آشنایی با سرور ابری ساعتی

آشنایی با سرور ابری ساعتی-وب سایت مرکز داده مبین

آشنایی با سرور ابری ساعتی را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم در ادامه همراه ما باشید‌. سرور ابری یک سرور خصوصی مجازی شده با منابع اختصاصی است. این منابع شامل هسته های CPU، RAM و Disk Space هستند و شما می توانید در هر زمان به طور کامل از آنها استفاده کنید. در سرور ساعتی هزینه ها بر حسب ساعتی محاسبه می شود.

آشنایی با سرور ابری ساعتی-وب سایت مرکز داده مبین

شما به راحتی می توانید منابع را به یک سرور ابری cloud server اضافه کنید و آنها را نسبت به سرورهای اختصاصی، مقیاس پذیرتر کنید. سرورهای ابری ما دارای پورتال کنترل ابری Hostwinds هستند که امکان دسترسی کامل به مجموعه گسترده ای از ابزارهای مدیریت و سفارشی سازی را فراهم می کند.

4 نوع مدل سرور ابری وجود دارد:

سرور ابری عمومی

سرور ابری خصوصی

سرور ابری ترکیبی

سرور ابری جامعه

این مدل‌های سرور بر اساس نوع پیاده‌سازی، نوع میزبانی و اینکه چه کسی به آن دسترسی دارد متفاوت است. همه مدل‌های سرور ابری بر اساس یک اصل مجازی‌سازی اجرا می شوند. اما از نظر مکان، ظرفیت ذخیره‌سازی، دسترسی و موارد دیگر متفاوت هستند. بسته به نوع داده ای که با آن کار می کنید، می توانید سرور عمومی، خصوصی، ترکیبی و جامعه را از نظر سطوح مختلف امنیتی که ارائه می دهند و مدیریت مورد نیاز مقایسه کنید.

سرور ابری عمومی چیست؟

کل زیرساخت محاسباتی در محل CSP قرار دارد که خدمات Cloud را از طریق اینترنت ارائه می دهد. این اقتصادی ترین گزینه برای آن دسته از افراد/سازمان هایی است که مایل به سرمایه گذاری در زیرساخت های فناوری اطلاعات نیستند. در یک محیط عمومی ابری، منابع بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شود که به آنها “مستاجر” نیز گفته می شود. هزینه استفاده از خدمات ابری از طریق استفاده از منابع IT مصرف شده تعیین می شود.

سرور ابری ساعتی و خصوصی

افراد یا سازمان هایی که Private Cloud را انتخاب می کنند زیرساخت اختصاصی دریافت می کنند که توسط هیچ فرد یا سازمان دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود. سطح امنیت و کنترل در هنگام استفاده از یک شبکه خصوصی بالاترین سطح است. هزینه ها توسط یک سازمان انجام می شود و با هیچ سازمان دیگری تقسیم نمی شود. مدیریت Private Cloud توسط کاربر انجام می شود و CSP هیچ گونه خدمات مدیریت ابری ارائه نمی دهد.

سرور ابری ساعتی و خصوصی

سرور ابری ساعتی هیبریدی

در این سرور هیبریدی، این مدل استقرار ابری شامل ویژگی های ابر عمومی و ابر خصوصی است. Hybrid Cloud امکان به اشتراک گذاری داده ها و برنامه ها را بین محیط های عمومی و خصوصی Cloud می دهد. سازمان‌ها عمدتاً زمانی از Hybrid Cloud استفاده می‌کنند که زیرساخت On-Premise آنها به مقیاس‌پذیری بیشتری نیاز دارد، بنابراین از مقیاس پذیری در Public Cloud برای برآورده کردن نیازهای نوسان کسب‌وکار استفاده می‌کنند. سازمان‌ها می‌توانند هنگام بهره برداری از قدرت عمومی ابر، داده‌های حساس خود را روی ابر خصوصی خود نگه دارند. برای تهیه سرور مجازی با مبین در ارتباط باشید.

ابر جامعه

Community Cloud یک زیرساخت ابری است که توسط کاربران همان صنعت یا افرادی که اهداف مشترکی دارند به اشتراک گذاشته می شود. این زیرساخت Cloud پس از درک نیازهای محاسباتی یک جامعه ساخته می‌شود، زیرا عوامل زیادی از جمله انطباق و سیاست‌های امنیتی وجود دارد که باید در زیرساخت Cloud جامعه گنجانده شوند.

چه کسانی می توانند از رایانش ابری بهره ببرند؟

سازمان‌های عمودی زیر می‌توانند از طریق سرور ابری سود ببرند:

بانکداری و مالی

دولت

ساخت

مراقبت های بهداشتی

تحصیلات

دارویی

حمل و نقل

مشاور املاک

IT/ITES

انواع سرویس های ابری

خدمات رایانش ابری به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند: زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)، پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS). Functions as a Service (FaaS) یک مدل نسبتاً جدید سرویس Cloud است. اینها گاهی اوقات پشته محاسبات ابری نامیده می شوند زیرا روی یکدیگر ساخته می شوند.

انواع سرویس های ابری

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) در سرور ابری ساعتی

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) شامل اساسی‌ترین بلوک‌های ساختمانی برای زیرساخت‌های ابری است و خدماتی مانند اجاره زیرساخت‌های فناوری اطلاعات (مجازی یا فیزیکی) و ویژگی‌های شبکه ارائه می‌دهد. IaaS عمدتاً شامل خدمات مبتنی بر Cloud بر روی یک مدل پرداختی است. کاربر برای خدمات محاسباتی در IaaS هزینه می پردازد زیرا این پلت فرم اساسی برای ساخت فناوری های جدید است.

پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS) در سرور ابری ساعتی

این پلتفرم به عرضه ابزارهای درخواستی برای توسعه، آزمایش، ارائه و مدیریت برنامه های کاربردی نرم افزار اشاره دارد. PaaS چارچوبی را برای توسعه‌دهندگان و معماران فناوری اطلاعات ارائه می‌کند تا برنامه‌های وب یا موبایلی را که مقیاس‌پذیر هستند، بدون نگرانی در مورد راه‌اندازی یا مدیریت زیرساخت‌های زیربنایی سرورها، ذخیره‌سازی، شبکه و پایگاه‌های داده مورد نیاز برای توسعه ایجاد کنند.سرور ابری ساعتی را می توانید در مرکز داده مبین تهیه نمایید‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *