امنیت سایت چیست و چگونه تأمین می شود ؟

امنیت سایت

امنیت سایت ( Site Security ) از راه های مختلفی تأمین می گردد. ادامه فعالیت سایت و ثبات و اعتبار یک وب سایت وابسته به امنیت آن می باشد.

Site Security سبب می شود که سایت در زمان خدمات دهی ، هیچگونه مشکلی نداشته باشد و راه نفوذ هکرها بسته باشد و بسیاری از تهدیدها خنثی شود. برای اینکه Site Security برقرار شود ، باید اقدامات متعددی انجام داد که برخی از مهمترین آنها را مرور می کنیم.

میزبانی سایت بر روی هاست امن و مناسب

امنیت هاست اولین موردی است که برای برقراری امنیت سایت ، باید بدان توجه نمود. خرید هاست باید از هاستینگ های معتبری انجام شود که امنیت خوبی برای سرویس های میزبانی خود ارائه می دهند. بنابراین در خرید هاست ، سطح امنیت آن را مدنظر داشته باشید و یک سرویس میزبانی را انتخاب کنید که دارای امنیت بالایی باشد.

استفاده از سیستم عامل اصلی و نرم افزارهای اصلی

استفاده از سیستم عامل و نرم افزارهای غیراصلی ، سطح امنیتی وب سایت شما را کاهش می دهند. این سیستم عامل یا نرم افزارها ممکن است به گونه ای طراحی شده باشند که سبب سرقت اطلاعات شما و یا آلوده کردن وب سایت شما شوند. استفاده از نسخه های اصلی علاوه بر اینکه Site Security را افزایش می دهند ، احترام به حقوق تولیدکنندگان این برنامه ها می باشد.

استفاده از اینترنت امن برای برقراری امنیت سایت

برقراری ارتباط میان کاربران و سایت ها توسط اینترنت صورت می گیرد. فرض کنید که در مسیر تقاضای کاربر از سایت شنودی صورت بگیرد ، سریعاً اطلاعات مهم به سرقت می رود. بنابراین باید امنیت اینترنت مورد استفاده ، تأمین شود. برای مثال در صورتی که از وای فای استفاده می شود ، تمامی اقداماتی که برای پیشگیری از هک کردن وای فای لازم است ، انجام شود.

دریافت سیستم مدیریت محتوا و افزونه ها و قالب ها از منابع معتبر

دریافت سیستم مدیریت محتوا و افزونه ها و … از منابع غیراصلی و نامعتبر در بسیاری از موارد ، سبب مشکلات امنیتی می شود. این احتمال وجود دارد که فایل های دریافتی ویروسی باشند و با هدف آلوده کردن وب سایت یا سرقت اطلاعات وب سایت طراحی شده باشند. لذا پیشنهاد می کنیم با خرید سیستم مدیریت محتوا و سایر برنامه های موردنیاز از منابع اصل و معتبر از به وقوع پیوستن این مشکل جلوگیری کنید.

استفاده از آنتی ویروس و فایروال برای برقراری امنیت سایت

نکته مهمی که در ارتباط با Site Security از سوی مدیران سایت باید مورد توجه واقع شود ، استفاده از آنتی ویروس و فایروال قوی و معتبر می باشد. نصب آنتی ویروس و فایروال ، از ضروریات وب سایت های مختلف می باشد و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد. در این زمینه آنتی ویروس ها و فایروال های متعددی وجود دارند که باید بهترین آنها را تهیه نمود. به روزرسانی این برنامه ها ، نکته دیگری می باشد که باید رعایت نمود.

استفاده از رمز عبور قوی و غیرقابل حدس زدن

 

امنیت سایت

 

یکی از رایج ترین موارد امنیتی که در زمینه امنیت سایت وجود دارد ، استفاده از رمز عبور قوی و غیرقابل حدس زدن می باشد. رمز عبور مناسب باید بیشتر از 8 کاراکتر شامل حروف بزرگ و کوچک و اعداد و کاراکترهای ویژه مانند & و … باشد. رمزهای عبور باید به صورت دوره ای عوض شوند.

محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت

شما می توانید با استفاده از قابلیت محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت ، از به وقوع پیوستن مشکلات در این زمینه جلوگیری کنید. در صورتی که پسورد و یوزرنیم به سرقت رفت ، با کمک این روش می توان از سوء استفاده هکرها از مسیر ورود به مدیریت سایت جلوگیری نمود. شاید این روش امنیت صد درصدی ایجاد نکند ، اما به دلیل اینکه تا حدی امنیت را افزایش می دهد نباید از آن غافل شد.

تعیین سطح دسترسی مناسب اطلاعات برای برقراری امنیت سایت

 

امنیت سایت

 

تعیین سطح دسترسی به ویژه برای منابعی که حاوی اطلاعات کلیدی می باشند ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. سطح دسترسی به منابع حساس ، بایستی به اندازه ای باشد که فقط وب سرور و مدیران امکان خواندن اطلاعات را داشته باشند. یعنی این منابع برای سایر کاربران عادی ، قابل خواندن و نوشتن نباشد. تمامی فایل هایی که دارای اهمیت می باشند ، باید سطح دسترسی مشخصی داشته باشند و برای عموم قابل دسترسی نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *