهت فرآیند آنالیز تصاویر در وردپرس بهره ببرد. این بایدها و نباید ها یا بهتر است بگوییم این محدودیت ها موجب بروز خطای http می شود. به منظور حل این مشکل می توانید در فایل htaccess کدی را به صورت ( Set Env  MAGICK_THRED_LIMIT )  بیافزایید. این احتمال وجود دارد که با اعمال تغییرات گفته شده ارور مربوط ، رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *