انواع وب سایت ها در شبکه جهانی اینترنت

انواع وب سایت

انواع وب سایت ها شامل وب سایت دینامیک ، وب سایت استاتیک و متحرک می باشند. تمامی وب سایت ها با توجه به ساختارشان جزء این سه دسته هستند.

وب سایت ها با توجه به شیوه طراحی و کارایی آنها انواع مختلفی دارند. تمامی این وب سایت ها به هاست و سرور نیاز دارند. انواع هاست ها شامل هاست اشتراکی ، سرور اختصاصی ، هاست ابری ، سرور مجازی و … برای تمامی این سایت ها قابل استفاده می باشند.

وب سایت دینامیک

این وب سایت ها از پنل مدیریتی برای ارسال محتوای تازه و اعمال ویرایش در وب سایت برخوردار می باشند. طراحی وب سایت دینامیک از طریق سیستم مدیریت محتوا و برنامه نویسی وب صورت می گیرد. اعمال تغییرات و تمامی ویرایش ها توسط مدیر سایت انجام می شود.

وب سایت استاتیک

یکی از انواع وب سایت ها ، وب سایت استاتیک می باشد. طراحان این وب سایت با کمک Html  و CSS  و جاوا اسکریپت به طراحی این وب سایت اقدام کرده اند. تغییرات این وب سایت به صورت سالیانه به طور کاملاً حرفه ای و تخصصی انجام می شود. میزان کدها در وب سایت استاتیک در مقایسه با سایت داینامیک کمتر می باشد. این عامل سبب شده است که سرعت سایت های استاتیک بسیار بالا باشد. این وب سایت ها سئوی خوبی دارند.

وب سایت متحرک

وب سایت متحرک از گرافیک بالایی برخوردار می باشد ، اما توسط گوگل خوانا نمی باشد. بنابراین سئوی ضعیفی دارد و سرعت آپلود به دلیل حجم بالای گرافیک ، بسیار پایین می باشد. آپدیت این وب سایت ها توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه انجام می شود.

انواع وب سایت ها در شبکه جهانی اینترنت

دسته بندی اصلی وب سایت ها را به طور کامل توضیح دادیم. حال به بررسی تمامی وب سایت های موجود در شبکه جهانی اینترنت اقدام می کنیم.

 

انواع وب سایت

وب سایت شرکتی

این وب سایت ها با هدف برندسازی برای شرکت ها ایجاد می شوند. در این وب سایت ها انواع کالاها ، اطلاعات شرکت ، روش های برقراری ارتباط ، بروشور ها و … موجود می باشند. این وب سایت ها همانند بروشور آنلاین برای شرکت ها می باشند. وب سایت های شرکتی برای تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 فروشگاه اینترنتی

وب سایت فروشگاه اینترنتی شامل سه دسته می باشند. دسته اول محصولات و کالاهای خود را می فروشند. دسته دوم محصولات تولیدی کارخانه ها و مراکز دیگر را می فروشند. در دسته سوم که تحت عنوان مارکت پلیس ها فعالیت می کنند ، هر فروشنده ای به فروش محصولات موردنظر خود اقدام می کند و صاحب فروشگاه درصدی از تراکنش را بابت کمیسیون دریافت می کند.

وب سایت اشتراک گذاری عکس

وب سایت های بی شماری هستند که امکان به اشتراک گذاری عکس ها با سایر افراد را ایجاد می کنند. بعضی از این وب سایت ها برای عموم قابل استفاده می باشند مثل پینترست. بعضی از وب سایت ها برای گرافیست ها خصوصی می باشند مثل دریبل.

اشتراک گذاری ویدیو

این وب سایت ها برای اشتراک گذاری ویدیو می باشند مانند یوتیوب خارجی و آپارات داخلی. بابت مشاهده هر فیلمی در یوتیوب هزینه ای به حساب صاحب ویدیو واریز می شود. افراد زیادی از این روش درآمدزایی می کنند.

وب سایت شخصی

یکی دیگر از انواع وب سایت ها ، وب سایت شخصی می باشد. هر فردی از مهارتی در زمینه های گوناگون برخوردار می باشد. این وب سایت ها برای درآمدزایی این افراد به واسطه معرفی مهارت خود در وب سایت شخصی ، مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال می توان فیلم های آموزشی را در این وب سایت ها ارائه کرد.

 

انواع وب سایت

سایت های دایرکتوری

در سایت های دایرکتوری اطلاعاتی شامل مشاغل ، کسب و کارها ، آدرس ها ، شماره تلفن ها و … بر اساس ترتیب حروف الفبا و به صورت کاملاً طبقه بندی شده وجود دارند. کاربران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود ، مکان های موردنظر خود را جستجو می کنند.

وبلاگ ها

نوعی از وب سایت های بزرگ می باشند که با وب سایت های اختصاصی تفاوت زیادی دارند. بنابراین توجه داشته باشید که وب سایت با وبلاگ کاملاً متفاوت می باشد.  در وبلاگ ها معمولاً محتواهایی به صورت خاطره ، روزمرگی ها و … ارائه می شوند.

 شبکه های اجتماعی

این وب سایت ها امکان اشتراک گذاری عکس ها ، ویدیو ها ، مطالب و … را با دیگران فراهم می کنند. این وب سایت ها امروزه بسیار رایج شده اند مانند فیس بوک و توئیتر و …

وب سایت های آموزشی

از دیگر انواع وب سایت ها می باشند که در زمینه آموزشی فعالیت دارند. این وب سایت ها توسط یک مؤسسه یا شرکت یا مجموعه ای از افراد مدیریت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *