تفاوت هاست لینوکس با وردپرس چیست؟

هاست لینوکس یا وردپرس!

داشتن یک وب سایت کاربرپسند، جذاب و پرسرعت باعث افزایش بازدید می‌شود. از این رو، اکثر افراد برای اینکه بتوانند در بازار رقابتی پیشرفت داشته باشند از سرویس های میزبانی وب یا همان هاست بهره می‌برند؛ تا درکنار پیشرفت، آسایش کاربران را نیز در نظر گرفته باشند. هاست وردپرس و لینوکس دو مورد از پلتفرم های هاست هستند. این دو هاست طرفداران زیادی در جهان دارند و بسیار محبوب هستند. به واسطه همین موضوع اکثر افراد از اینکه کدام یک از این دو هاست برایشان مناسب است، دچار مشکل می‌شوند. این تصمیم گیری به هیچ وجه آسان نیست.

در این مقاله قصد داریم به برخی از تفاوت هاست لینوکس با وردپرس بپردازیم. همچنین با استفاده از این مطلب و در نظر گرفتن نکات میتوانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید!

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع از قیمت و انواع پلن های هاست اشتراکی کلیک کنید.

هاست وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از سرویس های میزبانی و سیستم مدیریت محتوا است. وردپرس در طول دو دهه گذشته از یک وب سایت وبلاگ نویسی ساده به یکی از پرکاربردترین و بهترین هاست های دنیا تبدیل شده است.

اما مشکل بزرگ این پلتفرم، مستقل نبودن وردپرس است. به عبارتی اگر بخواهید وب سایت خود را برروی هاست وردپرس قرار دهید، به یک ارائه دهنده ثالث احتیاج دارید.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است، که خدمات خود را کاملا رایگان عرضه می‌کند. لینوکس قدرت و کنترل را به صورت کامل به دست کاربر قرار می‌دهد. به عبارت ساده این امکان را به شما می‌دهد، تا وب سایت خود را بدون هیچ هزینه اشتراک یا مشکلات دسترسی، اجرا و مدیریت کنید.

البته باید بدانید، درحالی که استفاده از لینوکس رایگان است؛ از جهت دیگر، نگهداری از این سرورها نیازمند زمان، تلاش و منابع مالی قابل توجهی برای پیشرفت است.

بیشتر بدانید : برای اطلاع از قیمت و خرید هاست و مشهاده پلن های آن کلیک کنید.

تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکس

همانطور که پیش‌تر گفته شد، این دو پلتفرم دارای طرفداران بسیاری هستند. از این جهت، می‌تواند انتخاب بسیار سختی باشد.

در ادامه به برخی از تفاوت های این دو هاست می‌پردازیم.

تفاوت در هزینه

هاست های مختلف باتوجه به اینکه چه خدماتی ارائه می‌دهند، از لحاظ قیمت باهم تفاوت دارند. به همین جهت، هاست های لینوکس و وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

قیمت هاست لینوکس گران‌تر از وردپرس ارزیابی می‌شود. البته که این هاست به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، اما به مرور زمان هزینه هایی به بار می‌آورد؛ به همین دلیل گران‌تر هستند.

از جهت دیگر، هاست های وردپرسی مقرون به صرفه هستند. باتوجه به قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، حتی ارزان تر از هاست های ویندوزی ارزیابی می‌شوند. اما نکته قابل ذکر درمورد این هاست، نسخه های سفارشی آن است که در مواقعی با قیمت های نجومی به فروش می‌رسد.

تفاوت در سرعت

هاست ها بر اساس سرعت لود و عملکرد سریع پرطرفدار می‌شوند. کاربران به طور میانگین تنها 3 ثانیه برای لود شدن سایت و بارگذاری مطالب صبر می‌کنند؛ که این رقم بسیار ناچیزی است. از این رو، باید توجه داشته باشید از هاست‌های پرسرعت استفاده کنید تا این نکته برای شما دردسر ساز نشود.

هاست لینوکس برای ارائه عملکرد سریع و قوی وب سایت بسیار محبوب است. بسیاری برای همین موضوع اقدام به خرید این هاست می‌کنند.

هاست وردپرس اما به صورت خودجوش از این مزیت، برخوردار نیست. البته که به کمک این نوع هاست شما می‌توانید افزونه هایی را تعبیه کنید، که وب سایت شما را برای رسیدن به سرعت بیشتر و همچنین بارگذاری ناچیز بهینه کند.

تفاوت در امنیت

هر هاست نیازمند امنیت بسیار زیادی است. به عبارتی میزبان های وب مسئولیت محافظت از اطلاعات کاربران و مشتریان را نیز بر عهده دارند. از این جهت بسیار مهم است از هاست‌ هایی استفاده کنید، که مشکلی در امنیت نداشته باشد و ریسک این موضوع را بر دوش نکشید.

هاست لینوکس دارای سیستم های فایل مختلفی است تا به صورت طبقه بندی شده اطلاعات کاربران را مورد حفاظت قرار دهد. اینکار باعث می‌شود، دسترسی افراد غیرمجاز به این اطلاعات غیرممکن باشد و در نتیجه حمله‌ای صورت نگیرد.

هاست وردپرس نیز از همین موضوع در امنیت کاربران استفاده می‌کند. به عبارتی سرور ها در وردپرس به گونه ای پیکربندی می‌شوند که محیطی امن برای اطلاعات، داده های حساس و تراکنش های مالی فراهم شود.

کدام هاست برای شما مناسب است؟

هاست های وردپرس و لینوکس دارای مزایا و معایب مختلفی هستند و تصمیم نهایی بستگی به نیاز شما به این ویژگی ها و چشم پوشی از معایب دارد.

بنابراین با تهیه لیست از نیازمندی‌های خود مانند فضای ذخیره سازی، کنترل، سرعت و … از نیازهای خود با خبر شوید و سپس اقدام به تصمیم گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *