جدیدترین سرورهای مجازی

جدیدترین سرورهای مجازی

سرورهای مجازی یکی از مهم ترین سرور های مورد استفاده ی در حال حاضر می باشد. سرورهای مجازی یک بخش کوچک از جهان سروری است. سرور های فیزیکی دارای ماهیت سخت افزاری هستند که هر کدام از آن ها حافظه، پهنای باند، CPU و دیسک مخصوص به خود را دارد، با این وجود سرور مجازی دارای چنین محدودیتی نبوده و کاملا نرم افزاری است. می توان سرور مجازی را بر روی سیستم عامل های متعدد گیاده کرد و از قابلیت های آن بهره مند شد. سرور های مجازی از بدو ورود تا به امروز متنوع هستند و در حال حاضر چندین سرور برای آن وجود دارد. عوامل مختلفی در متنوع شدن سرویس مجازی دخیل هستند. در این مبحث جدید ترین سرورهای مجازی را را مورد بررسی قرار می دهیم، در ادامه ی مطلب با ما همرا شده و مقاله را تا انتها دنبال کنید.

انواع سرورهای مجازی

سرورهای مجازی بر اساس فاکتور های مختلفی گروه بندی می شوند، سرور مجازی مدام در حال آپدیت و ارتقا است، از این رو شاهد جدید ترین سرویس مجازی هستیم. ابتدا گروه بندی سرورهای مجازی و سپس جدیدترین آن ها را بیان خواهیم کرد.

  1. مدیریت
  2. منطقه جغرافیایی
  3. مجازی ساز
  4. سیستم عامل

انواع سرور های مجازی

انواع مختلف سرور مجازی بر پایه مدیریت:

  • سرورهای مجازی مدیریت شده: سرویس های معمولی به دلیل محدودیت هایی که دارند، گاهی مناسب وب سایت های سنگین و پر ترافیک نمی باشد. بدین جهت لازم است تا از یک سرور جامع تر استفاده شود. سرور های اختصاصی گزینه های بهتری بوده که باید آن ها را برای چنین وب سایت هایی بکار برد. سرور مجازی مدیریت شده بهترین پیشنهاد ایت. قابلیت های موجود در این سرور کاملا منطبق با نیاز های وب سایت های پرترافیک و پر فعالیت می باشد.
  • سرورهای مجازی مدیریت نشده: در این نوع سرور مجازی بیشترین فعالیت ها مختص کاربر می باشد. این نوع از سرور مجازی قابلیت های کمتری نسبت به نمونه ی مدیریت شده داشته و محدودیت های بیشتری دارد. امنین ان نیز پایین تر است و نیاز بوده تا پرداخت مبالغی برای حفظ اطلاعات و داده ها درخواست پشتیبانی کنید.

انواع مختلف سرور های مجازی بر پایه منطقه جغرافیایی:

  • سرورهای مجازی ایران: خوشبختانه در ایران نیز سرور های مجازی ارائه می شود، که البته دارای برتری هایی نسبت به سرور های دیگر هستند. سرور مجازی ایران از قیمت و هزینه های پایین تری برخوردار می باشد، در صورتی که سرور های خارج از کشور با توجه به تغییرات قیمت دللار مدام در حال نوسان می باشند. بهتر است در هر منطقه و مختصاتی که هستید از سرور های مجازی آن منطقه استفاده کنید.
  • سرور مجازی خارج: در کشور های دیگر نیز سرور مجازی وجوددارد، اما همگی آن ها برای استفاده در داخل ایران مناسب نیستند، متاسفانه به دلیل تحریم های مختلف، استفاده از برخی سرور مجازی خارجی وجود ندارد.

انواع مختلف سرور های مجازی بر پایه منطقه جغرافیایی:

سرورهای مجازی بر پایه مجازی ساز:

این سرور ها جزو جدید ترین سرور های مجازی به شمار می آیند که به اختصار آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  1. Xen
  2. ESXI
  3. KVM
  4. OpenVZ

 

سرور های مجازی برپایه سیستم عامل:

  1. سرور مجازی لینوکس و یا یونیکس
  2. سرویس مجازی ویندوز
  3. سرویس مجازی میکروتیک

گروه های مجازی ساز و سیستم عامل دارای سرور های مجازی هستند که از لحاظ کاربرد و ساختار جزو نمونه های جدید و تازه می باشند. به عبارت بهترین جدید ترین سرور های مجازی اجرای تشکیل دهنده ی گروه مجازی ساز و سیستم عامل می باشد. در ایران نیز این سرور ها ارائه خواهند شد.

کلام پایانی

سرورهای مجازی یکی از بهترین محیط هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان وب سایت ها را مدیریت کرد. ویژگی بارز هر کدام از سرور های مجازی باعث شده تا برای انتخاب آن ها ابتدا شرایط موجود را با امکانات موجود در هر سرور تطبیق بدهند، سپس دست به انتخاب زده و مناسب ترین آن ها برگزیده شود. اما همیشه جدید ترین سرور های مجازی مورد توجه قرار خواهند گرفت، چرا که بر ویژگی های آنان افزوده شده و از معایب آن ها کمتر می باشد.

یک نکته ی مهم در رابطه با سرورهای مجازی ، در ایران سرور های مجازی با کیفیت های خوبی ارائه شده اند، بهتر است افراد ساکن در یک منطقه ی جغرافیایی به سراغ سرور های موجود رفته و از امکانات آن بهره مند شوند. مرکز داده مبین یکی از بهترین ارائه دهندگان دستگاه ها و خدمات سیستم شبکه بوده که جدید ترین سرور های مجازی را با کیفیتی مطلوب ارائه می دهد.

 

کلام پایانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *