اهمیت لینک سازی

اهمیت لینک سازی

اهمیت لینک سازی از آنجا می باشد که موجب سبقت از رقیبان می شود و یک سرمایه گذاری همیشگی برای مشاغل می باشد و مانند بازاریابی ها موقتی نمی باشند.

لینک سازی

برای ایجاد یک سایت نیازمند انتخاب نام دامنه ، خرید هاست مناسب ، برنامه ریزی برای طراحی سایت ، انتخاب سیستم مناسب سایت می باشید. پس از ایجاد سایت برای افزایش بازدید ها از سایت روش های متعددی وجود دارد. یکی از این روش های مؤثر ، لینک سازی برای سایت می باشد.

به کار بردن یک لینک از صفحات سایت داخل یک وب سایت را بک لینک می گویند. به مراحلی که ادمین برای جذب بک لینک ها به وب سایت خود انجام می دهد ، لینک سازی می گویند. تولید محتوای با کیفیت و با ارزش موجب افزایش بازدیدها از وب سایت ها می شود.

 

اهمیت لینک سازی

برای بک لینک سازی روش های متعددی وجود دارد که برخی از آنها به صورت تبادل لینک ها با سایر سایت ها ، طراحی وبلاگ و ایجاد لینک داخل آنها  و … می باشد.

اهمیت لینک سازی در سئو

لینک ها از با اهمیت ترین فاکتورهایی می باشند که موتورهای جستجوگر جهت رتبه بندی از آنها بهره می برند. با لینک سازی درست و اصولی احتمال بهبود شاخص های رتبه بندی افزایش می یابد.

لینک سازی ها موجب ارتقاء سایت ها می شوند. این مزیت از هدف های اصلی لینک سازی می باشد. امکان توسعه و گسترش کسب و کارها با لینک سازی و به کار بردن کلمات کلیدی فراهم می شود.

با لینک سازی می توانید یک نام تجاری برای خود بسازید. در واقع با داشتن محتواهای با کیفیت و لینک سازی درون آنها ، کاربران را جذب کرده و با افزایش بازدیدها از وب سایت خود تبدیل به یک برند خواهید شد.

لینک سازی ها موجب افزایش دنبال کنندگان از سایت ها می شود که نتایج مثبتی را برای آنها به همراه دارد.

لینک داخلی و لینک خارجی

هر وب سایتی متشکل از چندین لینک داخلی و لینک خارجی است. لینک داخلی صفحات مختلف یک وب سایت را به یکدیگر ارتباط می دهد. لینک خارجی صفحات شما را به سایر وب سایت ها انتقال می دهد.

 

اهمیت لینک سازی

انواع لینک های داخلی

پس از درک اهمیت لینک سازی باید با انواع لینک سازی ها آشنا شویم.

لینک های زمینه ای

این لینک ها در یک تگ پیدا می شوند و این تگ بر اساس یک انکر تکست به کار گرفته می شوند. هنگام استفاده از لینک های زمینه ای به استفاده از کلمات کلیدی در انکرها توجه کنید. این مسئله ، موضوعیت لینک شما را برای گوگل روشن می کند. باید کاربر را به کلیک کردن روی لینک خود ترغیب نمایید.

لینک های تصویری

اهمیت لینک سازی تصویری در مقایسه با لینک های زمینه ای کمتر می باشد. زیرا احتمال کلیک کردن کاربر روی عکس ها و تصاویر خیلی کم می باشد. اما با وجود این مسئله ، لینک های تصویری هم مورد استفاده قرار می گیرند.

در لینک های زمینه ای امکان به کار بردن انکر تکست ها مطابق با خواست شما وجود ندارد.  لینک های تصویری در این حالت بسیار مناسب می باشند. در لینک های تصویری امکان به کارگیری کلمات کلیدی موردنظر به صورت تگ ویژه تصویر  ( که در قالب یک انکر تکست نشان داده می شود ) وجود دارد.

لینک های جاوا اسکریپت

موتور جستجوگر گوگل قابلیت ترجمه ی جاوا اسکریپت را دارا می باشد. اما لینک های جاوا اسکریپت برای گوگل از نظر اهمیت لینک سازی نسبت به سایر انواع لینک ها ، فاقد ارزش می باشد. چنانچه تمایل به استفاده از آنها را دارید ، باید آنها را با افزودن تگ ‘rel=’nofollow استفاده کنید.

لینک های ناوبری ( فوترلینک )

این لینک ها در لیست ها به کار می روند و کاربران را به ساختار سایت انتقال می دهند. در ارتباط با فوترلینک ها این نکته حائز اهمیت می باشد که نباید از اسپم زیاد استفاده شود. در استفاده از فوترلینک ها به این مورد توجه داشته باشید که لزومی ندارد این لینک ها در تمام صفحات یکسان باشند.

ساختار سایت و ارتباط با لینک سازی

در ارتباط با اهمیت لینک سازی باید توجه داشته باشید که لینک سازی مناسب در کنار یک ساختار اصولی و مستحکم برای سایت می تواند به بهبود سئوی سایت شما کمک کند. بنابراین با خرید هاست مناسب برای سایت خود ، طراحی درست سایت و سایر عوامل ساختار سایت خود را استحکام ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *