بهترین سیستم عامل برای سرور

بهترین سیستم عامل برای سرور

آشنایی با سیستم عامل های ویندوز و لینوکس و شناخت مزایا و معایب آنها، شما را در انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور کمک می کند.

سیستم عامل

سیستم عامل نرم افزاری می باشد که پل ارتباطی بین کاربر و سخت افزار کامپیوتر است. هر کامپیوتری باید دست کم یک سیستم عامل داشته باشد تا بتواند برنامه ها را راه اندازی و اجرا کند. سیستم عامل مدیریت و سازماندهی منابع کامپیوتر را انجام می دهد و شرایط اجرای برنامه ها و نرم افزارها را فراهم می کند. البته سیستم عامل تنها برای کامپیوتر نمی باشد و موبایل و تبلت و … نیز دارای سیستم عامل می باشند.

انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور

سیستم عامل هایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند ، سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل لینوکس می باشند.

 

بهترین سیستم عامل برای سرور

لینوکس سرور

این سیستم عامل یکی از کاربردی ترین سیستم عامل ها می باشد. به لحاظ هزینه ای کاملاً رایگان می باشد. سیستم عامل لینوکس به صورت متن باز می باشد که این ویژگی موجب ارتقاء آسان برنامه ها می شود.

نصب و راه اندازی سیستم عامل لینوکس آسان می باشد. اکثر زبان های برنامه نویسی و بانک های اطلاعاتی مهم را پشتیبانی می کند. در چنین محیطی ، شرایط برای برنامه نویسان جهت ایجاد انواع سیستم های مدیریت محتوا ایجاد می شود.

این سیستم عامل محبوب با وجود تمام مزایایی که دارد ، از معایبی نیز برخوردار می باشد. از معایب این سیستم عامل می توان به مشکلات پیکربندی آن اشاره نمود.

ویندوز سرور

ویندوز سرور را از جهاتی می توان ، بهترین سیستم عامل برای سرور دانست. این سیستم عامل همانند یک رابط گرافیکی کاربر را همراهی می کند. چنانچه قصد انجام پروژه هایی بر پایه ASP.NET  را دارید ، باید از ویندوز سرور استفاده نمایید.

ASP.NET از فناوری های مایکروسافت است که قابلیت ارتقاء Back – end وب سایت ها را دارا می باشد. از دیگر قابلیت های این فناوری به پردازش و مدیریت دیتابیس سرورها می توان اشاره نمود. مزایای این سیستم عامل، پشتیبانی بهتر سخت افزارها و نرم افزارها ، مدیریت بهتر ایمیل ها ، به کارگیری  آنتی ویروس های پیشرفته تر و امکانات بیشتر بک آپ گیری و … می باشد.

این سیستم عامل نیز از معایبی برخوردار می باشد. یکی از این معایب رایگان نبودن این سیستم عامل می باشد. همچنین این سیستم عامل در مقایسه با سیستم عامل لینوکس سرعت پایین تری دارد.

امنیت سیستم عامل های سرور

شاید این مسئله در ذهن شما ایجاد شود که اگر بهترین سیستم عامل برای سرور انتخاب شود ، در امنیت وب سایت ها نقش خواهد داشت. برای روشن شدن این موضوع می توان گفت نوع سیستم عامل در برقراری امنیت تأثیری نخواهد داشت.

در واقع پیاده سازی اقدامات امنیتی مانند نصب فایروال ، آنتی ویروس ، به روز رسانی های برنامه ها و مرورگرها و…  در برقراری امنیت تعیین کننده می باشند. نوع سیستم عامل در رابطه با این موضوع هیچگونه تأثیرگذاری ندارد.

بهترین سیستم عامل برای سرور مجازی

معرفی یک سیستم عامل به عنوان بهترین سیستم عامل به صورت کلی امکان پذیر نمی باشد. زیرا این مسئله به شرایط زیادی وابسته می باشد. با توجه به مزایا و معایب سیستم عامل ها و نوع استفاده از سرور مجازی می توان سیستم عامل مناسب برای سرور مجازی را انتخاب نمود. بنابراین پس از خرید سرور مجازی ، برای انتخاب سیستم عامل مناسب برای آن به مزایا و معایب هر دو سیستم توجه نمایید.

مزایا و معایب سیستم عامل لینوکس

سازماندهی و مدیریت فایل ها در سرورهای لینوکسی آسان می باشد. از پایداری خوبی برخوردار می باشد. سیستم عامل لینوکس رایگان می باشد. در این سیستم عامل به منابع سخت افزاری قوی نیازی ندارید. سیستم عامل لینوکسی برای محیط های مایکروسافت مناسب نمی باشد. زیرا به صورت پیش فرض .NET دات نت ها را ساپورت نمی کند.

مزایا و معایب سیستم عامل ویندوز

پیکربندی سیستم عامل های ویندوزی بسیار راحت و بی دردسر می باشد. کار با این نوع سیستم عامل ها آسان می باشد. معایب سیستم عامل ویندوز این است که علاوه بر هزینه ای که برای خرید سیستم عامل ویندوز می پردازید ، برای توسعه و ارتقاء برنامه ها باید هزینه کنید. همچنین این سیستم عامل به منابع سخت افزاری قوی نیاز دارد.

نتیجه گیری : باید با درک درست از اهداف و نیازهای خود در استفاده از سرور ، به انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *