انواع خطای هاست و رفع آنها

انواع خطای هاست و رفع آنها

اگر از وب سایتی برای کسب و کار خود و یا هر فعالیت دیگری برخوردار هستید، انواع خطای هاست را باید بشناسید و با راهکار های رفع آن نیز آشنا باشید. به این دلیل که در برخی از شرایط به خاطر وجود انواع خطا و ارور سایت از دسترس خارج می شود و همین امر باعث می شود تا سایت مشتریان زیادی را از دست بدهد. جهت خرید هاست مطمئن می توانید از وب سایت مرکز داده مبین دیدن فرمایید.

معرفی انواع خطای هاست که باید بدانید

خطاها و ارور های متفاوتی هرکدام مشکلات ریز و درشتی را به وجود می آورند که اینگونه بازدهی اصلی سایت را کاهش می دهند. پس در ادامه همراه ما باشید تا شما را با انواع خطای هاست و رفع آنها بیشتر آشنا  کنیم.

رفع خطای 400

خطای 400 یکی از رایج ترین خطاهایی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. زمانی که درخواستی به سرور HTTP ارسال شود و سینتکس نامعتبری داشته باشد، این خطا ظاهر می شود و باید نسبت به رفع آن هرچه سریعتر اقدام کنید. در برخی از شرایط نیز شاید URL  توسط کاربر به درستی وارد نشده باشد. در این شرایط باید کش مرورگر را کاملاً پاکسازی کنید و از کاربر بخواهید که از مرورگر دیگری اقدام کند.

رفع خطای 404 از انواع خطای هاست

خطای 404 تاثیر بسیار مخربی روی سئوی سایت شما می گذارد. زمانی که کاربری به سایت شما مراجعه می کند و مطلب مورد نظر را یافت نمی کند، این خطا ظاهر می شود و به همین دلیل است که بازدهی اصلی سایت شما کاهش می یابد. شما برای رفعاین مشکل باید محتوا را بیاد و آن را بررسی کنید. استفاده از Google Search Console را نادیده نگیرید، به این دلیل که می تواند پیوند های معیوب را به راحتی حذف کند. صفحه خطای 404 را بهتر است که سفارشی سازی کنید، اینچنین بازدید کننده کمتری از دست خواهید داد. در بین انواع خطای هاست این خطا را باید بسیار بیشتر جدی بگیرید.

رفع خطای 404 از انواع خطای هاست

رفع خطای 408

چنانچه درخواست مشتری کمی طولانی شود و پردازش درخواست، زمان زیادی را بطلبد، در این هنگام زمان سرور نیز به پایان می رسد. این چنین اتصال قطع خواهد شد و در این هنگام خطای ۴۰۸ ظاهر می شود و معمولاً زمانی که درخواست کامل از طرف کاربر در یک بازه زمانی خاص برای سرور دریافت نشود، این مشکل به وجود می آید. البته حجم بالای کاری که روی سرور وجود دارد، نیز به خطای ۴۰۸ منجر می شود و همچنین پیکربندی اشتباه و رسیدگی نادرست به درخواست ها نیز باعث بروز این خطا می شوند. و با مشخص شدن انواع خطای هاست Hosting errors قطعاً راه حلی برای رفع خطا وجود دارد. در ابتدا باید URL ، اتصال اینترنت، لود مجدد صفحه و تنظیمات وب سایت را بررسی کنید.

رفع خطای 500 از انواع خطای هاست و رفع آنها

انواع خطای هاست را با خطای 500 به عنوان یک خطای عمومی می توانید بشناسید. این خطا عمدتاً به مشکلات زیادی اشاره می کند. شما برای رفع این مشکل می توانید از کاربر بخواهید که مرورگر خود را رفرش کند. بک-اند وب سایت می تواند یک راه حل عالی برای عیب یابی این خطا باشد. در این زمان تماس با شرکت خدمات هاستینگ نیز الزامی است تا مشکل را بررسی کنند. در برخی از شرایط شاید ظرفیت اضافه بار آن چنان کم است که کاربر باید بعدا تقاضای خود را دنبال کند.

رفع خطای 502

احتمالا در بین انواع خطای هاست با خطای 502 هم رو به رو شده اید. زمانی که درخواست کاربر دریافت می شود اما خطای هاست از اتمام عملیات جلوگیری می کند. برای رفع این مشکل باید تعداد بازدیدکنندگان را به صورت کامل بررسی کنید. در برخی از اوقات شاید سرور کاملاً از کار افتاده باشد؛ چرا که تعداد بازدید کننده از حد انتظار بالاتر بوده است. از کاربر بهتر است درخواست کنید که کش مرورگر را کاملاً پاک کند. معمولاً از کار افتادن سرور از جمله دلایل رایج بروز این خطا است.

سخن پایانی

ما به چند نمونه رایج در بین انواع خطای هاست اشاره کرده ایم. متأسفانه برخی از افراد با خرید هاست نامناسب و ارزان قیمت در کوتاه مدت با مشکلات زیادی رو به رو می شوند، در صورتی که اگر از همان ابتدا با مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید می توانید با قیمتی بسیار ایده آل یک هاست مناسب و البته با پشتیبانی عالی را برای راه اندازی وب سایت خود خریداری کنید. پشتیبانی یکی از مهم ترین معیارهایی است که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *