تأثیر سرویس کولوکیشن در کسب و کار ها

تأثیر سرویس کولوکیشن در کسب و کار ها

 

تأثیر سرویس کولوکیشن در کسب و کار ها  : در جهان پیشرفته امروز، مجموعه ها و سازمان ها به منظور بالا بردن مقیاس پذیری و انعطاف در حیطه های مختلف، بایستی خود را با تغییرات اقتصادی و اجتماعی هماهنگ سازند. در واقع لازمه ارائه محصولات و خدمات با کیفیت این است که  زیر ساخت های قوی فراهم سازند. در حقیقت Colocation را میتوان نوعی خدمات ارائه شده به وسیله دیتا سنتر ها دانست. این سرویس فضا، پهنای باند و همچنین تجهیزات که کاربران نیاز دارد را به منظور میزبانی سرور مهیا می نماید.

برای مثال برخی از قابلیت های که در این سرویس مهیا میشود میتوان به مواردی از قبیل  برق مورد نیاز سرور، خنک سازی سرور ها، فضای رک و…. اشاره نمود. در واقع یک سرویس تقریباً ارزان قیمت می باشد که به منظور بکارگیری  اینترنت پایدار، امنیت و نیروی مجرب با سطح دسترسی بالا برای میزبانی تجهیزات و سرور های شما می باشد. در ادامه در این مطلب از مرکز داده مبین همراه ما باشید تا به صورت کامل در رابطه با تأثیر سرویس کولوکیشن در کسب و کار ها گفتگو نماییم.

نحوه استفاده از خدمات کولوکیشن چگونه است؟

در این سرویس طریقه کار به این صورت می باشد که کمپانی، مجموعه و یا شخصی که نیازمند این خدمات می باشد. سرور ها و هر آنچه که نیاز دارند را به صورت جداگانه تهیه می نمایند. سپس شرکت هاستینگی که این سرویس را در اختیارتان قرار می دهد وظیفه محافظت از سرور در کنار تجهیزات دیگر، برق مورد نیاز و البته روشن نگه داشتن سرور به صورت تمام وقت، را بر دوش خواهد داشت. مهم ترین مسئله ای که در رابطه با این سرویس بایستی بدانید این است که شرکت های میزبانی وب و مراکز داده هیچ نوع مسئولیتی در رابطه با ارائه پشتیبانی نرم افزاری ندارند.

بلکه تنها صرفاً وظیفه برقراری اینترنت و روشن بودن سرور ها را بر عهده دارد. از اینرو اگر کاربر نیاز به انجام تنظیماتی در درون سرور به وسیله متخصصان شرکت های خدمات کولوکیشن باشند. در اغلب موارد شرکت میزبانی انتخابی در وهله اول وارسی میکنند که آیا این کار انجام پذیر می باشد و اگر امکان انجام آن باشد با دریافت هزینه مورد را وارسی و حل می نمایند. در حقیقت میتوان چنین بیان نمود که انجام هر گونه پشتیبانی سرور و تجهیزات بر دوش خود فرد می باشد. از اینرو شرکت میزبانی وب، تنها بستر مناسب میزبانی سرور در رک اختصاصی را مهیا می سازد. چنانچه که اگر به تعمیر و یا تعویض قطعه نیازی باشد. در این صورت سرور و یا قطعه را از رک بیرون آورده سپس به کاربر یا نماینده قانونی وی فرستاده می شود.  بعد از حل نمودن مشکل سرور و یا قطعه تعمیر شده به شرکت میزبانی ارسال شده، تا در دیتا سنتر در مکان خود قرار گیرد.

نحوه استفاده از خدمات کولوکیشن چگونه است؟

مزیت های استفاده از خدمات کولوکیشن

این خدمات در صورتی که به درستی و برطبق استاندارد در اختیار شما قرار گیرد مزیت های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های آن را برای شما شرح خواهیم داد.

  • یکی از مهم ترین مسائل و نگرانی های که بیشتر مدیران و صاحبان کسب و کار با آن روبرو هستند این است که؛ در صورتی که سرور ها و تجهیزات شرکت شان در مکانی خارج از دفتر شرکت خود نگهداری شود. دسترسی به تجهیزات برای آنها به سهولت امکان پذیر نخواهد بود. ولیکن در رابطه با این سرویس اینگونه نمی باشد و شما میتوانید به صورت شبانه روزی امکان دسترسی و مدیریت سرور هایتان را داشته باشید.
  • قطعاً برخورداری از امنیت بالا سرور ها اولین پارامتر در زمان انتخاب دیتا سنتر مناسب به منظورمیزبانی سرور و تجهیزات شبکه می باشد. از اینرو نبایست به تبلیغات اطمینان کنید. در زمان انتخاب دیتا سنتر توجه کنید که موقعیت مکانی دیتا سنتر مناسب بوده و در امان باشد. در نتیجه بایستی به سؤالاتی از قبیل آیا موقعیت دیتا سنتر در مواقع اضطراری مناسب می باشد؟ آیا درون دیتا سنتر دارای عایق بندی اصولی می باشد؟ و… پاسخ دهد. چرا که برای مثال کوچک ترین ناپایداری در برق ممکن است سبب گردد تجهیزات شما آسیب ببینند.
  • کاهش Downtime سرور ها از دیگر مزایایی این سرویس به حساب می آید.
  • در صورتی که اینترنت رایانه شخصی شما با اینترنت کولوکیشن شما یکی باشد. در این صورزت کیفیت سرویس دهی شما به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. برای نمونه کار های از قبیل ریکاوری داده ها، آپلود و… به سرعت صورت خواهد گرفت.
  • و….

مزیت های استفاده از خدمات کولوکیشن

کلام پایانی

شاید در وهله اول تهیه فضا و خریداری رک و نگهداری از سرور در درون دفتر شرکت و بکارگیری یک فرد مجرب به منظور رسیدگی به سرور ها پارامتر مناسبی باشد. ولیکن توصیه ما در مرکز داده مبین به شما این است که تمامی جوانب را در نظر بگیرید؛ تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و موجب پیشرفت کسب و کار خود شوید. امیدواریم مطلب تأثیر سرویس کولوکیشن در کسب و کار ها برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

کلام پایانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *