تأثیر هاست بر سئو سایت

تأثیر هاست بر سئو سایت

از موارد مهم تأثیر هاست بر سئو سایت می توان به میزان آپتایم هاست ، نوع هاست ، IP  هاست ، نحوه کد نویسی و مکان سایت و امنیت سایت اشاره نمود.

سئو سایت

مفهوم سئو به بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره دارد. با استفاده از سئو امکان کسب رتبه های بالا فراهم می شود. سئو ، اصول و استانداردهای خاصی دارد که با کمک این اصول می توان به اهداف مورد نظر دستیابی پیدا کرد.

مفهوم هاست

هاست بخشی از سرور می باشد که وب سایت ها روی آن قرار می گیرند. با توجه به نوع هاست و مشخصات پردازنده ، رم و نوع استفاده از هاست ، تعدادی وب سایت روی آن قرار می گیرد.

سئو به وب سایت ها کمک می کند که در ردیف های اول جستجوهای گوگل نمایش داده شوند. باید با رعایت دستورالعمل های مورد نظر گوگل به جایگاه ردیف اول جستجوهای گوگل رسید. از مهمترین مواردی که برای گوگل دارای اهمیت می باشد ، نوع هاست و سرور وب سایت است. سرعت سرور برای گوگل حائز اهمیت می باشد.

تأثیر هاست بر سئو سایت چگونه است ؟

گوگل با ارسال ربات های خود با نام خزنده به سایت ها ، آنها را برای رتبه بندی بررسی می کند. این خزنده ها سایت ها را تجزیه و تحلیل می کنند و محتواهای آنها را با دقت بررسی می کنند. گوگل بر اساس نتایج بررسی ، سایت ها را رتبه بندی کرده و آنها را برای کلیدواژه های گوناگون لیست می کنند.

 

تأثیر هاست بر سئو سایت

پارامترهای اثرگذار هاست بر روی سئو

مشخصه های زیادی از هاست یک سایت ، روی رتبه بندی و سئوی سایت اثرگذار می باشد. بنابراین باید با این پارامترها یا مشخصه ها آشنایی کامل داشت و در خرید هاست برای سایت ها به این موارد توجه نمود.

 

تأثیر هاست بر سئو سایت

مکان هاست

یکی از مواردی که تأثیر هاست بر سئو سایت را نشان می دهد ، موقعیت هاست می باشد. وب سایت هایی که بر روی هاست های ایرانی قرار دارند سریعتر از وب سایت های قرار گرفته روی هاست خارجی ، بارگذاری می شوند. البته این موضوع برای زمانی می باشد که وب سایت مورد نظر از داخل ایران سرچ می شود. چنانچه وب سایت از مناطقی به جز ایران سرچ شود ، سرعت بارگذاری پایینی دارد.

بنابراین آدرس IP وب سایت ها بر جایگاه گرفتن وب سایت ها نقش دارند. چنانچه مکان هاست به کاربر نزدیک باشد ، سرعت بارگیری اطلاعات وب سایت ها افزایش می یابد. در انتخاب میان هاست داخلی و هاست خارجی ، باید به کیفیت هاست توجه نمود. لزوماً هر هاست خارجی با کیفیت نمی باشد.

 

آپ تایم هاست

یکی از موارد تأثیر هاست بر سئو سایت ، میزان آپتایم هاست می باشد. در خرید هاست باید به این نکته توجه شود. باید هاستی انتخاب شود که قطعی نداشته باشد. اختلال هاست به صورت قطع و وصل شدن هاست بر روی سئو سایت اثر سوء دارد. انتخاب یک هاست مناسب با کمترین میزان قطعی و آپتایم بالا ، رتبه ی سایت را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

IP سرور

این مورد هم از موارد دیگر تأثیر هاست بر سئو سایت می باشد. در خرید هاست به نوع هاست انتخابی توجه شود. ازمعایب هاست اشتراکی این است که وب سایت های گوناگون را بر روی یک سرور با IP  مشابه قرار می دهد. این عامل سبب می شود که در صورت اسپم شدن یک وب سایت ، سایر وب سایت ها آلوده شده و ممکن است IP  سیستم کاربر در لیست سیاه گوگل قرار داده شود.

نحوه کدنویسی از موارد مهم تأثیر هاست بر سئو سایت

چگونگی کدنویسی وب سایت ، روی سرعت وب سایت اثرگذار است. وقتی وب سایتی جستجو و انتخاب می شود ، نباید دیر بارگذاری شود. اگر وب سایت دیر بارگذاری شود ، کاربر از بازدید سایت منصرف می شود و این یک امتیاز منفی برای سئوی سایت می باشد. حال برنامه نویسان قادر می باشند با به کارگیری روش هایی مانند حذف کدهای زائد ، سرعت بارگذاری وب سایت ها را افزایش دهند.

امنیت

امنیت به طور غیر مستقیم روی سئوی سایت اثرگذار می باشد. وقتی وب سایتی امنیت بالایی داشته باشد و از حملات در امان باشد ، کمتر از دسترس خارج می شود و از این حیث روی سئوی سایت اثر می گذارد. موارد مهم برای افزایش امنیت و رتبه سئو  استفاده از گواهی نامه های SSD ، از بین بردن بدافزارها و خودداری از لیست سیاه گوگل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *