امکانات هاست اشتراکی چه می باشد؟

امکانات هاست اشتراکی چه می باشد؟

هاست های اشتراکی چگونه است؟سیستم شبکه که بر پایه ی آن شبکه ی جهانی اینترنت ایجاد شده است، گستردگی بسیار زیادی دارد. کاربر ها به واسطه ی یک سیستم کامپیوتری امکان دسترسی به شبکه برایشان فراهم خواهد شد. اما این کامپوتر نیز خود مهمان بوده و به واسطه ی هاست دسترسی کاربران را فراهم می کند. هاست به عنوان یک  منبع تغذیه ی سیستم شبکه عمل کرده و اجازه می دهد تا به واسطه ی ان ، اتصال با سرور ها و شبکه ی جهانی قابل دسترس باشند. هاست اشتراکی یک فناوری بسیار با اهمیت است. که برای ایجاد هماهنگی و نظم بین کاربر های یک اداره یا سیستم و هم چنین پیش برد اهداف مورد استفاده قرار می گیرد.

هاست اشتراکی از جمله مهم ترین امکاناتی است که باید در یک مجموعه وجود داشته باشد. فرقی نمی کند که چه کسانی و با چه تعداد در مجموعه مشغول به فعالیت هستند، بلکه مهم برقراری یک ارتباط موثر و اصولی میان تمامی کاربران و فراهم نمودن یک سری دیتا های مشخص برای آن ها می باشد. وجود هاست اشتراکی چنین نیازی را به خوبی تامین خواهد مرد. در این مقاله هاست و امکانات موبوط به آن را مورد بررسی قرار می دهیم، باعث بسی خرسندی است که تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

امکانات هاست اشتراکی چه می باشد؟

منظور از هاست اشتراکی چیست؟

برای تشریح بهتر هاست اشتراکی از یک مثال ساده کمک می گیریم، یک شهر که دارای پتانسیل گردشگری می باشد را در نظر بگیرید. هر ساله هزاران توریست و گردشگر برای گذراندن چند روز به این شهر سفر می کنند. برای اسکان این مسافران در شهر هتل هایی احداث شده است. با توجه به ظرفیت محدود هتل ها نمی توان ا همه ی مسافران در یک هتل پذیرایی کرد، چند هتل ساخته شده و مسافران در آن ها تقسیم می شوند. ممکن است امکانات و خدمات ارائه شده در هتل ها با هم دیگر یکسان باشد، اما در یک هتل به خصوص این امکانات هیچ گونه تفاوتی با همدیگر ندارند. قطعا مسافران از ازدحام گریزان هستند و اسکان در هتل های مختلف را بر یک جا نشینی ترجیح می دهند.

هاست یک واژه ی لاتین بوده که به معنای میزبان می باشد. هاست اشتراکی نیز مانند هتل که میزبان مسافران متعدد است، میزبان سیستم های کامپیوتری و هم چنین کاربران متعددی است. یک هتل مجازی که این فرصت را در اختیار سیستم های زیادی قرار می دهد که بر اساس دامنه و ظرفیت هاست به راحتی به شبکه جهانی اینترنت و دیتا های مشخصی دسترسی داشته باشند. هاست اشتراکی انواع مختلفی داشته و ظرفیت های آن نیز محدودیت دارد.

منظور از هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی چه امکاناتی برای کاربران ایجاد می کند؟

  • با استفاده از هاست اشتراکی سرعت دسترسی به اینترنت چندین برابر خواهد شد.
  • یک سری اطلاعات در اختیار کاربران قرار گرفته و می توانند به واسطه ی هاست اشتراکی به آن ها دسترسی پیدا کنند. در صورتی که اگر با یک سیستم کامپوتری که متصل نیست، آن اطلاعات مخصوص برایشان قفل بوده و قابلیت دسترسی به آن ها خارج از دامنه وجود نخواهد داشت.
  • نیازی به اطلاع رسانی به تک تک افراد نیست، همین که به واسطه هاست وارد سیستم شوند، اطلاعات و اخبار جدید برایشان نمایان خواهد شد.
  • در وقت ، صرفه جویی بسیار زیادی خواهیم داشت.
  • زمانی که یک سرور به واسطه ی هاست اشتراکی در یک مجموعه مورد بهره وری قرار می گیرد، دیگر هیچ نیازی به نصب و خریداری چندین سرور نخواهد بود.
  • علاوه بر نرم افزار، سخت افزار ها نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد.
  • تنظیمات مختص به سرور و هم چنین اطلاعات فنی آن همگی به واسطه ی شرکت عرضه کننده صورت می پذیرد و این مسئولیت از کاربران سلب شده است.
  • بازدید و ترافیک سایت هیچ گونه محدودیتی نداشته و آمار این ترافیک آن معمولی و نسبتا خوب می باشد.
  • از نظر مالی هاست اشتراکی بسیار با صرفه است. هزینه های ناشی از راه اندازی همگی  برروی تمامی کاربران سرشکن خواهد شد.

هاست اشتراکی چه امکاناتی برای کاربران ایجاد می کند؟

کلام پایانی

هاست اشتراکی یک میزبان بسیار مناسب برای وب سایت ها و کاربران مختلف می باشد. به توجه به محدودیت پهنای باند لازم است تا از هاست اشتراکی برای رفع این مشکل استفاده شود. شرکت های خصوصی زیادی این سیستم را پشتیبانی کرده و در اختیار کاربر ها قرار می دهند. مرکز داده مبین در این زمینه دست توانایی داشته و هاست اشتراکی را به صورت خصوصی عرضه می کنند. به واسطه ی  این هاست  بسیاری از مشکلات سیستم شبکه برطرف خواهد شد. هاست اشتراکی محصول مرکز داده مبین کاملا تضمینی است و می توان به این اعتماد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *