بروزرسانی سیستم عامل CentOS از طریق SSH

بروزرسانی سیستم عامل یکی از مهم ترین کار های یک سرور کار است. بروزرسانی کردن سیستم عامل باعث بهینه شدن کارایی می شود همچنین وضعیت امنیت سرور شما رو بهبود می بخشد. یک سرور کار میتواند از سریق های محتلفی سیستم خود را بروز کند که ما در این آموزش روش SSH رو توضیح می دهیم اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به امنیت و کارایی سرور خود اهمییت می دهید، می بایست از خریداری نسخه های کرک شده یا دمو خودداری کنید. شما با خریداری یک نسخه تایید شده می توانید به صورت مادام العمر سیستم عامل خود را بروز کنید.

یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موجود برای سرور های مجازی، CentOS می باشد. این سیستم عامل محبوب کاربران زیادی را تحت پوشش خود قرار داده و در این پست، ما قصد داریم تا سیستم عامل  CentOS خود را از طریق SSH بروزرسانی کنیم. با ما همراه باشید در این مقاله. جهت تهیه سرور مجازی، پلن های موجود مرکز داده مبین از این لینک مشاهده فرمایید.

پیشنیاز ها

برای بروزرسانی سیستم عامل، در مرحله اول نیاز داریم تا با نرم افزار Putty به سرور خود متصل شویم. جهت آموزش، نصب نرم افزار و کار با این نرم افزار، به آموزش دانلود و آموزش کار با نرم افزار Putty بروید. پس از ورود به سرور دستور زیر را وارد کنید.

با استفاده از دستور زیر، شما می توانید از ورژن نسخه فعلی خود مطلع شوید.

cat /etc/centos-release

توجه: حتما توجه داشته باشید، قبل از بروزرسانی، حتما از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

با استفاده از این دستور، شما سیستم عامل CentOS خود را می توانید بروز کنید.

yum update

پس از دستور بالا، سیستم عامل شروع به جستجو در مخازن خود می کند و در صورت موجود بودن ورژن جدید، سیستم از شما درخواست تایید نصب می کند که شما باید حرف y را وارد کرده و روی دکمه ی Enter می زنید. در مرحله بعد سیستم به صورت خودکار ورژن جدید را دانلود و نصب می کند.

قدری منظر نمایید. سیستم درحال نصب سیستم عامل است. به محض اتمام نصب، پیغام Complete! را مشاهده می کنید.

همانطور که در اول آموزش توضیح داده شد، شما می توانید با دستور زیر از ورژن فعل خود مطلع شوید. حال مقایسه کنید که آیا سیستم عامل شما بروز شده است یا خیر.

cat /etc/centos-release

در صورت عدم وجود مشکل شما می توانید سیستم خود را ریستارت کنید با دستور زیر

reboot

نتیجه گیری

امیدوارم این آموزش به شما کمک کرده باشد که سیستم عامل خود را بروز کنید. درصورت وجود هرگونه مشکل در سرور های مجازی مرکز داده مبین شما میتوانید به راحتی از طریق سامانه تیکتینگ مشکل خود را اعلام کنید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *