تفاوت سرور ابری با سرور مجازی

تفاوت سرور ابری با سرور مجازی

تفاوت سرور ابری با سرور مجازی یکی از مهمترین سوالاتی است که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است. صنعت هاستینگ، با پیشرفت های بی نظیری که در این مدت اخیر داشته است، تبدیل به یکی از شاخه های مهم در طراحی و گسترش سایت گشته است. تشخیص بین میزبانی سرور مجازی و میزبانی سرور ابری فرآنید دشواری به نظر می آید.

مهم ترین نکته ای که برای درک تفاوت های این دو سیستم باید بدانیم، کاربرد های سرور ابری و مجازی است. با شناخت اصولی این کاربرد ها می توان این 2 فناوری نوین را از هم تشخیص داد. طی دهه گذشته، شاهد انقلابی مجازی در میان کسب و کار های کوچک و برند های مطرح و سرمایه دار بوده ایم. تفاوتی ندارد که شما یک برند نو پا هستید یا تنها بلاگ نویسی را پیشه کرده اید. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب یک سرور مناسب، اطلاعات مناسبی را در این زمینه به دست آورید. مهم ترین پرسش کاربران، همین سوال است. در این مقاله به بررسی این نکته خواهیم پرداخت.

مهم ترین تفاوت بین سرور مجازی و سرور ابری:

مهم ترین نکته ای که کاربران باید بدانند، این است که سر منشا سرور مجازی؛ یک سرور فیزیکی است. به عبارتی یک سرور اختصاصی که بین کاربران تقسیم شده است. در واقع سرور های مجازی درون یک سرور اختصاصی قرار دارند. اما سرور ابری اینطور نیست و سیستم متفاوتی دارد. در واقع سرور ابری، از منابعی استفاده می کند که توسط سرور های فیزیکی توزیع شده است. سرویس ابری درون بیش از یک سرور اختصاصی قرار دارد.

 

سرور مجازی چیست؟

در تعریف سرور مجازی، باید بگوئیم که با سرور مجازی خصوصی روبرو هستیم. این سیستم در واقع یک ماشین مجازی است و از سرور اصلی که فیزیکی است استفاده می کند. به این صورت که منابع سرور فیزیکی از قبیل RAM  و CPU به گونه ای کاملا خصوصی برای VDS کنار گذاشته می شوند. باید بدانیم که هر سرور مجازی دارای یک سیستم عامل مستقل است. در هنگام خرید سرور مجازی به این نکته توجه کنید که تیم پشتیبانی خدمات مناسبی را ارائه دهد.

سرور مجازی چیست؟

سرور ابری چیست؟

یکی از مشهور ترین انواع سرور هاستینگ، سرور ابری است که از طریق یک محیط اختصاصی مجازی در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از سرور ابری شما قابلیت های بیشتری برای نگهداری و یا گسترش زیر ساخت ها دارید. ممکن است این نوع سیستم هاستینگ توسط شرکت ارائه دهنده سرویس و یا اشخاص دیگری کنترل شود. در این نوع سرور میزبان، شما تنها هزینه ی فضای مورد استفاده را پرداخت می کنید. در این نوع سرور مجازی شما سخت افزار و سرور را به صورت مشترک با سایر افراد و کسب و کار ها استفاده می کنید.

سرور ابری چیست؟

 

مقایسه ای میان سرور ابری و سرور مجازی:

  • میزبانی تحت Cloud، یا ابری انتخابی ایده آل برای افرادی است که در پی سرور قدرتمند و مطمئن با ایمنی بالا هستند.
  • سرور مجازی کارایی و عملکرد ضعیف تری نسبت به نوع ابری دارد.
  • در استفاده از سرور مجازی میزان مشخص شده ای از منابع محاسباتی را به هر کاربر اختصاص داده اند.
  • اما در سرور ابری در صورت اشباع شدن سرور نخست، سرور دوم آماده اجرا خواهد بود.
  • هزینه های استفاده از سرور مجازی بیشتر از سرور ابری است.
  • اصولا سرور ابری را منعطف تر از سرور مجازی می دانیم.
  • هر دو سیستم هاستینگ قابل اطمینان و ایمن هستند اما تفاوت ها در عملکرد این دو سرور سبب انتخاب آن ها توسط کاربر خواهد شد.
  • در سرور ابری در صورتی که اختلال و افت شبکه اتفاق افتد، وب سایت همچنان در دسترس خواهد بود. در صورتی که سرور مجازی در صورت اختلال از دسترس خارج خواهد شد.

مقایسه ای میان سرور ابری و سرور مجازی:

آیا سرور ابری بهترین انتخاب میزبانی است؟

با توجه به آن چه گفته شد پیش از خرید سرور مجازی یا ابری؛ نکاتی مانند نوع فعالیت وب سایت و میزان نیاز شما به امکانات باید مشخص شده باشد. تفاوت سرور ابری با سرور مجازی در نوع عملکرد آن ها است و انتخاب میان این دو وابسته به تصور شما از آینده کسب و کارتان است. بنابراین اگر قصد رشد دارید، بهتر است سیستم هاستینگی را انتخاب کنید که ارزان تر و قدتمند تر باشد. پیشنهاد می کنیم از شرکت های ارائه دهنده سیستم هاستینگ که معتبر هستند خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *