زبان های برنامه نویسی (قسمت دوم)

Top Languages

 

همانطور که در قسمت قبل به معرفی برخی از محبوبترین زبان های back-end پرداختیم در این قسمت نیز به معرفی چند زبان دیگر می پردازیم

GO

go
GO تازه‌ وارد است. از نظر سرعت بهتر از جاوا و از نظر جذابیت و بهره‌وری بهتر از Python / Ruby است. دارای سلسله مراتبی ساده و قدرتمند می‌باشد.

نقاط ضعف: اگرچه Go پروژه‌ای پایدار است، اما ابزارهای زیادی برای آن وجود ندارد. اما انتظار می‌رود که به مرور زمان در این زمینه پیشرفت کند.

پرل (Prel)

perl

Perl یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و سطح بالا است. این زبان در سال 1987 توسط لری وال (Larry Wall) برای پردازش متن مانند استخراج اطلاعات مورد نیاز از یک فایل متنی مشخص و برای تبدیل پرونده متنی به شکل دیگری، طراحی شد. پرل از نظر نحوی شبیه به زبان C است و یادگیری آن برای کسانی که به زبان‌های C و C++ آشنایی دارند، آسان است.

پرل هم از برنامه نویسی رویه ای و هم شی‌گرا پشتیبانی می‌کند. این زبان که مخصوص ویرایش متن طراحی شد، اکنون برای کارهای مختلفی از جمله مدیریت سیستم لینوکس، برنامه نویسی شبکه، توسعه وب و غیره استفاده می‌شود.  شرکت‌های معروفی همچون Facebook ، Northrop Grumman ، Lockheed Martin و بسیاری دیگر از Prel استفاده می‌کنند.

++C

c++

“طلای قدیمی است” – C این نقل قول را به روش های مختلف ثابت کرده است. در اواخر دهه 1970 معرفی شد، C نقش مهمی در برنامه نویسی جهان ایفا کرده است.

C زبان پدر و مادر است؛ برخی از آنها از C گرفته شده یا از نحو، ساختار و پارادایم های آن، از جمله Java، Objective-C و C # از C الهام گرفته شده اند.

حتی امروزه دیده می شود، هر زمان که نیاز به ساخت برنامه های با کارایی بالا وجود داشته باشد، C محبوب ترین انتخاب می شود.

سیستم عامل لینوکس مبتنی بر C است. و ++C نسخه ترکیبی C است.++C یک زبان برنامه نویسی شی گرا است و بر روی C ساخته شده است؛ بنابراین برای طراحی برنامه های سطح بالاتر ترجیح داده می شود.

++C به عنوان عملکردی بیشتر از زبان های تایپ شده به صورت پویا دیده می شود زیرا کد قبل از اینکه بر اساس واقعی اجرا شود، تایپ شده است. مناطق اصلی تحولات عبارتند از واقعیت مجازی، بازی، گرافیک کامپیوتری و غیره.

Swift

swift

مورد بعدی دراین لیست Swift است. Swift به عنوان یک نام عمومی، منبع باز، زبان برنامه نویسی کامپایل شده که توسط شرکت اپل توسعه یافته است. اگر شما به دنبال برنامه های iOS یا Mac OS هستید، Swift برای توسعه آن بمورد نیاز است.

Swift عمیقا توسط Python و Ruby تحت تاثیر قرار گرفته و طراحی شده است که برای استفاده آسان و سرگرم کننده مناسب باشد. Swift ، سریع تر، امن تر و آسان تر است.

بر خلاف Objective-C زبان Swift نیاز به کد کمتری دارد، شبیه به انگلیسی طبیعی است. از این رو، تکنیسین های موجود از جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون، C # و C ++ برای تغییر سوئیفت بدون هیچ زحمتی ساده تر می شود.

علاوه بر این، برخی از چالش ها محدود به استعداد محدودی است. شما ممکن است بسیاری از توسعه دهندگان Swift در اطراف شما را در مقایسه با دیگر زبان های منبع باز پیدا کنید. نظرسنجی های اخیر می گویند تنها 8.1 درصد از 78000 پاسخ دهندگان از Swift استفاده می کنند که در مقایسه با دیگران کمتر است. و با توجه به به روز رسانی های مکرر، Swift با هر نسخه جدید کمتر پایدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *