تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل

تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل

تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل  موضوع با اهمیتی است که کاربران باید آگاهی لازم را در رابطه با ان داشته باشند. در رابطه با کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین قطعا شنیده اید، خیلی از افراد اطلاعات دقیق و کامل از این دو کنترل پنل ندارند امروز قصد داریم تا درباره مهم ترین ویژگی ها و همچنین تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل صحبت کنیم. جهت مشاهده 6 پلن و اقدام به خرید هاست می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

سی پنل چیست؟

این یک کنترل پنل میزبانی وب مبتنی بر یونیکس است که توسط یکی از بزرگترین شرکت های میزبانی استفاده می شود. با استفاده از این کنترل پنل، کاربر به راحتی می تواند عملکرد مدیریت را بدون زحمت انجام دهد. بهترین چیز در مورد این کنترل پنل این است که بدون در نظر گرفتن توانایی های فنی شما کار با آن بسیار آسان است.

هم برای پروژه های میزبانی کوچک و هم در مقیاس بزرگ استفاده می شود که به شما امکان می دهد بسته های ابری سرور خود را مدیریت کنید. این کنترل پنل مدیریت وب سایت را از طریق اتوماسیون و یک رابط بصری بسیار آسان کرده است.  این به مشتریان اجازه می دهد تا آمار وب را از طریق مدیریت سرور سی پنل مشاهده کنند. بنابراین، حتی می توانید با استفاده از هر مرورگری به اجزای سی پنل خود دسترسی داشته باشید.

یکی از ویژگی های جالب سی پنل، جعبه گیر آن است که از شما در برابر ایمیل های اسپم محافظت می کند. همه افراد غیرمجاز که برای شما ایمیل می فرستند باید به ایمیل های احراز هویتی که برای شما ارسال می شود پاسخ دهند.

دایرکت ادمین چیست؟

این کنترل پنل با انواع اکانت های میزبانی بسیار خوب سازگار است و یکی از مباحث تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل می باشد. این یک پنل مبتنی بر وب است که به دلیل سرعت و کاربردش شناخته شده است.  هاست دایرکت ادمین دارای یک رابط کاربری گرافیکی است که برای مدیریت میزبانی وب مبتنی بر مرورگر طراحی شده است که با یک رایانه اختصاصی برای راحتی بیشتر ارائه می شود.

این کنترل پنل به مدیر اجازه می دهد تا اطلاعاتی را از سرور DirectAdmin اضافه یا حذف کند و تنظیمات MX را تغییر دهد. مشتریان همچنین می توانند اطلاعات زیر دامنه را توسعه، حذف یا به دست آورند. می توان از آن به عنوان جایگزینی برای پروتکل انتقال فایل استفاده کرد که استفاده آسان و سریع است. با استفاده از این کنترل پنل، می توانید به راحتی MySQL را توسعه، تغییر و حذف نصب کنید.

رابط کاربری هاست دایرکت ادمین و سی پنل

رابط کاربری هاست دایرکت ادمین و سی پنل

در مبحث تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل بهتر است بدانید که سی پنل دارای یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند و تعاملی است که به شما کنترل کامل بر تمامی ویژگی های WHM را ارائه می دهد. هاست دایرکت ادمین شامل آخرین فناوری هایی است که برای انجام کارهای اداری عملکرد دارد.

تا آنجا که به عملکرد مربوط می شود، شباهت و تفاوت برای هاست دایرکت ادمین و سی پنل  است. هر دو دارای یک رابط کاربر پسند و پیکربندی آسان سرور هستند، اما میزبانی DirectAdmin عملکردهای خط فرمان مناسبی ندارد.

به طور مشابه، میزبانی cPanel یک رابط کاربری تعاملی و عملکردهای پیکربندی را ارائه می دهد، اما وقتی صحبت از نیازهای پیشرفته کاربر می شود، دایرکت ادمین انتخاب بهتری است.

به عنوان مثال، در مورد نیازهای کاربر پیشرفته، پیکربندی به صورت دستی بسیار وقت گیر و مشکل ساز خواهد بود. بنابراین، همه چیز به نیازهای میزبانی منحصر به فرد شما و سطح کنترلی که می خواهید روی سایت خود داشته باشید بستگی دارد. فناوری های پیشرفته ای که در این کنترل پنل پیدا می کنید عبارتند از FastCGI ، LSPHP، mod_php و غیره.

تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل و اینکه کدام یک را انتخاب کنیم؟

خوب برای اینکه به شما بگویم کدام یک از این دو را انتخاب کنیم با توجه به تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل می توان گفت که، این بستگی به نیازهای میزبانی و ترجیحات شخصی شما دارد. هنگام جستجوی یک کنترل پنل هاست، باید عوامل مختلفی را در نظر داشت. در این مقاله ما همه چیز را درباره ی کنترل پنل های میزبانی دایرکت ادمین در مقابل سی پنل توضیح داده ایم و همان طور که مشخص شد این دو پنل  به شما ایده می دهند که چه چیزی می تواند بهتر با انتظارات شما مطابقت داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه : خرید سرور مجازی

سخن اخر

در اخر مطلب و با توجه به شباهت و تفاوت هاست دایرکت ادمین و سی پنل ، می توان گفت که هر دوی این کنترل پنل ها مزایا و معایب خود را در مدیریت حساب های میزبانی دارند. آنها شباهت ها و تفاوت هایی دارند که تمامی آنها را با یکدیگر بررسی کردیم.

با این حال، انتخاب ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مناسب نیز به اندازه انتخاب کنترل پنل شما مهم است. عملکرد کلی وب سایت و با این حال، انتخاب ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مناسب نیز به اندازه انتخاب کنترل پنل شما مهم است. عملکرد کلی وب سایت و زمان آپدیت شما به ارائه دهنده هاست بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *